Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - «سوشما سواراج» وزیر امور خارجه هند روز جمعه در بروکسل با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و در خصوص موضوعات مختلفی از جمله برجام گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری هندی «پی.تی.آی»، «راویش کومار» سخنگوی وزیر امور خارجه هند در توئیتی نوشت: سواراج و موگرینی در مورد مسائل مرتبط با سیاست خارجی و امنیتی، تجارت و سرمایه گذاری گفت و گو و در خصوص مسائل منطقه ای و جهانی تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر بیانیه وزارت خارجه هند، دو طرف همچنین درباره تحولات مربوط به روهینگیاها، افغانستان، مالدیو، اهمیت حفظ برجام و تلاش های دیپلماتیک برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره صحبت کردند.
سواراج پیش از سفر به بلژیک، به ایتالیا، فرانسه و لوگزامبورگ رفته بود.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت از برجام خارج شد و اعلام کرد که تحریم ها علیه ایران را برمی گرداند. پس از این اقدام، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، سفرهای برجامی را به کشوهای عضو گروه 1+5 و سایر کشورها آغاز کرد. هند اولین مقصد ظریف برای انجام رایزنی های برجامی با کشوری بود که خارج از حلقه امضا کنندگان این توافق هسته ای قرار دارد.
ظریف در سفر به هند با سواراج دیدار کرد. وزیر امور خارجه کشورمان بعد از دیدار با همتای هندی خود گفت: دهلی نو به صراحت اعلام کرد از تحریم های یک طرفه حمایت نمی کند.
شبک**9423**3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فدريكا موگريني هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۰۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی

جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه امروز با علی اکبر ولایتی دیدار کردند.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر
  • اردن: منطقه بیش از هر زمان نیازمند آرامش است
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه