Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزرای رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی امروز (جمعه) نوشت که ایالات متحده آمریکا از ائتلاف عربستان سعودی و امارات خواسته است با پیشنهاد طرح نظارت بر بندر «الحُدیده» یمن از سوی سازمان ملل موافقت کنند.

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت که ایالات متحده آمریکا از عربستان سعودی و امارات خواسته با پیشنهاد نظارت بین‌المللی بر بندر الحدیده یمن موافقت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزرای رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی امروز (جمعه) نوشت که ایالات متحده آمریکا از ائتلاف عربستان سعودی و امارات خواسته است با پیشنهاد طرح نظارت بر بندر «الحُدیده» یمن از سوی سازمان ملل موافقت کنند.

این دیپلمات غربی همچنین گفته است که طرف سعودی «نشانه‌های مثبتی» از خود در رابطه با این طرح نشان داده است.

فشار آمریکا به ائتلاف عربستان و امارات بعد از آن صورت می‌گیرد که این ائتلاف بعد از گذشت بیش از یک هفته از حملات شدید برای اشغال بندر مذکور، به نتیجه مقبولی دست نیافتند.

ائتلاف عربستان در این حمله که گفته می‌شود به ابتکار و مشارکت فعال امارات بوده، از آمریکا و غرب یک هفته مهلت خواسته بود تا کار انصارالله و نیرو‌های انقلابی یمن در فرودگاه الحدیده را که شریان حیاتی و راه تنفس آن‌هاست، تمام کند.

«انور قرقاش»، وزیر مشاور امارات در امور خارجه شب قبل از عملیات در گفتگو با «نیویورک تایمز» گفته بود که به جنبش انصارالله یمن ضرب الأجل تعیین کرده است تا بندر را تخلیه کنند.

ائتلاف عربستان و امارات حتی از «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن خواسته بودند به انصارالله در خصوص تخلیه بندر الحدیده فشار بیاورد.

«محمد عبدالسلام»، سخنگوی رسمی انصارالله هفته گذشته به دنبال اصرار گریفیتس بر تخلیه بندر الحدیده، با بیان اینکه فرستاده ویژه سازمان ملل تنها نقش حامل پیام را ایفا نکند، گفت که محال است که نیرو‌های یمن این بندر را دو دستی در اختیار متجاوزان قرار دهند.

به دنبال همین مواضع بی‌طرفانه سازمان ملل بود که گریفیتس چهارشنبه گذشته بعد از دیدار با رهبران انصارالله جهت تخلیه بندر الحدیده، شهر صنعاء را دست خالی ترک کرد.

به نظر می‌رسد شکست ائتلاف عربستان و امارات در اشغال الحدیده که با چراغ غرب و آمریکا همراه بود، واشنگتن را بر آن داشته برای جلوگیری از فضاحت بیشتر ریاض و ابوظبی در عملیات پیروزی طلایی، از متحدان خود بخواهد با نظارت سازمان ملل بر این بندر موافقت کنند.

این همان خواسته جنبش انصارالله است که «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر این جنبش طی سخنرانی اخیر خود گفت که حاضر به تخلیه این بندر نیستند، ولی سازمان ملل می‌تواند برای اطمئنان بیشتر از اینکه سلاحی از این بندر به آن‌ها نمی‌رسد، بر کشتی‌هایی که وارد بندر می‌شوند، نظارت کند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003UvU

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا ائتلاف عربستان الحدیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی

تین نیوز

نشست فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری با هدف اجرای پروژه طراحی و استقرار سامانه یکپارچه عملیات بندری در سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز، این نشست سه روزه با هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و با حضور نمایندگان بنادر لنگه و باهنر، اداره کل امور بندری، اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها و کارشناسان و مدیران این بخش ها از سوم اردیبهشت ماه درحال برگزاری است.

براساس این گزارش این نشست با توجه به ضرورت هم اندیشی در خصوص فرآیندهای مطلوب و رویه های مرتبط با ورود کالا از خشکی (انواع کالاهای کانتینری و فله) تا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

 در این نشست کارشناسان بخش های بندری پیرامون مرور فرآیندهای وضعیت مطلوب و اهم تغییرات در فرآیندهای جاری، مکانیزم و رویه های اجرای الزمات نظارتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و آماده سازی ارکان مرتبط با عملیاتی شدن فرآیندهای مطلوب با حضور نمایندگان شرکت های کشتیرانی و اپراتورها بحث و تبادل نظر می کنند.

 از مهم ترین تغییرات فرآیندی در استقرار دوره نخست سامانه یکپارچه عملیات بندری در این نشست سه روزه نیز می توان به ارتباط با ذینفعان کالا، ورود و تخلیه کالا در بنادر بر اساس مجوزهای صادره توسط بنادر، ورود وسایط نقلیه تجاری مبتنی بر مجوز بندر و تعامل و تبادل اطلاعات با سازمان های همکار از جمله راه آهن، راهداری و گمرک اشاره کرد.

سامانه یکپارچه عملیات بندری به عنوان یکی از طرح های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل، طراحی و تولید می باشد.

این سامانه به عنوان یک راهکار نرم افزاری یکپارچه در حوزه عملیات بندری (کالاهای کانتینری و غیر کانتینری) جایگزین سامانه های فعلی سازمان بنادر می شود و در تعامل با سایر سامانه های تخصصی اپراتورهای بندری، امکانات لازم برای ایفای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، نظارت موثر بر قراردادهای اپراتورها و کنترل شاخص های کلیدی عملکردی، برقراری ارتباط با سازمان های متعامل و ارائه خدمات به مشتریان را از طریق یک درگاه واحد فراهم می سازد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • چرا چین به درخواست آمریکا برای فشار به ایران «بله» نمی‌گوید؟