Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@23:09:50 GMT

چرا جام جهانى مهم است؟ /نقبى از فوتبال به سیاست

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۶۹۳۲

چرا جام جهانى مهم است؟ /نقبى از فوتبال به سیاست

پایگاه خبری جماران: ​سؤالی که در بالا مطرح کردم، حتماً از زوایاى مختلف بررسی شده است. اگر در پاسخ بگویند:

"چون پیروزى باعث غرور ملى است" مى گویم: "درست است که طرفداری از تیم ملى ناشى از احساس غروری است که با پیروزى تیم کشور ما، براى تک تک ما پیش مى آید ولی چرا این میزان از اهمیت در بقیه رشته های ورزشی وجود ندارد؟"

اگر بگویند "چون فوتبال ورزشى غیر تکرارى است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این معنى که مثلاً در والیبال همه صحنه ها در هر رفت و برگشت تکرار مى شود ولى  در فوتبال به سبب وسعت میدان و تعداد زیادتر بازیکن هیچ صحنه تکرارى وجود ندارد"

در پاسخ مى گویم " این هم نکته درستی است ولى نمى تواند براى توده جامعه که اصلا درک کاملى از این بازى ندارند باعث زیبایی شود. "

ممکن است پاسخ هاى دیگرى هم مطرح شود ولى به نظر من جمع این دو پاسخ به اضافه نکاتى دیگر، جام جهانى را مهم کرده است. 

فوتبال، ورزش تا حدودى غیر قابل پیش بینی است، چه کسی فکر مى کرد مکزیک از آلمان ببرد و یا کرواسی اینگونه آرژانتین را خورد کند. این را اضافه کنید به غیر تکرارى بودن آن و ایجاد حس غرور ملى که ناشی از احساس " تعلّق به هم گروه"  و " انتقال افتخار از عضوى از اعضاى گروه به بقیه"  است. 

اما همه اینها را باید به آن جزء آخر اضافه کنیم تا اهمیت جام جهانى را بهتر درک کنیم. 

جام جهانى، جهانى شده است و همین به آن اهمیت مضاعف بخشیده است. از هاکى، کرکیت و یا هر ورزشى که در میان بخشى از مردم جهان رواج دارد، گرفته تا کشتى و وزنه بردارى و دیگر ورزش هاى فردى که باز ورزش" همه ى مردم جهان " نیست، هیچکدام نمى توانند نقش فوتبال را بازى کنند. 

افتخار جایى زاییده می شود که پیروزى در رقابت شکل بگیرد. هرچه این رقابت جدى تر باشد، افتخارى که از آن زاییده مى شود مهمتر است. 

تصور کنید شما با گروهى بازى کنید که اصلاً آن بازى برایشان مهم نیست، و برد و باخت برایشان یکسان است، شکست دادن آنها هیچ حس قهرمانى و افتخار براى شما ایجاد نمى کند. مى شود مثل بازى بزرگتر ها با خردسالان. 

این جام مهم است و مى تواند هر شهروندى را با پیروزى تیمش، غرق در افتخار کند، چون این جام براى " همه" مهم است. 

بگذارید از همین جا نقبی به سیاست بزنم و بگویم پیروزى براى حزب و جریانى مى تواند افتخار آفرین و شیرین باشد که از دل رقابتى همگانى بیرون آید. اگر انتخابات براى "همه "مهم بود و دخالت در "سرنوشت همگانى"، براى همه مردم با اهمیت بود، آنگاه این رقابت ها مهم مى شوند. 

انتخاباتى که "غیر تکرارى "است و رقابتی که "غیر قابل پیش بینى " است، مى تواند غرور ملى بیآفریند و " همه" را با حسی از افتخار آماده ى حرکت هاى بعدى کند. 

 فعلاً بگذارید با همان فوتبال  خوش باشیم. وقت براى سیاست هست.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 تیم ملی ایران جام جهانی فوتبال جام جهانی فوتبال جام جهانی فوتبال 2018 جام جهانی روسیه جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هاکی ، سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با حضور در هشتمین و آخرین اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان کشور به میزبانی سالن فتح دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات، از روند تمرینات تیم بازدید بعمل آورد. در این دیدار که با حضور بهرام قدیمی ریاست فدراسیون هاکی همراه بود، اسبقیان با اشاره به روند پیشرفت چشمگیر رشته هاکی در کشور گفت : حضور دکتر قدیمی برای جامعه ورزش کشور بطور اعم و در فدراسیون هاکی بطور اخص باعث افتخار و مباهات است و از زمان حضور ایشان شاهد اتفاقات بسیار خوبی در فدراسیون هاکی بودیم.

معاون وزیر ورزش افزود: نگاه وزیر محترم ورزش یک نگاه یکسان به تمامی رشته های ورزشی است و انشالا در صورت کسب سکو توسط تیم ملی هاکی بانوان که برای نخستین بار خواهد بود ، پاداش درنظر گرفته خواهد شد.

وی در ادامه تمرینات تیم ملی را بسیار جدی و با کیفیت ارزیابی نمود و برای تیم ملی هاکی بانوان آرزوی موفقیت در مسابقات آسیایی پیش رو کرد.

بهرام قدیمی رییس فدراسیون هاکی نیز ضمن تشکر از حضور معاون وزیر ورزش در این اردو گفت: حضور جناب اسبقیان معاون محترم وزیر ورزش و جوانان را در این اردو باید گرامی بداریم . ایشان از جنس ورزش هستند و سابقه قهرمانی رشته دومیدانی را دارند و پیشینه درخشان در ورزش کشور از جمله ریاست چندین فدراسیون از جمله دومیدانی ، قایقرانی، ژیمناستیک، جانبازان و مدیر کل ورزش چندین استان ، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها ، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و اکنون نیز معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای را دارا میباشند.

قدیمی افزود: ما امیدواریم تیم ملی هاکی سالنی بانوانمان با بهره گیری از سرمربی چینی- آمریکایی خانم جون کنت ول و تلاش بی وقفه بازیکنان و کادر فنی تیم بتواند برای نخستین بار در مسابقات آسیایی تایلند روی سکو برود.

خاطر نشان میگردد رقابت های هاکی سالنی قهرمانی آسیا انتخابی جام جهانی بانوان از ۲۴ لغایت ۲۷ اردیبهشت در تایلند برگزار خواهد شد و تیم ملی بانوان کشورمان ۲۰ اردیبهشت راهی این رقابت ها میشوند.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902440

دیگر خبرها

  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • متئو لاهوز: به خاطر زدن تونل افتخار برای رئال مادرید، محروم شدم!
  • رفتن حسن یزدانی به مجارستان اشتباه است!
  • نکونام: حضور یک نفر در استقلال باعث افتخار است | نمی‌توانند به من بگویند همیشه بیا
  • «افتخار به حجاب» + فیلم
  • تجلیل از ۱۱۰ قهرمان و ورزشکار افتخار آفرین گلستانی
  • اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • تمرین پسر هادی چوپان توسط پدر برای تکرار افتخار
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است