Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@20:55:46 GMT

آتش سوزی در پارک ملی دز مهار شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۰۲۵۲

آتش سوزی در پارک ملی دز مهار شد

رئیس پارک ملی دز شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت:ظهر امروز یک فقره آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دز شمالی حوالی شهر حر از توابع شهرستان شوش گزارش شد که با تلاش محیط بانان مهار شد.
رضا قپانچی پور افزود:در این آتش سوزی که در حدود 300 متر مربع اتفاق افتاد حدود 20 اصله درختچه گز آتش گرفتند.
وی گفت:علت این حادثه در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمعه و شنبه گذشته نیز بخش هایی از پارک ملی دز دچار آتش سوزی شد.
جنگل پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز از آخرین بازمانده های جنگل های نیمه گرمسیری ایران و زیستگاه اصلی گونه گوزن زرد ایرانی می باشد.
7278/6068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آتش سوزی ایران جنگل پارک دز جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال جدید در پارک ملی دریاچه ارومیه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۳ در سایت تکثیر و پرورش مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه متولید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، سعید شهند با اشاره به زادآوری گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض، شش رأس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۱ از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیا این گونه در رشکان با ترکیب جنسی چهار ماده و دو نر منتقل شده است.

وی افزود: با تولد سه رأس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۲ و تولد اولین گوساله گوزن در سال‌جاری تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت تا به امروز به ۱۲ رأس افزایش پیدا کرده است که پیش‌بینی می‌شود تولدهای بیشتری در روزهای آتی نیز اتفاق بیفتد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وضعیت مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد، گفت: دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه به صورت شبانه‌روزی وضعیت این گونه در معرض خطر انقراض، به خصوص گوساله‌های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می‌دهند و امیدها برای نجات این گونه ارزشمند در پارک ملی دریاچه ارومیه روز به روز بیشتر می‌شود.

کد خبر 744324

دیگر خبرها

  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز
  • مهار آتش سوزی مجتمع قرآنی در تالش
  • مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش
  • ماجرای آتش‌سوزی در پارک ارم چه بود؟
  • تلاش برای مهار آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های جنوب غرب چین
  • ایمن از آتش تفاوت بین کپسول آتش نشانی co2 و کپسول پوری را فاش کرد !
  • مهار آتش سوزی در مجتمع تجاری زیتون شیراز
  • تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال جدید در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ۱۱ مورد آتش‌سوزی اراضی ملی در استان سمنان مهار شد