Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، برای ساخت پل 'چات' در بخش مرزی داشلی برون، مبلغ 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمران مرزی استانداری گلستان هزینه شده است.
پل چات سازه ای فلزی به طول 45 متر و عرض پنج متر دارد که بر روی رودخانه مرزی اترک در حوزه سرزمینی ایران ساخته شده و با بهره برداری از آن، مسیر دسترسی خودرویی به مناطق مرزی شرق گلستان بویژه حوزه چات، 80 کیلومتر نزدیکتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر کشور و هیات همراه شامل فرمانده مرزبانی کشور و دو تن از معاونین وزارت کشور در دومین روز سفر خود به استان گلستان ضمن بازدید هوایی از مرز مشترک ایران و ترکمنستان و پاسگاه های مرزبانی، در برخی از مناطق و پاسگاه های مرزی مرزی حضور یافته و مسائل و مشکلات آن را مورد بررسی قرار دادند.
بازدید از خط مرز دریایی ایران و ترکمنستان در گمیشان به صورت هوایی، پاسگاه های مرزی مخدومقلی و سنگرتپه اصلی این شهرستان و ایستگاه ورودی گاز ترکمنستان به ایران در حوزه شهرستان آق قلا به صورت زمینی از جمله برنامه های بازدید امروز وزیر کشور بود.
بازدید از دروازه مرز زمینی و ریلی در گمرک اینچه برون، بازارچه اینچه برون گنبدکاووس، پاسگاه های مرزی پل و دانشمند و نیز گروهان مرزی داشلی برون، بازدید از مکان تقسیم آب مشترک ایران و ترکمنستان از دیگر برنامه های امروز وزیر کشور و هیات همراه بود.
وزیر کشور و هیات همراه پس از افتتاح پل چات، بازدید از پاسگاه آق پشت شهرستان مرزی مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان را در برنامه دارند و پس از آن استان خراسان شمالی می روند.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که ظهر روز چهارشنبه در راس هیاتی به همراه معاونان امنیتی و اقتصادی خود و فرمانده مرزبانی کشور به استان گلستان سفر کرده است، در روز نخست سفر خود نیز در جلسه اقتصاد مقاومتی و بررسی پروژه های آن، نشست بررسی آسیب های اجتماعی و جلسه شورای تامین استان حضور یافت و به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه ها پرداخت.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.
/3039/1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آسیب های اجتماعی ترکمنستان خراسان شمالی گمرک وزارت کشور جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان

ایران و ترکمنستان همکاری‌های خود در زمینه برق و انرژی را توسعه می‌دهند.

به گزارش توانیر، در جهت پیگیری و توسعه همکاری‌های صنعت برق و انرژی دو کشور ایران و ترکمنستان، هیاتی از این کشور وارد تهران شد.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در این رابطه گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تامین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اقلیمی با بیان این که با احداث و بهره برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ١٥٥ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی یادآور شد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش از این احداث و تکمیل شده است.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشور‌های ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشور‌های همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود. در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • (تصاویر) بازدید دیوید کامرون از موزه فرش ترکمنستان
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • توصیف جالب ایران توسط نخست وزیر پیشین قطر
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان