Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ماهشهر، بندر امام خمینی، امیدیه و هندیجان با بیان اینکه رود کارون وضعیت اسفناکی دارد و در برخی نقاط فاضلاب وارد آن می‌شود، گفت: ما در تابستان امسال حتما قطعی آب خواهیم داشت، حتی اکنون نیز در برخی نقاط آب جیره بندی شده است. آفتاب‌‌نیوز : علی گلمرادی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به وضعیت آب استان خوزستان اظهار داشت: متاسفانه استان خوزستان به علت خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی شرایط خوبی ندارد و با مشکل آب شرب و کشاورزی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه آب موجود هم به لحاظ بهداشتی قابل استفاده نیست، افزود: در خیلی نقاط استان حتی آب لوله‌ها برای شست‌وشوی البسه و ظروف هم استفاده نمی‌شود.
نماینده مردم ماهشهر،بندر امام خمینی ، امیدیه و هندیجان در مجلس با بیان اینکه عمده آب استان خوزستان از کارون تامین می‌شود، تصریح کرد: طرحی در استان در دستور کار است که آب شرب ماهشهر، بندر امام خمینی ، امیدیه و هندیجان از کارون 3 و کوثر تامین شود اما اجرایی شدن این طرح 5 سال به درازا می‌کشد.
وی با بیان اینکه به خاطر سدهای بالادستی و کمبود آب مخازن سدها در منطقه بحران حاکم است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر کشاورزی استان به دلیل عدم امکان رهاسازی آب از بالادست رو به تعطیلی بوده و به مخاطره افتاده است.
گلمرادی گفت: یکی از مشکلاتی که باعث شده شاهد نگرانی باشیم به این دلیل است که در کشور سند جامع مدیریت آب نداریم و متاسفانه به علت بی‌برنامگی به جانمایی خیلی از صنایع، کارخانجات و تاسیسات توجه نکردیم و مولفه آب را به عنوان ضرورت لحاظ نکردیم.
وی با بیان اینکه در تابستان و فصل گرما مصرف آب بالا می‌رود و شرایط سخت‌تر شده و مشکلات جدی‌تر می‌شود، افزود: در حال حاضر رود کارون وضعیت اسفناکی دارد و در برخی نقاط فاضلاب وارد آن می‌شود تصفیه‌خانه‌ها فرسوده شده و استاندارد نیستند، توسعه جمعیت هم به گونه‌ای است که تاسیسات قدیمی پاسخگوی جمعیت امروزی نیست.
این نماینده مجلس با بیان اینکه بیشتر نقاط خوزستان با مشکل مواجه است، اظهار داشت: ما در تابستان امسال حتما قطعی آب خواهیم داشت، حتی اکنون نیز در برخی نقاط آب جیره بندی است و در ساعات مشخصی در برخی شهرستان‌ها از جمله امیدیه و هندیجان آب قطع است.
کد خبر: ۵۳۰۴۱۷ تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ماهشهر استان خوزستان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۶۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۶ تیم عملیاتی به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، هاشم امینی در جریان بازدید میدانی از وضعیت فاضلاب شهر کنارک بیان کرد: علاوه بر تجهیزات موجود در کنارک، سه تیم واکنش سریع به همراه تجهیزات و ماشین آلات مختلفی همچون خودروهای بحران آب و فاضلاب، پمپ ویژه تخلیه روان آب‌ها و فاضلاب، دیزل ژنراتور و موتورهای برق برای خروج آب از معابر در این شهر مستقر می‌شوند.

وی افزود: ۲ دستگاه خودرو عملیاتی پیکاپ جهت تسریع عملیات و پایداری شرایط از استان تهران وارد کنارک می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن بازدید از ایستگاه پمپاژ شماره سه فاضلاب کنارک، با حضور میدانی در سطح شهر وضعیت فاضلاب محله‌های مختلف شهر را که درگیر نفوذ آب‌های سطحی در معابر و منازل شدند، بررسی کرد.

وی در ادامه از پروژه ساخت ایستگاه پمپاژ شماره یک فاضلاب شهر کنارک بازدید کرد و روند پیشرفت این طرح را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • اعزام ۶ تیم عملیاتی برای سیل سیستان‌وبلوچستان
  • اعزام ۶ تیم عملیاتی به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان
  • آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور
  • منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر آرام است
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند