Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این بازید دراجرای سند همکاری زیست محیطی بین دوکشور صورت گرفته است، سند مذکور در سال 1394 بین طرفین امضا شدو
رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز چهارشنبه در این باره به ایرنا گفت: بازدید متخصصان و کارشناسان محیط زیست اتریش در جهت اجرای تفاهم نامه علمی و عملیاتی بین سازمان حفاظت محیط زیست و این کشور اروپایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تبادل اطلاعات و تجربیات علمی در راستای حفاظت از پارک های ملی و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست یکی محورهایی بود که در این تفاهم نامه مورد تاکید است.
وی اظهار کرد: این گروه در سفری 10 روزه به ایران از هفت منطقه زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست بازدید می کنند.
دانیالی گفت : پناهگاه حیات وحش موته و پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان ،اولین مناطقی بود که گروه اتریشی بازدید کردند.
ویکتوریا هاسبر معاون سازمان حفاظت و پارک های ملی وزارت آب ، کشاورزی و محیط زیست اتریش نیز صبح چهارشنبه در منطقه کلاه قاضی اصفهان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ما یک گروه 10 نفره از بخش های تحقیقاتی، بین الملل، کارشناسان محیط طبیعی و محققان محیط زیست اتریش هستیم که قرار است از هفت منطقه حفاظت شده ایران دیدن کنیم.
وی گفت: پیش از این در سال 2015 ، کارشناسان حفاظت محیط زیست ایران در 2 نوبت به اتریش رفتند و از مناطق حفاظت شده دیدن کردند.
وی گفت: این اولین سفری است که در جهت اجرای تفاهم نامه به ایران انجام گرفت و قرار است ظرف مدت 10 روز از مناطق تحت حفاظت محیط زیست ایران بازدیدی داشته باشیم.
وی افزود: قرار است روز آخر با حضور کارشناسان ایرانی نتیجه این سفر را بررسی کنیم تا به بهترین راهکارها برای حفاظت از محیط زیست دست یابیم.
وی در باره مناطق تحت مدیریت اصفهان به خصوص موته اظهار کرد: پناهگاه حیات وحش موته از تنوع گیاهی و جانوری عالی برخوردار است.
بازدید از آثار باستانی و تاریخی اصفهان از دیگر برنامه های این گروه 10 نفره در سفر به استان اصفهان است.
کارشناسان اتریشی پس از اصفهان راهی کهگیلویه و بویر احمد می شوند.
سند همکاری زیست محیطی میان ایران و اتریش سال 94 بوسیله رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست ایران و وزیر آب، کشاورزی و محیط زیست اتریش امضا شد.
پناهگاه حیات وحش موته با وسعت بیش از 204 هکتار در شمال استان اصفهان، شمال غربی میمه و جنوب غربی شهرستان دلیجان قرار دارد.
۱۴۲ گونه مهره دار شامل ۲۵ گونه پستاندار، ۸۸ گونه پرنده، ۲۵ گونه خزنده، یک گونه دوزیست و ۳ گونه ماهی در این منطقه شاسایی شده است.
پناهگاه حیات وحش موته مهمترین زیستگاه آهو در کشور به شمار می‌رود.
پارک ملّی کلاه ‌قاضی نیز به مساحت حدود 47 هزار هکتار در جنوب اصفهان واقع شده است.
8114/ 6022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اتریش اصفهان زیست محیطی کشاورزی محیط زیست جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره لزوم برقی کردن خودروها و وسایل نقلیه در تهران و سراسر کشور اظهار داشت: از هر فعالیتی که منجر به کاهش تراز آلایندگی در تهران و سراسر کشور شود، دفاع میکنیم. از سوی دیگر سوخت بی کیفیت عامل اصلی آلودگی تهران و کلان شهرها است.

وی ادامه داد: در رایزنی ها با شهردار تهران خواستار هرچی سریع تر برقی شدن خودروها و وسایل نقلیه بودیم. چرا که درحال حاضر برقی کردن خودروها بهترین راه حل برای کنترل آلودگی هوا است. بنابراین قرار داد شهرداری تهران با چین مبنی بر واردات وسایل نقلیه برقی، اقدامی خوب و موثر خواهد بود.

کد خبر 849128 برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور