Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@19:02:21 GMT

تقویت گفتمان دینی نیاز مبرم مدارس است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۰۷۲۷

تقویت گفتمان دینی نیاز مبرم مدارس است

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیر کل، معاونان و روسای نواحی آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: بهره گرفتن از اساتید مجرب در این زمینه نیز نباید فراموش شود و باید به عنوان یک وظیفه شرعی و دینی به این مساله نگریسته شود.
وی با اشاره به مدارس امین و حضور طلبه ها در این مدارس اضافه کرد: حضور طلبه ها در مدارس باید با حفظ شان این افراد توام بوده و برای دانش آموزان مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه ارومیه بیان کرد: میزان مفید بودن محتوای ارائه شده در این مدارس توسط روحانیان نیز لازم است تا بررسی شود و میزان اثرگذاری باید بالا باشد.
وی اضافه کرد: مدارس غیردولتی نباید در برنامه ریزی ها مغفول واقع شود و طلبه های خوش ذوق و متخصص بسیاری در استان وجود دارند که می توان از دانش دینی آنان در این مدارس بهره گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: مبنای اجرای برنامه های تدوین شده در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است؛ هرچند که از نظر اجرا در این زمینه شتاب زده عمل شده است.
ابراهیم محمدی افزود: برای اجرای بهینه یک برنامه لازم است تا زیر نظام ها آماده سازی شوند و اجرای دیر هنگام اما با بسترهای قوی می تواند در اجرای سند بسیار مفید باشد.
وی اضافه کرد: در سند تحول بنیادین 6 ساحت تعریف شده و مبنای آن بر اساس مبانی نظری و رویکرد تربیتی می باشد.
محمدی بیان کرد: اگر رویکرد تربیتی سند تحول بنیادین محقق نشود، جامعه دچار ضررهای فراوانی می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 566 هزار دانش آموز است که در چهار هزار و 900 مدرسه تحصیل می کنند.
هم اکنون 300 مدرسه امین در استان فعال است که در آنها طلبه ها حضور دارند و به شبهه ها و سوالات دینی دانش آموزان در کنار سایر معلمان پاسخ می دهند.
7125/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آذربایجان غربی آموزش و پرورش جامعه دانش آموز مدیرکل آموزش و پرورش جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است

شهردار قم گفت: بین دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی وجود ندارد و شهرداری قم مصوبات سفر ریاست جمهوری را اجرایی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه منوریل و ایستگاه مطهری متروی قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حضور به همراه استاندار محترم در این پروژه نشان دهنده عزم شهرداری قم برای رفع مشکلات است.

وی افزود: شهرداری قم به وظایف خود در عمل به مصوبات سفر ریاست جمهور در پروژه منوریل عمل خواهد کرد.

شهردار قم با اشاره به اینکه اختلافی میان شهرداری و دولت در موضوع منوریل وجود ندارد اضافه کرد: مباحثی که تا امروز مطرح بوده اختلاف نیست بلکه نگرانی‌های فنی و اقتصادی است که باید برطرف شود.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه بحث‌ها راجع منوریل تماماً فنی است و سمت و سوی دیگری ندارد گفت: ما می‌خواهیم یک کار با صرفه و صلاح برای مردم قم انجام دهیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که در دفتر معاونت اجرای ریاست جمهور برگزار شد، موانع اجرای منوریل دسته بندی شد و برای رفع این موانع برنامه‌ریزی صورت گرفت.

شهردار قم با اشاره به تصمیمات مشترک دولت و مدیریت شهری برای منوریل اضافه کرد: در فاز نخست، ۴.۷ پروژه منوریل به بهره برداری خواهد رسید و در فاز دوم ۶.۸ این پروژه به اتمام می‌رسد.

سقائیان نژاد معتقد است که ادامه این پروژه پس از ۶.۸ کیلومتر یعنی از پارک سوار شمالی تا مصلی نیازمند اقدامات کارشناسی و مطالعاتی برای یک تصمیم به صرفه است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای منوریل، خط B متروی قم حذف خواهد شد گفت: به هیچ وجه نمی‌خواهیم یک پروژه راه بیفتد و یک پروژه تعطیل شود.

شهردار قم اظهار کرد: خط A و B مترو جز لاینفک حمل و نقل ریلی در شهر قم است که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم نیز به آنها تاکید شده و قطعاً استاندار محترم برای حفظ این خط همراه مردم هستند.

کد خبر 749808

دیگر خبرها

  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی