Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:07:01 GMT

دیدار معاون وزیرخارجه سوئیس با امیرعبداللهیان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۶۷۱۵

دیدار معاون وزیرخارجه سوئیس با امیرعبداللهیان

خانم پاسکاله بریسول معاون وزیر خارجه سوئیس با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار روابط رو به رشد دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اوضاع منطقه و ضمن انتقاد شدید از رفتار آمریکا گفت: آمریکا با خروج یکجانبه از توافق هسته ای  و اخیرا تصمیم به خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بار دیگر نشان داد که به تعهدات بین المللی هیچ پایبندی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران در انتظار سطح و نحوه واکنش اروپا به بد عهدی آمریکا در توافق هسته ای است و مجلس شورای اسلامی به‌دقت تصمیمات و رفتار اروپا را در این مقطع رصد می کند.

امیرعبداللهیان در ادامه این دیدار با اشاره به اوضاع منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر راه حل سیاسی برای بحران سوریه و یمن تاکید داشت و دخالت نظامی آمریکا و برخی همپیمانانش را مخل ثبات و امنیت منطقه می دانست.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سکوت غرب در برابر نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در یمن و بحرین افزود: تداوم جنگ و تجاوز سعودی علیه یمن، بروز تاسف بار فاجعه انسانی در یمن و سرکوب سازمان یافته و نقض سیستماتیک حقوق بشر در بحرین در کنار سکوت غرب و محافل مدافع حقوق بشر باعث تشدید بحران انسانی و حقوق بشر در بخش های مهمی از منطقه شده است .

وی با اشاره به موفقیت عراق، سوریه و لبنان در شکست تروریسم وهابی، رفتار ماجراجویانه و تحریک آمیز رژیم صهیونیستی را عامل مهمی در تداوم بی ثباتی منطقه و تلاش برای احیای تروریسم خواند.

پاسکاله بریسول معاون وزیرخارجه سوئیس با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: با نگاه به تحولات منطقه بویژه روند نابودی داعش در سوریه و عراق، بر نقش  جمهوری اسلامی ایران در کمک به صلح و ثبات در منطقه بیش از پیش واقفیم.

وی در ادامه با اشاره به نشست اخیر سه کشور اروپایی طرف برجام در بروکسل گفت: سوئیس، اتحادیه اروپا و بویژه تروئیکای برجام بر لزوم پابرجا بودن این توافق بین المللی توافق دارند.

این مقام اروپایی در ادامه گفت: اروپا خواهان باقی ماندن ایران در برجام است و تداوم گفتگو و مذاکرات را بهترین روش برای تصمیم گیری و یافتن راه حل مرضی الطرفین می داند.

وی در پایان این دیدار گفت: سوئیس با ابراز تاسف از وخامت اوضاع انسانی در یمن از ابتدای بحران، بارها کمک های بشردوستانه خود را به این کشور روانه کرده است و امیدوار است با مذاکره و گفتگو بتواند در کنار سایر کشورها از جمله ایران ، به بحران یمن خاتمه دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حسين اميرعبداللهيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان

بیست‌وهشتمین سفر شهرستانی استاندار اصفهان و شورای اداری استان به شرق شهرستان اصفهان از ساعات ابتدایی صبح امروز پنجشنبه کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حضور در گلزار شهدای براآن جنوبی و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، بازدید از محور ورودی اشکاوند و محور دشتی، حضور در کبوترآباد، کاروانسرای شهر زیار و محل احداث کلانتری، کوره‌های گچ، مزرعه گورت، رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان، مسکن مهر و اقدام ملی قهجاورستان، دیدار با منتخبان و مؤثران فرهنگی و اجتماعی شرق شهرستان اصفهان، دیدار مردمی و برگزاری شورای اداری استان و شهرستان (ویژه شرق شهرستان اصفهان) از جمله برنامه‌های استاندار اصفهان در این سفر شهرستانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این بازدیدها استاندار اصفهان را همراهی خواهد کرد، همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در نشست با منتخبان و موثران فرهنگی و اجتماعی شرق شهرستان اصفهان حضور خواهد داشت.

کد خبر 747762

دیگر خبرها

  • روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران