Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@06:52:15 GMT

فضا برای فعالیت کارچاق کن ها ناامن است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۰۱۸۳

فضا برای فعالیت کارچاق کن ها ناامن است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد افزود: مجموعه فعالیت های نظارتی برکار قضات و برخورد قاطع با افراد سودجو و فرصت طلب در راستای رسیدگی به پرونده ها تا حدود زیادی رضایتمندی مردم وجلب بیشتر اعتماد عمومی به دستگاه قضایی را فراهم آورده است.
وی تصریح کرد: در راستای برخورد با فعالیت این عده سودجو نیز تعدادی توسط معاونت حفاظت اطلاعات و دادستانی ها شناسایی ، دستگیر و بازداشت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارچاق کن در اصطلاح به افرادی گفته می شود که با حضور در راهروهای دادسراها و دادگستری ها در ظاهر به قصد کمک به افراد گرفتار و ناآگاه به کار قضایی و حقوقی می پردازند اما در حقیقت با هدف سودجویی و کلاهبرداری از طرفین دعوا وارد کار پرونده های قضایی می شوند.
وی به مردم نیز هشدار داد: در دام این افراد سودجو گرفتار نشوند و کار بررسی و رسیدگی به پرونده ها را از مسیرهای قانونی و اصولی خود پیگیری کنند.
مزارعی با اشاره به اینکه تعداد کل پرونده های ورودی به دستگاه قضایی در سال گذشته حدود 180 فقره بوده است، گفت: افزون بر 170 هزار مورد از این پرونده ها رسیدگی شده است.
وی کهگیلویه وبویراحمد را همچنان از استان های امن و با کمترین جرائم خشن در سطح کشور دانست و گفت: دستگاه قضایی استان تامین و احساس امنیت را به عنوان مهمترین نیاز مردم و شهروندان در جای جای این استان سرلوحه فعالیت و برنامه های خود قرار داده است.
مزارعی کاهش محسوس نزاع های دسته جمعی در این استان را یادآور شد و گفت: استفاده از ظرفیت متنفذین و ریش سفیدان و نخبگان فرهنگی از مهمترین عوامل در زمینه کاهش جرائم بویژه این چالش همیشگی در استان بوده است.
وی گفت: افزون بر یک هزار هکتار زمین ظرف یک سال گذشته تاکنون از تصرف سودجویان و زمین خواران در این استان خارج شده است.
3016/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی زمین نخبگان فعالیت جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران از بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی شهرستان قائم‌شهر به اتهام اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوءاستفاده از روابط خصوصی با مامورین دولتی، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، اخذ رشوه و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی خبر داد.

به گزارش میزان؛ عباس پوریانی اظهار کرد: یک متهم با ادعای نفوذ در دادسرا و اداره دامپزشکی شهرستان قائم‌شهر، وعده کارسازی و رفع پلمب یک واحد صنفی با سو استفاده از جایگاه اداری، در یک پرونده مرتبط با جرایم بهداشتی را داده بود.

وی ادامه داد: این متهم در مرحله اول، مبلغی رشوه از فرد مذکور اخذ کرده و در ادامه نیز تعدادی سکه تمام بهار آزادی مطالبه کرد که با رصد دقیق اطلاعاتی و صدور دستور قضایی، متهم درحین ارتکاب جرم و پس از اخذ سکه‌های تمام بهار آزادی توسط مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران دستگیر و سکه‌های مذکور از متهم کشف و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: در این راستا پس از تشکیل پرونده قضایی، متهم پس از تفهیم اتهام و اقرار به جرایم ارتکابی، با صدور قرار مناسب، روانه زندان شد.

پوریانی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی برای بررسی زوایای دیگر پرونده در حال انجام است، تصریح کرد: برخورد دستگاه قضایی استان با هرگونه فساد، سریع، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی
  • فوری | فعالیت باندهای تجارت جنسی و پورنوگرافی بین‌المللی در ایران | جزئیات شناسایی اقدامات مجرمانه فحشا توسط پلیس
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائمشهر بازداشت شد
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • کاهش بی سابقه موجودی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر ایلام
  • برای زنان و نوامیس مردم در طرح حجاب پرونده قضایی تشکیل می‌دهند؟
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • عربستان برای هواداران فوتبال ناامن است
  • حمايت دستگاه قضايی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان