Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، شهرستان خواجه سبزپوش استان فاریاب در شمال افغانستان به دست طالبان سقوط‌کرد.
افراد طالبان روستاهای شهرستان خواجه سبز پوش را به اشغال خود در آوردند.
ساختمانهای دولتی در این شهرستان در محاصره طالبان قرار دارد.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فاریاب طالبان افغانستان سقوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان مبارزه با تروریسم را ثابت کرده است

کنفرانس مطبوعاتی مفتی عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله طالبان درباره دست‌آوردها و کارکردهای شش ماه اخیر این وزارت در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار شد.

هیچ گروه مسلحی در خاک افغانستان فعالیت ندارد

وی در این کنفرانس با اشاره بر ادعا های مقامات پاکستان مبنی بر حضور طالبان پاکستانی و انجام حملات تروریستی از خاک افغانستان گفت که خاک کشور ما مصون است و علیه هیچ کشوری از خاک افغانستان برعلیه منافع آنها سوءاستفاده نمی شود و طالبان عملا این موضوع را ثابت ساخته است‌.

وی با بیان این که هر کشوری اگر ادعا دارد باید با دلیل ثابت کند، افزود که ما ادعا های مقامات پاکستانی را رد می‌کنیم و همین اکنون هیچ نوع حلقات یا گروه های مسلح در خاک افغانستان فعالیت ندارد.

مفتی قانع، با بیان این که طالبان خواهان تعامل مثبت با کشورها است، خاطرنشان ساخت که اگر هر کشور بخواهد منافع، ارزش ها و در مرز های افغانستان تخطی کند ما برعلیه آنها عکس العمل به موقع خواهیم داشت.

وی گفت که حملات گروه تروریستی داعش در افغانستان نسبت به سال های گذشته کاملا کاهش پیدا کرده و به صفر رسیده است. یعنی همه مخفیگاه های شان تخریب شده است و در اکثر ولایات کشور یک رویداد امنیتی هم رخ نداده است‌.

این مقام وزارت داخله گفت، در جریان شش ماه اخیر سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، در اکثریت ولایات کشور حتی یک رویداد امنیتی رخ نداده و هیچ تحرک ضد امنیتی نیز صورت نگرفته است که در مقایسه با چند دهه اخیر بی‌سابقه می‌باشد.

افزایش چشمگیر عملیات های پلیسی و ارتقای امنیت در ۶ ماهه پایانی ۱۴۰۲ 

مفتی عبدالمتین قانع اضافه کرد که در شش ماه، به تعداد ۸ هزار و ۷۴۷ واقعه جرمی ثبت، ۷ هزار و ۲۳۳ واقعه کشف و ۱ هزار و ۵۲۵ واقعه دیگر تحت کشف قرار دارد. برعلاوه، ۱۲ هزار و ۵۴۰ مظنون در قضایای جنایی و ۱۷۲ تن در جرایم اختطاف بازداشت، ۲۱ اختطاف کننده کشته و ۱۸ تن از چنگ ربایندگان آزاد شده است.

وی افزود که طی شش ماه اخیر تعداد ۸۰۰ تن از مظونین از جمله ۴۴۹ تن منسوبین امنیتی، ۳۳۷ تن افراد ملکی و ۱۴ تن مخالفین در پیوند به جرایم مختلف توسط منسوبین امنیت داخلی این وزارت بازداشت شده‌اند.

براساس سخنان او، به تعداد ۴۲ هزار مرمی سلاح سبک و سنگین، ۲۵۱ بم دستی، ۱۸۴ ماین، ۲۱ مخابره، ۲۱ دوربین و مقدار ۳۲۴ کیلوگرام مواد انفجاری جمع آوری و ۳ هزار و ۹۴۱ میل صلاح، ۸۷۵ ماین، ۶۹۹ کیلوگرام مواد منفجره، ۵۸ هزار مرمی و ۳۳۳ وسایط نقلیه در قضایای جرمی بدست آمده است.

به گفته سخنگوی وزارت داخله، طی شش ماه آخر ۱۴۰۲، به تعداد ۱۹۴۰۰ تن نیروی پلیس از مراکز تعلیمی فارغ گردیده، ۲۴ محصل پس از تکمیل نمودن دوره تحصیلی از کشور روسیه بازگشت نموده، یک هزار و ۹۰۶ محصل در مقاطع مختلف در اکادمی پولیس و ۲۹ هزار تن دیگر در سطح کشور مصروف فراگیری آموزش‌های مسلکی می‌باشند.

وی گفت که در جریان شش ماه، در پیوند به قضایای مواد مخدر ۱۵۵۴۹ مورد عملیات در کشور انجام شده، ۵۶۶۳ مظنون بازداشت و مقدار ۱ هزار و ۱۷۸ تُن مواد مخدر بدست آمده است. برعلاوه، ۳۷۷ کارخانه تولید مخدر مخدر کشف و منهدم ګردیده و به تعداد ۱۹ هزار معتاد به مراکز صحی معرفی شده اند.

سرعت بخشی به توزیع و خدمات پاسپورت در کابل

سخنگوی وزارت امور داخله افزود، در آینده نزدیک به ۳ نمایندگی عرضه خدمات پاسپورت در سه‌زون شهر ‎کابل گشایش می‌یابد که افزون بر اداره مرکزی پاسپورت، فعالیت می‌کنند.

براساس گفته های او، بلند بردن ظرفیت توزیع پاسپورت از ۶ هزار جلد به ۱۰ هزار جلد در روز و توزیع ۸۳۷ هزار جلد پاسپورت به متقاضیان از دست آورد عمده این وزارت طی شش ماه اخیر می باشد.

نزدیک به یک هزار حادثه در سال ۱۴۰۲

وی گفت طی شاه ماه به تعداد ۹۵۱ واقعات مختلف از قبیل حریق، زلزله، سیلاب، آب خیزی، برف کوچ، لغزش سنگ وغیره رخ داده است و بر اثر حوادث طبیعی و غیر طبیعی با ارزش ۲۰۴ میلیون افغانی به شهروندان خسارات وارد شده است و از سوی دیگر پولیس اطفائیه توانسته که با ارزش ۲ میلیارد افغانی اموال و اجناس شهروندان را از طعمه حریق نجات بدهد‌.

این مقام وزارت داخله می افزاید که در شش ماه سال ۱۴۰۲ به تعداد یک هزار و ۴۹۳ تن از شهروندان بر اثر حوادث طبیعی و غیر طبیعی جان باخته اند.

وی افزود که در طول شش ماه ۱۴۰۲ از قاچاق یک میلیون و ۳۰۰ هزار دالر، ۷۶۰ هزار یورو، یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال سعودی، ۲۳۵ کیلوگرام طلا و ۱۴۸ کیلوگرام موادمخدر مختلف از میادین هوایی و بنادر کشور جلوگیری شده است‌.

وی اضافه کرد که وزارت داخله در شش ماه آخر ۱۴۰۲؛ ۱۳ میلیارد و ۱۷۴ میلیون افغانی از بخش‌های خدمات ترافیک، پاسپورت، تصدی ملی محافظت عامه وغیره عواید به دست آورده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا: از هر اهرمی در افغانستان استفاده می‌کنیم
  • میزبانی ۱۰ روزه بازارچه نوروزی خواجه خضر بیرجند از گردشگران
  • طالبان مبارزه با تروریسم را ثابت کرده است
  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • تداوم کمک های بشردوستانه نروژ به افغانستان
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان