Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدخدادوست موسوی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جنگل‌ها و مراتع کوه حاتم در شهرستان بهمئی این استان که از عصر روز گذشته دچار حریق شده بود، ساعتی قبل با تلاش نیروهای امدادی، منابع طبیعی و نیروهای بسیج مردمی مهار شد.
موسوی یادآور شد: علاوه بر نیروهای امدادی و مردمی 2 فروند بالگرد امروز از شرکت نفت و هوانیروز ارتش و برای مهار آتش سوزی به منطقه اعزام شدند که همچنان در اختیار فرمانداری‌های شهرستان بهمئی و لنده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که پای سودجویان زغال در بروز این آتش سوزی در میان بوده که با تشکیل شورای تأمین در 2 شهرستان بهمئی و لنده شناسایی و برخورد قاطع با این افراد در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.
موسوی یادآور شد: این افراد سودجو وفرصت طلب که به نظر می‌رسد دارای کوره زغال در مناطقی از شهرستان بهمئی و شهرستان بهبهان استان خوزستان هستند ظرف سال‌های گذشته تاکنون و به گفته مسئولان امر افزون بر سه هزار اصله درخت بلوط و جنگل‌های این استان را با هدف تهیه زغال قطع کرده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد: باتوجه به بررسی‌ها این افراد پس از تهیه زغال در کوره‌های زغالی شهرستان بهمئی اقدام به فروش آنها در مناطقی از استان خوزستان و حتی صادرات به برخی از کشورهای خارجی حوزه خلیج فارس می‌کنند.
وی افزود: این افراد که تعدادشان به حدود بالای 20 نفر می‌رسند شناسایی شده‌اند و به زودی با حکم قضایی برخورد قاطع و قانونی با آنها نیز صورت خواهد گرفت.
شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود 38 هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله 300 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
کهگیلویه وبویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده با وسعت 93 هزار و 660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235هکتار، خامی با وسعت 25هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.
این استان همچنین دارای 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار مرتع است.
3016/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آتش سوزی جنگل حوزه خلیج فارس دستگاه قضایی منابع طبیعی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مادران دارای سه و چهار فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ همایش جوانی جمعیت با حضور مردم و مسئولین در شهرستان آشتیان با هدف آگاهی بخشی مردم در رابطه با فرزندآوری و جوانی جمعیت برگزار شد.
در این همایش خانم دکتر حسینی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آشتیان گفت: یکی از مهمترین شاخص‌ها در زمینه طرح جوانی و افزایش جمعیت عملیاتی کردن طرح‌های مختلف در این راستا است.
وروانی فرماندار شهرستان آشتیان هم گفت: در قانون وظایف هر اداره‌ای برای قانون جوانی جمعیت مشخص شده و می‌طلبد هر نهادی به به بهترین نحو وظایف خود را انجام دهد.
در انتهای مراسم از مادران ۳ و ۴ فرزندی نیز تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • ۵۴ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شد
  • اختلافات شخصی عامل ربایش کودک ۱۸ ماهه در تالش
  • تجلیل از مادران دارای سه و چهار فرزند
  • برگزاری اجلاسیه شهدا و رزمندگان شهرستان بهمئی
  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • جزییات مرگ کارگر معدن زغالسنگ هشونی شهرستان کوهبنان
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان