Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده، ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی گفت: مسئله حج را از روابط سیاسی با کشور عربستان جدا کرده ایم.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر روز جمعه در همایش آموزشی، توجیهی زائران حج تمتع امسال در مشهد افزود: هر چند رابطه سیاسی با عربستان نداریم، اما مساله حج را از این روابط جدا کرده ایم و آن‌ها هم این امر را پذیرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان اینکه عربستان سال گذشته به تعهد خویش در رعایت عزت و کرامت زائران ایرانی پایبند بود، اظهار کرد: امسال ۸۵ هزار زائر به خانه خدا مشرف می‌شوند و باید سعی کنیم روی خطوط قرمز پا نگذاریم.  
وی گفت: ما نمی‌خواهیم با کسی درگیری داشته باشیم و هدف ما حضور در مراسم حج است، نه دادن شعار‌های مخالف که تبدیل به تفرقه شود.  

حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: پارسال فضاسازی‌های سنگینی صورت گرفت و جمعی از مردم ثبت نام نکردند که باعث شد از اولویت‌های بعدی ثبت نام کنیم، اما حج خوبی برگزار شد و این مراسم را عزتمندانه، آبرومندانه و درکمال آسایش و رفاه برگزار کردیم.  
وی اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم حج امسال را بهتر از سال قبل برگزار کنیم.  

وی با اشاره به شبهه افکنی‌ها علیه مراسم حج گفت: طبق اطلاعاتی که مطرح شده اخیرا حدود ۸۵۰ هزار نفر برای تفریح به کشور ترکیه رفته اند، اما برای سفر ۸۵ هزار زائر به سرزمین وحی تبلیغات منفی صورت می‌گیرد.  
حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای حداقل بودن نرخ سفر حج افزود: مقرر شده است نرخ ارز حجاج با نرخ مبادله‌ای هر دلار حدود ۳۹ هزار ریال محاسبه شود و برای هر زائر حدود ۳۵۰۰ دلار هزینه در نظر گرفته شده است.  

وی اظهار کرد: بنابراین جهشی در قیمت نداریم و اختلاف قیمت با سال گذشته مربوط به نرخ ارز است که پارسال با قیمت هر دلار ۳۳ هزار ریال محاسبه شد.  
وی گفت: در حج تبعیض وجود ندارد و اگر هتل‌ها همه مثل هم بود قیمت را به صورت یکسان محاسبه می‌کردیم، اما برخی هتل‌ها که شاید وضعیت بهتری داشته باشند نرخشان بیشتر است، ولی درخدمات هیچ فرقی وجود ندارد.  
نماینده، ولی فقیه در امور حج افزود: در مدینه منوره نیز سه سال است که ساخت و ساز‌ها راکد شده لذا ظرفیت اسکان ما محدود است و زائرین فقط ۶ روز در مدینه می‌مانند و بیشتر در مکه هستند.  

وی اظهار کرد: بنا داریم طول سفر بیش از ۲۸ روز نباشد، اما به خاطر مشکلاتی که در فرودگاه‌های عربستان وجود دارد سفر برخی زائران ممکن است ۳۸ تا ۴۰ روز به طول انجامد که این تفاوت مربوط به ما نیست.  
وی در باره غذای زائران نیز گفت: بر کیفیت غذا و رعایت بهداشت تاکید داریم لذا امسال یک آشپزخانه مدرن و جدید با ظرفیت ۸۰ هزار پخت در مکه ایجاد شده است.  

حجت الاسلام قاضی عسکر افزود:، چون نمی‌توانیم مواد غذایی را از ایران ببریم لذا باید همه را از بازار عربستان تهیه کنیم، اما سعی می‌کنیم بهترین مواد را تهیه و تنوع غذایی داشته باشیم.  
وی اظهار کرد: زائران حج تمتع نباید نگرانی و اضطراب داشته باشند و روحانیون همکاری کامل را با آنان خواهند داشت.  

وی با تاکید بر وحدت مسلمانان گفت: همانگونه که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر وحدت شیعه و سنی تاکید داشته اند، زائران ما به مقدسات دیگران توهین نمی‌کنند و به امام جماعت اهل سنت اقتدا می‌نمایند و نیاز به مهر نماز هم ندارند.  

در این همایش به صورت نمادین، طواف در مسجد الحرام توسط تعدادی از زائران با لباس احرام برگزار شد.  
در مراسم حج تمتع امسال ۱۰ هزار و ۹۱۵ زائر خراسان رضوی در قالب ۷۹ کاروان از اواخر ماه جاری به خانه خدا مشرف می‌شوند.  

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حج عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با تکرار حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل در عین حال با تاکید بر اینکه نمی خواهیم شاهد تشدید درگیری میان تهران – تل آویو باشیم، گفت: نمی خواهیم شاهد جنگ منطقه ای گسترده تر باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «متیو (مت) میلر» روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره هشدار ایالات متحده آمریکا به اسرائیل درباره تلافی پاسخ ایران به حمله تل آویو به کنسولگری تهران در دمشق سوریه اظهار کرد: درباره گفتگوهای خصوصی دیپلماتیک میان آمریکا و اسرائیل صحبت نخواهد کرد.

میلر در عین حال گفت: همانطور که در حمله شنبه شب نشان دادیم به وضوح اعلام کردیم که به دفاع از اسرائیل متعهد هستیم. البته ما برای همه روشن کرده‌ایم که «می خواهیم شاهد کاهش تنش باشیم، نمی‌خواهیم تشدید بیشتر درگیری را ببینیم. ما نمی‌خواهیم شاهد یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درعین حال مدعی شد: کاهش تنش هدف این دولت (بایدن) از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بوده است و ما برای رسیدن به آن تلاش کرده‌ایم. اما فراتر از آن، نمی‌خواهم وارد گفتگوهای خصوصی دیپلماتیک شوم.

میلر همچنین گفت: ما اطلاعات اولیه در مورد پاسخ ایران نداشتیم و تخمین‌های ما بر اساس اطلاعات بود و نه ارتباط با ایران. ما به همه طرف‌های منطقه‌ای اطلاع دادیم که خواهان وقوع یک جنگ تمام عیار نیستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عملیات دفاع از اسرائیل در مقابل حمله جمهوری اسلامی را «موثر» خواند و گفت: این حمله می‌توانست تلفات جانی زیادی به همراه داشته باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که امروز انتقاداتی وجود دارد که تحریم‌های موشکی سازمان ملل علیه ایران که اکتبر سال گذشته منقضی شد، به نوعی این حمله را ممکن کرد، پاسخ داد: این درست نیست.

میلر در عین حال مدعی شد: اگرچه تحریم‌های موشکی ایران از سوی سازمان ملل لغو شده است، اما تهران با برنامه موشکی بالستیک و پهپادی خود به بی ثبات ساختن منطقه ادامه می‌دهد.‌

او مدعی شد: ما به پاسخگو کردن ایران به خاطر این اقدامات ادامه خواهیم داد. سایر تحریم‌ها علیه برنامه موشکی ایران ادامه دارند. ما به دنبال تمدید ادامه اجرا و در صورت لزوم افزایش این تحریم‌ها هستیم و در مجموع بیش از ۵۰۰ تحریم در رابطه با ایران در این دولت اعمال کرده‌ایم و ما همچنان به دنبال پاسخگویی آنها هستیم.

کد خبر 745005

دیگر خبرها

  • مورایس: سپاهان شایسته بُرد در شهرآورد اصفهان بود
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند
  • ما نمی خواهیم شاهد جنگ با ایران باشیم
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟
  • در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا راهی کشور عربستان می‌شوند
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟