Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه عمار گفت: وضعیت کنونی ما هم مانند حالت مسرت‌بخش زمان جنگ صفین است، اما می‌بینیم که عده‌ای در اوج اقتدار، نامه‌ای برای مذاکره امضا می‌کنند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام مهدی طائب ظهر امروز در همایش بصیرت افزایی رهروان ولایت در یاسوج با اشاره به وعده الهی پیروزی مستضعفین بر استکبار اظهار کرد: همین چند روز پیش بود که یمنی‌ها بندر ینبوع عربستان را مورد هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده قرارگاه عمار گفت: آل سعود و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها دنبال این هستند که یمنی‌ها حالا که همه راه‌ها بسته است این موشک‌ها را از کجا آوردند و چگونه زدند که باید به آن‌ها گفت، این از وعده‌های الهی است حالا شما بروید پیدا کنید پرتقال فروش را.

طائب به نصرت الهی و آبرویی که به سرداران اسلام در راه حق عطا می‌شود اشاره کرد و گفت: هشت سال جنگ ما با بعثی‌های عراق طول کشید اما ببینید که سرداران ما کجا هستند و چه مقامی دارند و مردم برای آن‌ها چه احترامی قائل هستند و سرداران آن‌ها چه سرنوشت شومی پیدا کردند.

فرمانده قرارگاه عمار با طرح سوالی مبنی بر این که آیا زمان کنونی هنگامه ظهور آقا امام زمان(عج) است اظهار کرد: وقتی بتوانیم در کنار حجرالاسود نام امام عصر را فریاد بزنیم و ظهور آن حضرت را با صدای بلند و رسا طلب کنیم و بگوییم ای امام عصر ظهور کن تا گردن بن سلمان‌ها و ترامپ‌ها را بزنیم آن زمان، هنگام ظهور است.

وی کلید فتح خانه خدا را نابودی اسرائیل دانست و گفت: کلید فتح خانه خدا آن‌جاست و باید ببینیم فاصله ما تا نابودی اسرائیل چه قدر است.

طائب با بیان این که اگر الان بخواهیم وضعیت خود را با دوره امام علی(ع) مقایسه کنیم و بدانیم که در چه مقطعی از دوره آن حضرت قرار داریم اظهار کرد: الان وضعیتی مشابه جنگ صفین داریم.

فرمانده قرارگاه عمار افزود: در هنگامه جنگ صفین هم دوره‌ای مسرت‌بخش و هم دوره‌ای تاسف‌بار وجود داشت، مسرت‌بخش از آن جهت که مالک تا رسیدن و دستیابی به معاویه تنها یک ساعت فاصله داشت و معاویه همین که فهمید به او نزدیک شده‌اند از ترفند مذاکره استفاده کرد.

طائب از مذاکره به عنوان حالت تاسف‌برانگیز آن دوره یاد کرد و گفت: وضعیت کنونی ما هم مانند حالت مسرت‌بخش زمان جنگ صفین است اما می بینیم که عده‌ای در اوج اقتدار، نامه‌ای برای مذاکره امضا می‌کنند.

وی با بیان این که نمی‌خواهم بگویم اینها خائن هستند افزود: دشمن می‌خواهد به دست خودمان داستان صفین تکرار شود و تمام تلاش دشمن این است که در بین مردم خستگی ایجاد کند.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به خوش یمنی چهل سالگی انقلاب گفت: پیامبر ما و حضرت موسی و عیسی هم در چهل سالگی به مقام پیامبری رسیدند و 40 سالگی انقلاب هم به معنای آمادگی برای رسیدن به رسالت عظیم است.

وی بیان این که متاسفانه برخی از داخلی‌ها هم به دشمن کمک می‌کنند افزود: امروز چه زیانی بالاتر از آن که رئیس عالم به جای حضرت ولی‌عصر (عج) ترامپ باشد لذا ظهور، عمل صالح و تحمل سختی می‌خواهد.

فرمانده قرارگاه عمار به اظهارات خود در گذشته مبنی بر این که دولت اشرافی نمی‌‌فهمد معنای مستضعفین یعنی چه، اظهار کرد: مسؤول با ثروت 850 و 1200 میلیاردی و خانه 36 میلیارد تومانی درد مستضعفین را نمی‌فهمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی فناوری خاطرات را زنده می‌کند!

نامه‌های نوشته‌ شده توسط «جرج مالوری» کوه‌نورد معروف برای اولین بار در صدمین سالگرد تلاش مرگ‌بار او برای صعود به اورست، به صورت دیجیتالی درآمدند و در دسترس مخاطبان جهانی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، فناوری دیجیتال به کمک پژوهشگران آمده است تا بتوانند نامه‌های قدیمی را بخوانند.

به نقل از ساینمگ، «جرج مالوری»(George Mallory) فارغ‌التحصیل «کالج مگدالن»(Magdalene College) در «دانشگاه کمبریج»(University of Cambridge) به این دلیل معروف است که ظاهرا در پاسخ به یک خبرنگار که از او پرسیده بود چرا می‌خواهد به اورست صعود کند، گفت: زیرا آنجاست.

هنوز بحث‌هایی در مورد این وجود دارد که آیا مالوری و همراهش «اندرو سندی اروین»(Andrew Sandy Irvine) واقعا به بالای کوه رسیدند یا خیر.

بخش قابل توجه این موضوع، یک مجموعه نامه‌هایی است که بین مالوری و همسرش «روث»(Ruth) از زمان نامزدی آنها در سال ۱۹۱۴ تا زمان مرگ او در اورست در سال ۱۹۲۴ نوشته شده‌اند. از جمله این نامه‌ها می‌توان به آخرین نامه‌ای اشاره کرد که مالوری پیش از آخرین تلاش برای صعود به اورست نوشت. همچنین، سه نامه‌ دیگر نیز بررسی شدند که ۷۵ سال پیش از کشف جسد مالوری در جیب ژاکت او باقی مانده بودند.

«کیتی گرین»(Katy Green) کارشناس بایگانی کالج مگدالن و گروهش، نامه‌های مالوری و همسرش روث را به صورت دیجیتالی ارائه‌ داده‌اند.

نامه‌ها موضوعات جذابی را در بر دارند که برخی از آنها به شرح زیر هستند.

اولین مأموریت مالوری به اورست در سال ۱۹۲۱. هیچ نقشه‌ای وجود نداشت، محیط ناشناخته بود و این ماموریت به آن دلیل انجام شد که مشخص شود آیا حتی امکان رسیدن به اورست وجود دارد یا خیر. دومین ماموریت مالوری برای اکتشاف در اورست. این ماموریت با یک فاجعه پایان یافت زیرا هشت شخص بومی نپال موسوم به «شرپا»(Sherpa) در اثر بهمن کشته شدند. مالوری در نامه‌هایش خود را مقصر آن حادثه غم‌انگیز دانست. خدمات مالوری در جنگ جهانی اول؛ از جمله اظهارات او پیرامون حضور در توپخانه در «نبرد سم»(Battle of the Somme). نامه‌هایی از سفر مالوری به آمریکا در سال ۱۹۲۳ در بحبوحه ممنوعیت، بازدید از مراکز غیرقانونی تهیه نوشیدنی و درخواست برای دریافت نوشیدنی از یک دریچه مخفی. نامه‌های روث به مالوری. این نامه‌ها یک منبع اصلی درباره تاریخ اجتماعی زنان به شمار می‌روند که موضوعات گوناگونی را پیرامون زندگی او به عنوان زنی که در دوران جنگ جهانی اول زیسته است، پوشش می‌دهند.

گرین گفت: کار کردن با این نامه‌ها واقعا لذت‌بخش بود. خواه روث همسر جرج باشد که می‌نویسد برای او کیک آلو و گریپ‌فروت را به سنگر می‌فرستد، خواه آخرین نامه تلخ او که در آن می‌گوید شانس بالا رفتن از اورست ۵۰ به یک علیه ما است، این نامه‌ها اطلاعات شگفت‌انگیزی را از زندگی این دانش‌آموخته مشهور کالج مگدالن ارائه می‌دهند.

متون به‌دست‌آمده از نامه‌های دیجیتالی‌شده به شرح زیر هستند.

از آخرین نامه مالوری به همسرش روث

عزیزم، بهترین‌ها را برایت آرزو می‌کنم و امیدوارم که اضطرابت پیش از دریافت این نامه به پایان برسد و بهترین اخبار را دریافت کنی که سریع‌ترین آنها نیز خواهد بود. شانس ما یک به ۵۰ است اما هنوز یک تلاش بزرگ خواهیم داشت و به خودمان افتخار می‌کنیم. عاشق همیشگی تو، جرج.

از تنها نامه باقی‌مانده از دوره صعود به اورست در آرشیو نامه‌های روث به شوهرش

من شاد و خوشحال هستم اما دلم برایت بسیار تنگ شده است. فکر می‌کنم بیشتر از گذشته همنشینی تو را می‌خواهم. می‌دانم که بیشتر اوقات خوب نبوده‌ام و بسیار متاسفم اما دلیل اصلی تقریبا همیشه این بوده است که از نبودن تو ناراضی هستم. می‌دانم خیلی احمقانه است که زمان داشتن تو را به خاطر زمان نداشتن تو خراب کنم.

نامه‌های مالوری به صورت رایگان در وب‌سایت کالج مگدالن در دسترس هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق تداعی کننده والفجر هشت بود
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت
  • وقتی فناوری خاطرات را زنده می‌کند
  • وقتی فناوری خاطرات را زنده می‌کند!
  • ۱۳ روستای نایین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • مذاکره مستقیم ایران و آمریکا صحت دارد؟
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • نشست بررسی نحوه خروج اتباع غیر مجاز
  • راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان