Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@20:20:09 GMT

400هکتار از اراضی سلسله زیرکشت سیب زمینی رفت

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۱۰۹۷

400هکتار از اراضی سلسله زیرکشت سیب زمینی رفت

رضا سوخته زاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه امسال در برنامه الگوی کشت استان سهمیه 500 هکتار کاشت سیب زمینی در اراضی کشاورزی به شهرستان سلسله اختصاص یافته است، اظهار داشت: با اطلاع رسانی و آگاهی کشاورزان و همکاری تمامی دستگاه های ذیربط امسال کشاورزان شهرستان 400 هکتار سیب زمینی در اراضی که از چاه های کشاورزی تغذیه می شوند اقدام به کشت این محصول کرده اند که 100 هکتار کمتر از سهمیه پیش بینی شده شهرستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت سیب زمینی اختصاص یافته بود، افزود: البته در اراضی کشاورزی که تحت پوشش ایستگاه های پمپاژ شهرستان بوده و از آب رودخانه تغذیه می شوند نیز بیش از 400 هکتار کشت شده که چون از آب رودخانه برای آبیاری این اراضی استفاده می شود مشکلی وجود ندارد.
رئیس جهاد کشاورزی سلسله به پیش بینی برداشت بیش از 45 هزار تن سیب زمینی در شهرستان در سال زراعی جاری، خاطرنشان کرد: برخی از کشاورزان غیربومی اقدام به استفاده از کودهای مرغی در اراضی کشاورزی کرده بودند که با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان برخورد قانونی با این کشاورزان صورت گرفت.
بیش از 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان سلسله وجود دارد که سالانه به کاشت محصولات مختلف کشاورزی اختصاص می یابند.
7265/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 تغذیه جهاد کشاورزی دستگاه های اجرایی سیب زمینی کشاورزی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد