Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه از اقدام دولت آمریکا برای بازداشت کودکان به دلیل وضعیت مهاجرتی والدین آنها انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه از دولت آمریکا خواست سیاست‌های مهاجرتی‌اش را دگرگون کرده و برای برخورد با مهاجران به گزینه‌های دیگری غیر از بازداشت رو بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، «راوینا شامداسانی»، سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو در جمع خبرنگاران گفت که کودکان حتی با والدینشان هم نباید در زندان نگاه داشته شوند.

ایالات متحده در هفته‌های گذشته به دلیل جدا کردن 2300 کودک خردسال از والدین مهاجر در مرزهای این کشور با انتقادهای شدید موجاه شده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه یک فرمان اجرایی امضا برای نگاه داشتن کودکان خردسال در کنار والدینشان در دوران بازداشت امضا کرد.

سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل گفت: «همزمان با قدردانی از تصمیم دولت ترامپ برای پایان دادن به جدایی کودکان از فرزندان آنها، می‌دانیم که اکنون، کودکان همراه با والدینشان بازداشت خواهند شد.»

وی اضافه کرد: «ما بارها گفته‌ایم که کودکان هیچ‌گاه نباید با توجه به وضعیت مهاجرتی والدینشان بازداشت شوند. بازداشت کردن کودکان هرگز در راستای منافع آنها نیست.»

انتشار فیلم‌ها و تصاویری از نگهداری فرزندان مهاجران در قفس‌ها و فایل‌های صوتی مربوط به گریه‌هایشان بعد از جدا شدن از والدین، در روزهای گذشته خشم علیه دولت آمریکا را در پی داشته است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟