Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه آثار هنری در حمایت از قربانیان اسیدپاشی برای اولین بار در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا نمایشگاه آثار هنری با عنوان«هویت» در حمایت از قربانیان اسیدپاشی، دوم تا هفتم تیرماه ۹۷ از ساعت ۱۰ الی ۱۹ در نمایشگاه عمارت شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

هادی پاشا‌چینی مسئول برگزاری این نمایشگاه در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: بیشتر آثار این نمایشگاه مربوط به قربانیان اسیدپاشی است که توسط انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی در تهران جمع‌آوری شده و طی فراخوانی که از یک ماه گذشته انجام گرفته، آثار هنرمندان تبریزی نیز در‌باره   موضوع اسیدپاشی گردآوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موضوع و انتخاب واژه‌ «هویت» برای این نمایشگاه، تصریح کرد: هدف از انتخاب این نام، تمرکز بر روی هویت قربانیان است چراکه پس از عمل اسیدپاشی طبیعتا چهره که جزیی از هویت هر شخص است، دستخوش تغییرات ناخواسته‌ای می‌شود فلذا این موضوع با هدف مقایسه هویت فرد پیش و پس از اسیدپاشی مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی کشور با بیان اینکه هدف از انتخاب این موضوع نوعی فرهنگ‌سازی است، ابراز داشت: در این نمایشگاه مجموعه تصاویری از چهره‌های قربانیان، قبل و پس از اسیدپاشی در کنار هم و در یک قاب به تصویر کشیده شده و امیدواریم که آگاهی عموم مردم در خصوص این عمل غیرانسانی افزایش یابد.

فعال اجتماعی شهر تبریز در ادامه ابراز داشت: فروش این آثار و تمام سودی که از این نمایشگاه حاصل شود، به منظور حمایت از هزینه های درمان قربانیان اسیدپاشی به حساب انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی کشور واریز خواهد شد.

 همچنین از  «مریم نجاتی» دومین قربانی اسیدپاشی در تبریز  دعوت شده  که قرار است در  روز افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 شهرداری هزینه های درمان نمایشگاه چینی قربانیان جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حاشیه این نشست با بیان این که نشستِ حاضر به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه، ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان هاست که اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و جینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل می‌شود و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه هاست، به نمایش گذاشته می‌شود.

حمزه زاده افزود: نمایش این آثار نفیس به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.

به گفته وی، در روز جهانی موزه ها، بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

وی همچنین گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود