Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «عفو بین‌الملل» با انتشار گزارشی در خصوص ممانعت عربستان از ارسال کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای مردم یمن، از احتمال ارتکاب جنایت جنگی توسط ائتلاف تحت رهبری ریاض خبر داد.

در گزارش عفو بین‌الملل که در وبسایت این گروه حقوق‌بشری درج شده، آمده که نیروهای تحت امر عربستان، کشتی‌های مملو از کمک‌های بشردوستانه متعلق به سازمان ملل را پیش از رسیدن به بنادر تحت اختیار انقلابیون یمن، متوقف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که در این گزارش آمده، نیروهای تحت امر عربستان، برخی مواقع مسیر این کشتی‌ها را به سمت بنادر تحت اشغال ائتلاف سعودی منحرف می‌کنند و برخی مواقع هم، کشتی را چندین ماه به بهانه بازرسی در آب متوقف می‌کنند.

در گزارش عفو بین‌الملل می‌خوانیم: «گاهی اوقات این بازرسی‌ها، روند ارسال کمک‌های بشردوستانه و اقلام اساسی را به صورت جدی مختل می‌کند. به همین خاطر است که در تحلیل ما، این کار به عنوان اقدام احتمالی برای تنبیه دسته‌جمعی قلمداد شده است که این نوع تنبیه، یک جنایت جنگی است.»

اوضاع انسانی در چهارمین سال حمله عربستان و یارانش به یمن، به وخامت گرائیده است. مقامات وزارت بهداشت یمن گفته‌اند که تاکنون بیش از 600 هزار غیرنظامی کشته شده‌اند.

زنده‌ها هم البته وضعیت آنچنان خوبی ندارند. گذشته از گرسنگی فراگیر، بیماری‌های واگیردار مانند وبا هم در این کسور شایع شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

عفو بین‌الملل اعلام کرد تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد که نظامیان صهیونیست «با استفاده از مهمات ساخت آمریکا» علیه مردم فلسطین در نوار غزه مرتکب جنایات جنگی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پل اوبراین، مدیر عفو بین‌الملل در پستی در ایکس نوشت: به همین دلیل ما از آمریکا می‌خواهیم که ارسال سلاح برای جنایات جنگی را متوقف کند.

اوبراین از ۳۷ عضو کنگره که به لایحه ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی رای منفی دادند تشکر کرد.

در گزارش آناتولی آمده است: سنای آمریکا روز سه شنبه بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد. مجلس این لایحه را با ۸۰ رای موافق در مقابل ۱۹ رای مثبت به تصویب رساند و آن را برای امضای رئیس جمهور جو بایدن فرستاد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرده است که گزارش‌ها نشان می‌دهد «شواهد جنایات جنگی همچنان در حال افزایش است، زیرا دولت اسرائیل قوانین بین‌المللی در غزه را به سخره می‌گیرد».

این گزارش به استفاده «گستاخانه» واشنگتن از وتوی خود برای فلج کردن شورای امنیت سازمان ملل در صدور قطعنامه ضروری برای آتش‌بس و ارسال مهمات به رژیم صهیونیستی که برای ارتکاب جنایات جنگی استفاده شده، اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است: کشورهای اروپایی مانند انگلیس و آلمان با توجه به اعتراضات آنها نسبت به اقدامات روسیه در اوکراین، در حالی که به طور همزمان اقدامات مقامات اسرائیلی و آمریکایی را در این درگیری تایید می‌کنند، استاندارد دوگانه‌ای را بکار گرفته‌اند.

انی‌یس کالامار، دبیرکل این سازمان، گفت: شکست گیج‌کننده جامعه بین‌المللی در حفاظت از هزاران غیرنظامی - که درصد وحشتناکی از آنها کودک هستند - در نوار غزه اشغالی، به وضوح نشان می‌دهد که همان نهادهایی که خودشان برای حمایت از غیرنظامیان و حقوق بشر بنا نهاده‌اند دیگر برای این هدف مناسب نیستند.

کالامار تأکید کرد: آنچه در سال ۲۰۲۳ دیدیم تأیید می‌کند که بسیاری از دولت‌های قدرتمند ارزش‌های بنیادین انسانیت و جهان‌شمولی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر را کنار می‌گذارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، در جریان نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، ۳۴۲۶۲ فلسطینی شهید و ۷۷۲۲۹ نفر زخمی شدند. علاوه بر این، حداقل ۷۰۰۰ نفر گمنام هستند که گمان می‌رود در زیر آوار خانه‌هایشان در سراسر نوار مانده‌اند. سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی می‌گویند که اکثر کشته‌شدگان و زخمی‌ها زنان و کودکان هستند.

حملات رژیم صهیونیستی منجر به قحطی در شمال غزه شده که منجر به کشته شدن بسیاری از فلسطینی‌ها، عمدتاً کودکان، شده است. تجاوز اسرائیل همچنین منجر به آوارگی اجباری نزدیک به دو میلیون نفر از سراسر نوار غزه شده است و اکثریت قریب به اتفاق آوارگان مجبور به ورود به شهر متراکم رفح در نزدیکی مرز با مصر شده است.

کد خبر 747845

دیگر خبرها

  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • پیام عجیب قهرمان المپیک پس از 9 ماه غیبت/ اخبار WWE
  • تکرار جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان‌های غزه