Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان، رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست کردستان گفت: این پرندگان در حال حاضر در فصل زادآوری قرار دارند و پس از پرورش جوجه‌ها اقدام به مهاجرت می‌کنند.
حیدر ویسی افزود: انواع کاکایی از جمله سرسیاه، صورتی، مدیترانه‌ای و پازرد در این دریاچه مشاهد می‌شود .
وی گفت: جزایر موجود در این در یاچه موجب شده که پرندگان از تهدید شکارچیان طبیعی همچون روباه، شغال، گرگ و مار در امان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویسی می‌گوید با توجه به رهاسازی بچه ماهی و وجود ماهیان بومی در این سد، از نظر تغذیه‌ای شرایط مناسبی برای این پرندگان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه مدت چهار سال است که این پرندگان حلقه گذاری می‌شوند، گفت: روز گذشته نیز ۲۲ جوجه کاکائی حلقه گذاری و وزن کشی شدند.
ویسی گفت: اطلاعات ثبت شده به کشور‌های دیگر نیز ارسال می‌شود که اگر این پرندگان در آن کشور‌ها مشاهده شدندمسیر مهاجرت آن‌ها با دقت بیشتری مشخص شود. سد شهید کاظمی در ۶۲ کیلومتری شمال شهر سقز قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کاکایی سد کاظمی سقز کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۹۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه مهاجرت پرندگان مهاجر هرساله از اوایل بهمن‌ماه آغاز می‌شود گفت : در استان کرمانشاه ۲۲ سایت در بحث سرشماری پرندگان مهاجر فعال هستند، تالاب هشیلان، سراب نیلوفر، رودخانه‌های سطح استان و آب ذخیره شده پشت سدها، محل‌هایی هستند که پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی با توجه به مسیر حرکتشان مدتی در این محل‌ها توقف دارند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: در اواخر سال گذشته متأسفانه از لحاظ مهاجرت پرندگان وضعیت مناسبی نداشتیم، اما با توجه به بارش‌های بهاری که در این دو ماه گذشته در استان استان کرمانشاه شاهد بودیم، شرایط زیستگاهی برای آبزیان بسیاری بهبود یافته و تمام سراب‌ها و تالاب‌های استان پر آب بوده و حتی سرریز کرده است. 

جلیلیان اذعان کرد: وجود پرندگان مهاجر در استان در راستای کنترل آفات و امراض بسیار تأثیرگذار هستند و از این نظر این موضوع حائز اهمیت است؛ اما در سرشماری که با شروع سال جدید در ۲۲ سایت استان صورت گرفت، متأسفانه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش حضور پرندگان مهاجر را داشتیم. 

وی خاطرنشان کرد: در قسمت معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استان کرمانشاه جزو استان‌های ساحلی نیست، اما به دلیل وجود برخی از تالاب‌های مهم استان کرمانشاه که محل زیست پرندگان مهاجر و بومی هستند در راستای چرخه زیستگاهی پرندگان جزو مهم‌ترین استان‌های کشور هستیم. 

جلیلیان تأکید کرد: همکاران ما در سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه به صورت شبانه‌روز در سایت‌ها برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز پرندگان مستقر بوده و در حال حفاظت از حیات وحش غنی استان کرمانشاه هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان
  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • تصویری کمتر دیده شده از شهیدان کاظمی، مهتدی و زاهدی
  • ویژگی‌های معلم خوب در مدرسه شهید کاظمی اردبیل
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد