Web Analytics Made Easy - Statcounter

دروازه بان تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه ماریتیمو پرتغال گفت:همه در ایران می دانند که پدرم بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

هر روز شانس شرکت در جام جهانی را ندارید. خیلی به ندرت پیش می آید که بعد از ۲۰ سال از کاری که پدرش انجام داده پسرش نیز انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر عابدزاده ۲۵ ساله یکی از دروازه بان های کارلوس کی روش، سرمربی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ است. در جام جهانی ۱۹۹۸ احمد عابدزاده پدر امیر سنگربان ایران بود.
امیر عابدزاده در ابتدای گفت و گوی خود گفت:

این باعث افتخارم است که جزئی از این انتخاب شدم و باعث سربلندی خانواده ام شدم.

امیر عابدزاده در پاسخ به اینکه چقدر پدرش به او افتخار می کند با لبخند گفت:

من بیشتر از این ها می خواهم عمل کنم و باعث شادی و افتخار او شوم. اعتراف می کنم پدرم تاثیر زیادی به من داشته است. طعم دروازه بانی برای من از زمانی آغاز شد که ۳ سال داشتم. البته پدرم مرا اصلا مجبور نکرد و این عشق به فوتبال بود که دروازه بان شدم.

امیر عابدزاده درباره خاطرات شیرین جام جهانی ۱۹۹۸ گفت:

من در این سال خاطراتی را هنگام راه یابی به جام جهانی ۱۹۹۸ دارم. یادم می آید که مادرم در آخرین بازی با استرالیا چون ۲ بر صفر عقب بودیم از ناراحتی خانه را ترک کرد و من را همراهش برد. بعد از مدتی مردم شروع به داد و فریاد کردند بعد فهمیدم که بازی مساوی شده است. ما در آن بازی به خاطر گل زده خارج از خانه به جام جهانی صعود کردیم. البته در آن زمان ۵ ساله بودم ولی وقتی بزرگ شدم فیلم بازی را دیدم.

احمدرضا عابدزاده شخصیت فوتبال ایران است و امیر از تکرار این حرف درباره پدرش خسته نمی شوند. اگرچه برخی این موضوع را برای او دارای جوانب منفی می دانند چون سنگینی شهرت پدرش روی او وجود دارد ولی او چنین نظری ندارد و می گوید:

همه در ایران می دانند که پدرم بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران است. برای من این نوعی افتخار است و با او صحبت می کنم. علی رغم اینکه برخی معتقدند که اسم پدرم روی من سنگینی می کند ولی من از این فرصت استفاده می کنم و از او چیزهای زیادی یاد می گیریم.

در پایان ۲۰ سال گذشت تا همه ببینند امیر پسر در جام جهانی جا پای پدرش بگذارد. امیر عابدزاده در جواب به این سوال لبخندی زد و گفت:

در ابتدا می خواهم در بازی های زیادی در جام جهانی شرکت کنم پس از آن ببینیم چه اتفاقی می افتد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: جام جهانی امیر عابدزاده احمد عابدزاده احمد عابدزاده امیر عابدزاده جام جهانی جام جهانی 2018 کارلوس کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد

تیم ملی فوتبال ایران در هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود و با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا این دیدار روز پنجشنبه 17 خردادماه ساعت 15:30 به وقت تهران در ورزشگاه هنگ‌کنگ برگزار می‌شود.

همچنین شاگردان امیر قلعه‌نویی در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 روز سه‌شنبه 22 خردادماه به مصاف ازبکستان می‌روند، که این مسابقه از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران با کسب 10 امتیاز از 4 مسابقه رتبه اول جدول رده‌بندی گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 را بالاتر از ازبکستان که آنها هم 10 امتیازی هستند، در اختیار دارد و با این وصف مصاف شاگردان امیر‌قلعه‌نویی و سرکو کاتانچ در بازی آخر این دور از مسابقات مقدماتی جام جهانی می‌تواند تعیین کننده صدرنشین گروه باشد.

گفتنی است سازمان لیگ در تلاش است تا پیش از رسیدن زمان فیفادی خردادماه، رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی را به سرانجام برساند.

 

دیگر خبرها

  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • تیم ملی فوتسال ایران نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • فرانک لمپارد: پدرم من را به پارک برد و مجبورم کرد فوتبال بازی کنم / زیرنویس فارسی
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • اعلام ساعت دو دیدار تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد