Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان، امام جمعه موقت سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک هفته قوه قضاییه از تلاش و زحمات کارکنان دستگاه قضایی استان قدردانی کرد .
ماموستا معروف خالدی از این نهاد به عنوان یکی از نهاد‌های مهم و تاثیر گذار در جامعه اسلامی نام برد و گفت: این نهاد هم قدرت بازدارنده و توان امید دهنده در جامعه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این قوه با اختیاراتی که دارد می‌تواند جامعه را از مشکلات و معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باز دارد و از طرفی دیگر امید به اجرای عدالت را در بین اقشار تقویت کند.
ماموستا خالدی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فرموده قرآن و تأکید بر حضور بیشتر مردم در نماز جمعه افزود: یکی از عبادت‌هایی که همواره مورد قبول حق‌تعالی بوده، اقامه نماز جمعه است. وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: هر کدام از ادیان الهی یکی از روز‌های هفته را به عنوان روز عبادت و نیایش با پروردگار در تقویم خود دارند که در دین اسلام روز جمعه برای این منظور تعیین شده است.
ماموستا خالدی یادآور شد: نبی مکرم اسلام (ص) از نماز جمعه به عنوان حج مسکینان یاد کرده اند و شرکت در این نماز جماعت را یکی از عبادت‌های پر خیر و برکت در جامعه اسلامی دانسته اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نماز جمعه بازدارنده امید دهنده جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود

 نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این گردهمائی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تا کنون هستند افزود : امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود : انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود.

او گفت : در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می کند.

آیت الله نورمفیدی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد تاکید کرد : نماز جمعه به هیچ عنوان نباید وارد فضای پایین دستی ، جناحی و گروهی شود و باید فضای عمومی و محتوایی نماز جمعه به گونه ای باشد که همه سلایق سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نماز جمعه شوند.

او گفت : مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته ترین طلبه ها که در این زمینه آموزش دیده اند ، برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان مهمترین امتیازات گلستان را همزیستی مسالمت آمیز و وحدت و همدلی شیعه و سنی در آن بیان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • پرخاشگری مربیان به جامعه تسری پیدا می‌کند/جریمه ها بازدارنده نیست
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح