Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- نماینده مردم تهران، شمیرانات و ری در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم فعالیت احزاب برای رسیدن به توسعه سیاسی گفت: بدون فعالیت احزاب به توسعه سیاسی نمی ‌رسیم.

مصطفی کواکبیان روز جمعه در همایش 'نقش احزاب در توسعه پایدار' در کاشمر با بیان اینکه توسعه پایدار در قبال توسعه متوازن امکان ‌پذیر است افزود: توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید با هم به پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در طول 40 سال عمر انقلاب اسلامی برای توسعه سیاسی قدم هایی برداشته ایم ولی هنوز کافی نیست.
وی یکی از پایه های توسعه سیاسی را فعالیت احزب دانست و گفت: هیچ کشوری به توسعه سیاسی دست نمی یابد مگر اینکه از معبر احزاب عبور کند.
کواکبیان با تاکید بر اینکه ساختار حقوقی احزاب نیاز به اصلاح دارد افزود: نظام ما نظام حزبی نیست و انتخابات ما هم انتخابات حزبی نیست و هرچند در تبلیغات انتخاباتی پوستر حزبی نصب می کنیم اما سیستم پارلمان ما بر اساس کرسی احزاب نیست.
وی اظهار کرد: قانون انتخابات را باید تغییر دهیم زیرا 2 سال دیگر انتخابات جدید در راه داریم اما هنوز رجال سیاسی ما مشخص نیستند.
وی گفت: مخالف قانونمندی نیستیم ولی در طول یک هفته چگونه می توان صلاحیت 6 هزار نفر ثبت نام شده را به درستی سنجید و اعلام کرد در صورتی که با تغییر قوانین می توان زمان ثبت نام را بیشتر و تحقیق برای صلاحیت افراد را بهتر نمود.
کواکبیان افزود: قانون انتخابات ما مشکل دارد ولی وزرات کشور به فکر حل این مشکل نیست.
وی نداشتن فرهنگ سیاسی را از دیگر مشکلات جامعه دانست و اظهار کرد: مردم باید در فعالیت های سیاسی و جمعی بیشتر مشارکت داشته باشند.
وی گفت: می توانیم توسعه سیاسی را مقدم بدانیم تا زمینه ساز توسعه های اقتصادی و فرهنگی شود.
دبیرکل حزب مردم سالاری افزود: اگر دنبال توسعه پارلمانی و توسعه سیاسی هستیم باید احزاب قوی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: به دولت فعلی انتقاد داریم و می خواهیم دلسوزانه مشکلات مردم حل شود و جلو افزایش قیمت دلار، مسکن و خودرو گرفته شود.
وی گفت: ما در شرایط جنگ اقتصادی به سر می بریم و باید جمعی عمل کنیم زیرا با بی تفاوتی مشکلات کشور حل نمی شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه های حکومتی، قضایی، مجلس و دولت باید با کمک هم کارها را به جلو ببرند و در وضعیت فعلی به صورت منسجم کار کنند.
وی اظهار کرد: در حالی خود را درگیر مشکلات پیش پا افتاده کرده ایم که هفت سال دیگر باید از 15 کشور منطقه جلوتر باشیم و به توسعه در همه زمینه ها برسیم و بخشی از مراحل دستیابی به این امر مربوط به توسعه سیاسی است.
وی گفت: دولت باید کسانی را که جلو فعالیت های او سنگ اندازی می کنند به مردم معرفی کند.

* احزاب فقط در زمان انتخابات فعال می شوند
عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: مردم فقط در زمان انتخابات احزاب را لمس کرده اند و احزاب پس از انتخابات از جمله در پیگیری خواسته ها، پرسش و پاسخ و مطالبه گری بعد از انتخابات هیچ گونه نقشی نداشته اند.
بهروز بنیادی افزود: این امر نشان می دهد که ما نیز دچار مشکلات و ایرادات هستیم.
وی اظهار کرد: هنوز نتوانسته ایم به این سوال پاسخ دهیم که احزاب ایران در توسعه کشور چه نقشی دارند.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس باید در این زمینه ها ورود کرده و قوانین خوب و متقن به تصویب برساند.
وی با بیان اینکه باید به احزاب فراتر از این مسائل نگاه کرد گفت: بدون شک در کشور نیازمند احزاب رنگارنگ هستیم و باید اجازه دهیم این کار در کشور صورت گیرد.
7497 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي احزاب مردم سالاري كاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود

وزیر کشور با تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم برای سرمایه‌گذاری گفت: بابد امنیت روانی سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، احمد وحیدی_ روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه استاندار لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: ملت ما در حال نزدیک شدن به فتح قله‌ها است و به تعبیر مقام معظم رهبری در این مسیر نباید خسته شویم.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق، افزود: این عملیات از قله‌های فتح محسوب می‌شود و ملت ایران در مسیر تحول و تکامل تاریخ نقش‌آفرینی کرده‌است.

وزیر کشور با تأکید بر مقاومت ملت ایران، گفت: غیور مردان ما در اقصی نقاط کشور و جبهه مقاومت در حال فعالیت هستند و کشور ما با مأموریت‌های چندگانه در حال حرکت در مسیر قله‌ها است.

وحیدی با بیان اینکه ما افول رژیم غاصب در نقشه راه کشور را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: دشمن می‌خواهد وعده‌های دروغین به ما تحمیل کند.

وحیدی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در زمانی به مسئولیت رسید که مشکلات متعددی را دشمنان ایجاد کردند و به دنبال توسعه و گسترش آن بودند افزود: برخی کم‌کاری داخلی مزید بر علت شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اتکا به توانمندی‌های داخلی از شعارهای دولت سیزدهم بود بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مختلف در کشور این مهم شدنی است و در حال تقویت است.

وحیدی با اشاره به اینکه تلاش بدون وقفه از جمله دستاوردهایی است که می‌تواند ما را پیروز کند افزود: انقلابی‌گری، حرکت مجاهدانه و اخلاق‌مداری از صفات افرادی که در رأس مسئولیت‌ها قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات بسیاری باید در لرستان صورت بگیرد افزود: دولت پیگیر تکمیل سدهای نیمه تمام و مطالبات مردمی در این استان است.

وزیر کشور با اشاره: به پیشرفت ۵۱ درصدی پیشرفت پروژه راه‌آهن خرم‌آباد اندیمشک گفت: تکمیل این پروژه از دغدغه و مطالبات مردم بوده در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

وزیر کشور با تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم برای سرمایه‌گذاری گفت: باید امنیت روانی سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم و تلاش کنیم که پروژه‌های عمرانی هرچه سریع‌تر به سرانجام برسند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق لرستان گفت: زیویار فردی پیگیر، مسلط به پروژه‌ها، پرکار، است که از ظرفیت ایشان در محل دیگری استفاده خواهیم کرد.

وحیدی افزود: دشمنان خیلی تلاش می‌کنند مدیران را زیر سوال ببرند چون نمی‌توانند رشد کشور را ببینند؛ اما مردم بر خلاف این فعالیت‌ها می‌دانند مدیران، پاکدست و ایثارگرانه کارها را دنبال می‌کنند.

وزیر کشور با اشاره به ویژگی‌های شفقت استاندار جدید لرستان، وی را فردی برجسته، توانمند و با تجربه دانست و افزود: امیدواریم با تلاش شبانه روزی مشکلات این استان کاهش یابد و شاهد برطرف کردن کمبودها باشیم.

کد خبر 747331

دیگر خبرها

  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • سعیدی: روش برخورد با دختران سرزمینم با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد
  • کنایه معین الدین سعیدی به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس /عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • سعیدی، نماینده چابهار: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند/ حجاب واجب است اما تقویت ارزش پول ملی و سفره مردم هم واجب است
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • مجلس زمینه فعالیت مدافعان کشور برای کسب قدرت بازدارندگی را فراهم کرد