Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@20:40:26 GMT

دیدار معاون وزیرخارجه سوئیس با امیرعبداللهیان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۶۷۹۳

دیدار معاون وزیرخارجه سوئیس با امیرعبداللهیان

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار روابط رو به رشد دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اوضاع منطقه و ضمن انتقاد شدید از رفتار آمریکا گفت: آمریکا با خروج یکجانبه از توافق هسته ای  و اخیرا تصمیم به خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بار دیگر نشان داد که به تعهدات بین المللی هیچ پایبندی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران در انتظار سطح و نحوه واکنش اروپا به بد عهدی آمریکا در توافق هسته ای است و مجلس شورای اسلامی به‌دقت تصمیمات و رفتار اروپا را در این مقطع رصد می کند.

امیرعبداللهیان در ادامه این دیدار با اشاره به اوضاع منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر راه حل سیاسی برای بحران سوریه و یمن تاکید داشت و دخالت نظامی آمریکا و برخی همپیمانانش را مخل ثبات و امنیت منطقه می دانست.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سکوت غرب در برابر نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در یمن و بحرین افزود: تداوم جنگ و تجاوز سعودی علیه یمن، بروز تاسف بار فاجعه انسانی در یمن و سرکوب سازمان یافته و نقض سیستماتیک حقوق بشر در بحرین در کنار سکوت غرب و محافل مدافع حقوق بشر باعث تشدید بحران انسانی و حقوق بشر در بخش های مهمی از منطقه شده است .

وی با اشاره به موفقیت عراق، سوریه و لبنان در شکست تروریسم وهابی، رفتار ماجراجویانه و تحریک آمیز رژیم صهیونیستی را عامل مهمی در تداوم بی ثباتی منطقه و تلاش برای احیای تروریسم خواند.

پاسکاله بریسول معاون وزیرخارجه سوئیس با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: با نگاه به تحولات منطقه بویژه روند نابودی داعش در سوریه و عراق، بر نقش  جمهوری اسلامی ایران در کمک به صلح و ثبات در منطقه بیش از پیش واقفیم.

وی در ادامه با اشاره به نشست اخیر سه کشور اروپایی طرف برجام در بروکسل گفت: سوئیس، اتحادیه اروپا و بویژه تروئیکای برجام بر لزوم پابرجا بودن این توافق بین المللی توافق دارند.

این مقام اروپایی در ادامه گفت: اروپا خواهان باقی ماندن ایران در برجام است و تداوم گفتگو و مذاکرات را بهترین روش برای تصمیم گیری و یافتن راه حل مرضی الطرفین می داند.

وی در پایان این دیدار گفت: سوئیس با ابراز تاسف از وخامت اوضاع انسانی در یمن از ابتدای بحران، بارها کمک های بشردوستانه خود را به این کشور روانه کرده است و امیدوار است با مذاکره و گفتگو بتواند در کنار سایر کشورها از جمله ایران ، به بحران یمن خاتمه دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: دیدار با خانواده شهدا موجب تشدید روحیه خدمت به شهروندان می‌شود، از این‌رو در هفته فرهنگی اصفهان دیدار با خانواده تعدادی از شهدای معزز این منطقه انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید سلمان قاضی‌عسگر در دیدار با خانواده شهدا و جانبازان که به همراه حجت‌الاسلام حسین محمدی امام جمعه رهنان (غرب اصفهان)، فرمانده بسیج حوزه ۴ امام سجاد (ع) و رئیس بنیاد شهید ناحیه اصفهان جمعی از معاونان و مسئولان منطقه انجام شد، اظهار کرد: خون شهیدان والامقام و صبر و بردباری خانواده‌های معزز آنان، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و دیدار با آن‌ها در اولویت برنامه‌های فرهنگی هفته بزرگداشت اصفهان قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تلاش بیشتر در راه خدمتگزاری به مردم، نیازمند دعای خانواده شهدا و جانبازان هستند و با حضور در کنار این بزرگواران، انرژی و روحیه برای کار بیشتر می‌گیرند.

بهترین الگوهای تربیتی نسل جوان ما «شهدا» هستند

حجت‌الاسلام حسین محمدی، امام جمعه رهنان نیز در این دیدار اظهار کرد: خدمت‌رسانی و تکریم خانواده شهدا وظیفه و تکلیف آحاد مردم به ویژه مسئولان است.

وی صبر و استقامت خانواده‌های معزز شهدا را ستودنی و ارزشمند توصیف کرد و افزود: بهترین الگوهای تربیتی نسل جوان ما شهدا هستند و باید آن‌ها را محور همه برنامه‌ها و امور زندگی خود قرار دهیم

امام جمعه رهنان تاکید کرد: وظیفه داریم با یادآوری همت بلند رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی و آشنایی مردم به‌خصوص نسل جوان با دستاوردهای دفاع مقدس در پاسداری از ارزش‌های اصیل اسلامی اهتمام ورزیم.

وی گفت: خون شهیدان والامقام، صبر و بردباری خانواده‌های معزز آن‌ها، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان می‌آورد.

کد خبر 747733

دیگر خبرها

  • روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران