Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: قراردادها و کنوانسیون های بین المللی مورد نیاز است، اما در یک قرن گذشته این قراردادها شاهد بروز خطاها و انحراف های بزرگی بوده است.
وی با بیان این که در اجرای کنوانسیون های بین المللی عدالت وجود ندارد و برخی دولت ها از جمله آمریکا به راحتی آنها را نقض کرده و یا خارج می شوند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از آسیب های این قراردادهای بین المللی، تفسیرهای غلط است، از جمله در FATF که با تفسیر نادرست از تروریسم، اسرائیل در امان خواهد بود و شاهرگ مقاومت باید قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروه ویژه اقدام مالی یا به اختصار اف‌‌ای‌تی‌اف یک سازمان بین دولتی است که در سال ۱۹۸۹ با ابتکار جی۷ با توجه به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پول‌شویی تاسیس شده است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ به عمل در مبارزه با تامین مالی تروریسم گسترش یافت.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: کشورهای غربی در قالب کنوانسیون های بین المللی با ارزش ها و ابزارهای فکری خود دیگران را اندازه می کنند و نابحق یکی را تشویق و دیگری را تنبیه می کنند، از این رو ملت ها حق دارند که نسبت به این قراردادها بدبین باشند.
وی با بیان این که کنوانسیون های بین المللی باید بر اساس اصول منطقی و با رعایت همه بایدها و نبایدهای ملت های جهان تنظیم شود، اظهار داشت: ما باید در امور حقی که در قراردادهای بین المللی وجود دارد پیشقدم باشیم، اما باید با هوشمندی در دام بندهای ظالمانه آنها قرار نگیریم و از ابعاد آسیب زای آنها دوری کنیم.
اعرافی تصریح کرد: در حالی که آمریکایی ها بدعهدی و زورگویی می کنند، عده ای به دنبال مذاکره با داعیه دار پیمان شکنی جهان هستند، اما ملت غیور ایران اسلامی در تبعیت از رهبر معظم انقلاب در برابر آمریکا خواهند ایستاد، زیرا تنها راه سعادت و سلامت ملت های مسلمان، مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درپیش بودن هفته قوه قضاییه، گفت: قوه قضاییه نهاد تامین کننده عدالت در جامعه است که باید حرمت و کرامت آن صیانت شود و در مقابله با مفسدان و بزهکاران از آن حمایت شود.
امام جمعه موقت قم با بیان این که از قوه قضاییه انتظار می رود که در برابر مفاسد قاطعیت داشته باشد، تصریح کرد: آنچه مردم از این قوه انتظار دارند، سلامت اداری بیش از دیگر نهادهای کشور و تامین عدالت و توجه به مستمندان و ضعیفان و نیز تسهیل در فرآیند قضایی به صورت عادلانه و عاقلانه و بهره مندی از فناوری های نوین در خدمت رسانی است.
جهت ارج نهادن به مقام والای قضا و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی اولین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
وی همچنین با اشاره به سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، این اقدام را توهین به مقدسات مسلمانان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) دانست و گفت: مدعیان حقوق بشر از این حق جامعه اسلامی دفاع نکردند و امیدواریم به زودی جریان ظالم و ستم پیشه آل سعود از میان رفته و مسلمانان از شر آنها رهایی یابند.
هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری قبرستان بقیع به عنوان مهم‌ترین قبرستان اسلام به دست وهابیون تخریب شد.
اعرافی، جنایت های غربی ها در یمن را نیز در روزهای گذشته بسیار اسفبار دانست و گفت: آمریکا، اسراییل و آل سعود شبانه روز ملت مظلوم و بی دفاع یمن را تحت هجوم وحشیانه خود قرار داده اند و ما با ملت مظلوم یمن و بحرین اعلام همدردی می کنیم و امیدواریم نهادهای بین المللی اقدامی برای حمایت از آنها انجام دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز تبلیغ دین باید در مساجد بر دوش خود مردم استوار باشد و مردم از مبلغان دینی حمایت کنند، ابراز امیدواری کرد: هرچه بیشتر شاهد همبستگی مردم و نهادها در تبلیغ آموزه های دینی در جامعه باشیم.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، اصناف و بازاریان را نیز به رعایت انصاف و عدالت و حقوق مردم و مستمندان توصیه کرد و گفت: کسانی که فقه و اخلاق بازار و خرید و فروش را رعایت می کنند باید مورد قدردانی قرار بگیرند و باید هرچه بیشتر ارزش های اخلاقی در بازار مورد توجه قرار بگیرد.
اعرافی در پایان با اشاره به این که اعتیاد یک آسیب اجتماعی است که سرچشمه دهها آسیب دیگر است، اظهار داشت: 55 درصد طلاق ها و 65 درصد همسرآزاری ها به اعتیاد بازمی گردد، از این رو همه مردم و مسئولان باید در مهار اعتیاد به ویژه در عرصه پیشگیری همکاری و مشارکت داشته باشند.
8146 / 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آموزه های دینی امام جمعه موقت پول دین آمریکا جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم ترکیه از پاسخ موشکی ایران به رژیم اسرائیل

گروهی از مردم و جمعی از احزاب ترکیه با حضور در مقابل کنسولگری ایران، حمایت خود را از پاسخ موشکی کشورمان به رژیم صهیونیستی اعلام کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روز یکشنبه مردم ترکیه با حضور در مقابل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران از علمیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی با اهدای گل تقدیر کردند.

در این اجتماع که با حضور تعداد زیادی از مردم، گروه ها و احزاب برگزار شد، برخی از سخنرانان با محکومیت رژیم صهیونیستی، مشارکت کشورهای غربی بخصوص آمریکا را در تجاوزات و نسل کشی آن رژیم، مصداق جنایت علیه بشریت دانستند.

در این اجتماع، سخنرانان فاجعه غزه را نه کشتار انسان‌ها بلکه قتل عام انسانیت دانسته و تصریح کردند: دولت های غربی با حمایت از صهیونیست ها از نسل کشی رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه حمایت می کنند. اکنون شاهد دوگانگی در رفتار غرب و برخی نهادهای بین‌المللی به مقوله حقوق بشر هستیم. امروز اگر دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ساکتند، مردم و جوانانی که وجدان پاک دارند، صدای مظلومیت مردم فلسطین‌اند.

سخنرانان در این اجتماع حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، را مغایر با کلیه مقررات بین‌المللی مبنی بر مصونیت اماکن دیپلماتیک دانسته و آن را برخاسته از خوی تجاوزگر و ماهیت تروریستی این رژیم خواندند که ابایی از کشتار و جنایت ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • حمایت مردم ترکیه از پاسخ موشکی ایران به رژیم اسرائیل