Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند درنشست شورای حفاظت آب استان بوشهراعلام کرد:یکی از عقب‌ماندگی‌های تاریخی این استان در حوزه تامین آب است که اجرایی شدن طرح‌های تدوین شده باید بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شود.

وی یادآورشد: طرح‌ها و برنامه‌های شورای حفاظت آب باید به سمتی هدایت و اجرایی شود که حل مشکلات آب استان را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای حفاظت آب استان بوشهر گفت:افزون بر نصب شیر‌های کاهنده مصرف آب در دستگاه‌های اجرایی این استان استفاده از پساب فاضلاب در شهر‌های بوشهر، دیلم و گناوه برای تامین آب فضای سبز با نصب دستگاه تصفیه فاضلاب نیز مورد تاکید است.

وی با اشاره به قطع آب شبکه آبرسانی در فضا‌های سبز شهرداری‌های استان بوشهر افزود: این اقدام بخشی از مشکل تامین آب آشامیدنی شهر‌ها از این طریق برطرف می‌شود.

گراوند با اشاره به نقش مهم اجرای طرح آبیاری نوین در کاهش مصرف آب در اراضی کشاورزی گفت: بدون شک حجم قابل توجهی از مصرف آب در تبدیل آبیاری سنتی به نوین در اراضی نخلستانی استان ذخیره و صرفه‌جویی می‌شود.

وی یادآورشد: دراجرای طرح نخلستان، اراضی کشاورزی سعدآباد دشتستان به آبیاری نوین مجهز می‌شود که امسال ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی نخلستانی این منطقه تحت پوشش طرح آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در این راستا اجرای طرح ایستگاه پمپاژ، خط انتقال آب به اراضی و توسعه زیرساخت‌ها باید مورد توجه قرار داده شود.

وی گفت:بازچرخانی آب در صنایع معدنی و توسعه کشت گلخانه‌ای از دیگر راهکار‌های کاهش مشکلات فراروی تامین آب است.

استاندار بوشهر بااشاره به اینکه کشت گونه‌های جدید گیاهی کم‌آب‌بر در بوستان‌های روستایی در حال اجراست افزود: در این زمینه همکاری پژوهشی مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه خلیج فارس مورد توجه است که اعتبارات پژوهشی این بخش تامین می‌شود.

گراوند ادامه داد:حفاری چاه‌های طراحی شده در تامین آب آشامیدنی مناطق مختلف دشتستان تسریع شود.

وی گفت:آب مورد نیاز احشام و فضای سبز روستا‌ها با آب آشامیدنی ساکنان روستا‌ها باید تفکیک شود که اقدام آبفا استان در تدوین اجرای طرح آب انبار‌های روستایی مورد تقدیر است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: از اعتبارات و منابع مالی دهیاری‌ها درحل مشکلات روستا‌ها از جمله ساخت آب‌انبار برای تامین آب فضای سبز و دام روستائیان استفاده شود.

گراوند با تاکید بر توجه به آموزش و فرهنگ سازی در عرصه‌های گوناگون به ویژه مدیریت مصرف آب و انرژی برق گفت: استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای آموزش و آگاه سازی جامعه در راستای مقابله با مشکلات گوناگون از جمله ترویج مدیریت مصرف آب و انرژی برق باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/م

هوشمندسازی برق مصرفی و مدیریت مصرف آب اجرایی شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری در استان بوشهر اجرا شد

محمدهادی رستمیان در بازدید از پروژه‌های راهداری در استان بوشهر اظهار داشت: توسعه طرح‌های راه سازی در استان بوشهر از اولویت‌های بخش عمرانی است.

وی، حجم اعتباری ۹۹ قرارداد راهداری استان بوشهر در سال قبل را معادل دو هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان سرمایه گذاری در طرح‌ها نسبت به سال ماقبل آن بیش از ۲دو برابر افزایش یافته است.

عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز از تکمیل ۱۷۵ کیلومتر طرح بهسازی راه‌های روستایی استان خبر داد و اظهار داشت: عزم جدی دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی در روستاهاست و در این راستا شبکه راه سازی استان بوشهر توسعه یافته است.

 وی با بیان اینکه ۹۸ درصد راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر تکمیل شده است، گفت: میانگین برخورداری راه مناسب روستایی بالای ۲۰ خانوار در کشور ۸۱ درصد و این رقم در استان بوشهر ۹۸ درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه سال قبل طرح‌های مهم راه سازی در روستا‌های بالای ۵۰ خانوار اجرا تکمیل شد، افزود: اکنون همه روستا‌های بالای ۵۰ خانوار استان بوشهر دارای راه مناسب هستند و امسال اولویت تکمیل راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در اولویت قرار گرفته است. اکنون طرح‌های راه سازی در ۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر درحال اجراست که با تکمیل آنها همه روستا‌های استان از راه مناسب بهره‌مند می‌شوند.

اخترشناس از اجرای ۳۸ پروژه راهداری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبارات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در دولت سیزدهم رشد قابل توجهی یافته است به‌گونه‌ای که معاملات متوسط و بزرگ در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۶۷ میلیارد تومان بود و سال قبل افزایش بیش از دو برابری یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • صید ماهی مرکب در صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع است
  • با وجود بارش های اخیر؛ البرز همچنان عطش دارد
  • البرزهم چنان عطش دارد
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته
  • برنامه سلامت خانواده در ۵ شهر استان اجرا می‌شود.
  • نظام راهبری و پایش تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری در استان بوشهر اجرا شد