Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی وزیر کشور گفت: ضعف اقتصادی زیرساخت های فرهنگی و ورزشی خراسان شمالی را ضعیف نگه داشته است.

به گزارش ایسنا، «تقی رستم وندی» در جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت ساماندهی آسیب های اجتماعی استان که با حضور وزیر کشور در بجنورد برگزار شد، افزود: چند سالن نمایش در این استان ایجاد شده است اما این استان با کمبود سینما، سالن تئاتر و کتابخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که وقوع آسیب اجتماعی نزاع و خشونت در این استان دو برابر میانگین کشوری است، ادامه داد: 40 درصد علت منازعه خود افراد، 19 درصد خانواده، 18 درصد ناموسی و 18 درصد گفتار و رفتار است.

وی با بیان این‌که 56 درصد جمعیت این استان شهرنشین و مابقی روستانشین هستند، اظهار کرد: وجود فقر و محرومیت، عدم سازگاری فرهنگ روستانشینی به همراه شهرنشینی، تغییر اقلیم و خشکسالی از علل بروز این مشکل در استان است.

رستم وندی تصریح کرد: برای حل این مشکل پیشنهاد می شود تا کلاس های آموزشی و ترویجی برگزار و دستگاه های فرهنگی به خصوص صدا و سیما نسبت به اجرای برنامه های شاد اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات موجود در این استان بازماندگی از تحصیل برخی از دانش آموزان است، بیان کرد: پراکندگی روستاها و فقر دانش آموزان موجب می شود تا امر بازماندگی از تحصیل صورت گیرد اما این معضل به عنوان سرمنشاء معضلات محسوب می شود و دانش آموزان از فرایند آموزش دور می مانند.

وی تاکید کرد: در استان دانشگاه هایی همچون دولتی و پیام نور وجود دارد اما این دانشگاه ها با کمبود شدید خوابگاه مواجه اند و تعدادی از دانشجویان مجبور هستند تا منازل خود را در مکان های نامناسب اجاره کنند که همین امر نیز موجب بروز آسیب های اجتماعی شود.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در حوزه موسیقی، حمایت از ورزش کوراش و کاریکاتور که خراسان شمالی از قطب های این ورزش و هنر است و همچنین ایجاد مرکز رصد اجتماعی از راه های مقابله با آسیب های اجتماعی در این استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد

معاون فرهنگی و هنری سپاه خراسان‌ شمالی گفت: پیرامون بیانات رهبر انقلاب نسبت به نقل روایت‌های انقلاب اسلامی، رویدادمحوری در سال گذشته مورد توجه سپاه استان قرار گرفت و پنج رویداد بزرگ در سطح استانی و ملی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، باقر حمیدی امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت- در همایش تجلیل از منتخبین و فعالین فرهنگی بسیج خراسان‌شمالی اظهار کرد: پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به نقل روایت‌های انقلاب اسلامی، رویدادمحوری در سال گذشته مورد توجه سپاه استان قرار گرفت و پنج رویداد بزرگ در سطح استانی و ملی برگزار شد.

وی افزود: رزمایش انوار هدایت اولین رویدادی بود که برگزار شد؛ یازده هزار اثر در این رویداد به مرکز ارسال شد و خراسان‌شمالی رتبه اول این رزمایش را کسب کرد.

معاون فرهنگی هنری سپاه خراسان‌شمالی ادامه داد: رویداد فتح قله‌ها در استان با ارسال هفت هزار اثر برگزار شد که از ۱۱۷ اثر برگزیده تقدیر به عمل آمد.

حمیدی خاطرنشان کرد: رویداد امید ملت از دیگر برنامه‌های سپاه در زمینه روایتگری بود که ۱۸ هزار اثر از خراسان‌شمالی ارسال شد و استان رتبه دوم را در این رویداد کسب کرد.

وی گفت: رویداد شهید قدس با ۶۰ هزار اثر و کسب رتبه اول کشوری و همچنین رویداد ایران قوی با ثبت ۲۱۴ اثر و کسب رتبه اول کشوری از دیگر رویدادهای برگزار شده در ۱۴۰۲ بودند.

کد خبر 747239

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه