Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان تاکید کرد : ژئوپارک زمین لغزش سیمره و پلدختر نه تنها حذف شدنی نیست بلکه در دنیا بی‌نظیر است.

 به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، محمدرضا صفی خانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام گرفته در خصوص بحث انتخاب ژئوپارک و ثبت آن در استان لرستان، طی سال 94، سه ژئوپارک زمین لغزش پلدختر و سیمره، دره شیرز کوهدشت و دریاچه گهر دورود از بین حدود بیش از ۲۰ ژئوسایت استان انتخاب و جهت انجام مطالعات اولیه معرفی شدند، بیان کرد: تا این لحظه هیچ ژئوپارکی در لرستان به عنوان ژئوپارک بین المللی معرفی نشده و طبق مطالعات صورت گرفته موضوع زمین لغزش سیمره و پلدختر و دره شیرز کوهدشت این ظرفیت و قابلیت را داشته که بعنوان ژئوپارک بین المللی معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دیداری که خانم لک مدیر سازمان زمین شناسی کشور در مورد همین موضوع ژئوپارک ها از استان لرستان داشتند، ایشان زمین لغزش سیمره و پلدختر را نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا بی نظیر دانسته و بر ظرفیت بالای این منطقه توریستی جهت ایجاد یک ژئوپارک بین المللی تاکید زیادی داشتند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان متولی اصلی ژئوپارک در استان را سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و بیان داشت: صحبتی را که برخی رسانه‌ها از زبان اینجانب به عنوان متولی سازمان مبنی بر جایگزینی ژئوپارک فلک الافلاک انجام داداند، قویاً تکذیب می‌کنم و معتقدم ژئوپارک زمین لغزش پلدختر و سیمره حذف شدنی نیست.

شایان ذکر است در حال حاضر طبق گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان سه منطقه و زمین لغزش سیمره و پلدختر، دره شیرز کوهدشت و دریاچه گهر به عنوان ژئو پارک ملی معرفی که از بین این سه منطقه یک منطقه به عنوان ژئوپارک بین المللی انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 ایران زمین سازمان صنعت معدن و تجارت صنعت معدن و تجارت ژئوپارک جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛ بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۳.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) خرم آباد مركز استان لرستان را لرزاند.
این زلزله به عمق هشت كیلومتر در ساعت ۱۷ و ۴۷ دقیقه و ۲۰ ثانیه رخ داد.
مركز این زمین لرزه ۳۳.۴۳۲ شمالی و ۴۸.۲۸۴ شرقی اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • لغزش پای اردوغان در فرودگاه بین‌المللی بغداد | ویدئو
  • تولید سالانه ۳۸۰ میلیون تن زباله در دنیا
  • استاندار جدید لرستان را بیشتر بشناسید + سوابق
  • استانداران جدید مازندران و لرستان معرفی شدند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • خرم‌آباد لرزید