Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

بستني زغالي که با زغال چوب تهيه مي شود
بستني زغالي چيست و چگونه تهيه مي شود
اين روزها شاهد ورود بستني سياه رنگ با تزئين دراژه هاي رنگي در شهرها هستيم که به بستني زغالي شهره است.
با ورود خود به بازار و سوژه شدن توسط شبکه هاي اجتماعي با اقبال قابل توجهي روبرو شد.
بستني از ديرباز در ايران وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طعم و مزه بستني هاي اصيل هنوز از ذهن ما فاصله نگرفته اند اما به هر حال صنعت رو به پيشرفت است و ذائقه ها،سليقه ها و تنوع طلبي انسان ها سير تکاملي خود را طي ميکند
راه گشا صنعت به عنوان مرجع تخصصي صنعت غذا در کشور سعي دارد شما را از رازهاي مگو اين بستني خاص آگاه سازد.
نظر کارشناسان تغذيه
کارشناسان تغذيه در جديدترين تحقيقات خود دريافتند مصرف بستني زغالي که با زغال چوب تهيه مي شود و اين روزها در دنيا مدرن طرفداران فراوان پيدا کرده است مي تواند باعث جذب داروها در معده و بي اثر کردن خواص آنها شود.
عموما از زغال چوب براي ضدعفوني کردن ميوه ها و سبزيجات استفاده مي شود، همچنين در سالهاي قبل از اين ماده براي ضدعفوني کردن محيط هاي بيمارستاني و بيماران استفاده مي شده است.
خاصيت زغال چوب در از بين بردن سموم از معده و دستگاه گوارش است، اين ماده نوعي جاذب است و اکثر مواد شيميايي را جذب و در خود حل مي کند به همين دليل خوردن آن به همراه بستني مي تواند اثر داروهاي شيميايي به ويژه داروهاي پيشگيري از بارداري را مختل و از بين ببرد.
بستني زغالي نسل جديدي از بستني است که از طعم دهنده زغال چوب گياهي استفاده مي شود و بستني طعم و مزه خاصي پيدا مي کند.
اين بستني اين روزها در دنيا بسيارمحبوب شده و در بسياري از بستني فروشي ها فروخته مي شود اما زغال چوب موجود درآن مانند يک سم زدا تمامي مواد شيميايي موجود در معده و دستگاه گوارش را جذب کرده و از بين مي برد و به همين دليل افراد مبتلا به بيماري هاي مزمن نبايد از اين بستني استفاده کنند.
خطر براي دوران حاملگي
اين بستني همچنين باعث بي اثرشدن داروهاي هورموني تنظيم کننده بارداري مي شود واگر در يک ماه چندين نوبت از اين بستني استفاده شود امکان بارداري خانم ها حتي با وجود مصرف منظم قرص هاي ضد بارداري وجود دارد.
کارشناسان عنوان کرده اند که اين جنبه خاص از بستني زغالي بايد درسطح جهان اطلاع رساني شود و اگر مبتلا به بيماري هستيد و فعلاً شرايط فرزند آوري را نداريد بايد از ساير روش هاي پيشگيري استفاده کنيد.
چوب بستني، ملاک ضرر و فايده
رئيس انجمن صنايع غذايي ايران بيان مي کند که بستني هاي زغالي که در برخي از بستني فروشي ها به فروش مي‎‌رسد ضرري براي سلامتي افراد ندارد، چرا که اين زغال ها از چوب هاي مرغوب و استاندارد تهيه شده و حتما ضدعفوني مي شوند بنابراين هر چند که مصرف آن سودي ندارد اما ضرري هم ندارد.
به اعتقاد وي، تحقيقاتي روي مضرات اين دسته از بستني ها صورت نگرفته است و مي توان گفت در آينده ضررهاي زغال موجود در بستني مشخص خواهد شد اما به احتمال زياد مشکل خاصي را در پي مصرف به دنبال ندارد زيرا زغال چوب خنثي است، اما براي دادن جوابي قطعي در صحت سلامتي اين بستني ها نيازمند تحقيقات بيشتري در اين زمينه هستيم.
اين متخصص متذکر شده است که البته اگر چوبي که در اين خصوص استفاه شده چوب مناسبي نباشد و علاوه بر آن از چوب رنگ شده و داراي مواد شيميايي استفاده شود آن زمان مي توان گفت اين بستني ها داراي مضرات فراواني از جمله سرطان هستند.
رئيس انجمن صنايع غذايي ايران مصرف تمامي بستني ها را منع کرد و افزود: بستني ها سرشار از چربي و شکر هستند و مصرف هيچ نوع از بستني ها به افراد توصيه نمي شود چرا که چاق کننده بوده و به عبارتي ضررهاي آن بيشتر از فايده اش است.
اما اگر به دنبال درست کردن بستني هاي خاص در منزل خود هستيد به شما اين آموزش را خواهيم داد.
مقدار: 7 تا 8 فنجان
مواد لازم بستني زغالي :
خامه زده شده 400 ميلي ليترزغال خوراکي فعال 2 قاشق غذاخوري تخم مرغ4 عدد شکر140 گرم عصاره وانيل1 قاشق چايخوري
مراحل انجام و ساخت بستني زغالي :
خامه زده شده و زغال فعال را با همزن برقي خوب هم بزنيد. در يک کاسه جداگانه، تخم مرغ ها را بشکنيد و شکر و وانيل را به آن اضافه کنيد. آنها را با همزن برقي تا زمانيکه خوب کش بيايد هم بزنيد.
مخلوط به دست آمده تخم مرغ، شکر و وانيل در مرحله سوم را با مخلوط خامه زده شده و زغال فعال مرحله اول در طي چند مرحله با همزن برقي ترکيب کنيد.
مخلوط مرحله چهارم را در يک ظرف دردار بريزيد و به مدت 8 ساعت در يخچال بگذاريد. بعد از 8 ساعت بستني شما آماده است.
توصيه راه گشا صنعت به شما
از خوردن اين نوع بستني ها پرهيز کنيد. از مصرف اين نوع بستني در سنين کم و کهن سالان همچنين خانم هاي باردار جدا خوداري نماييد. توصيه ما به شما مصرف بستني هاي پاستوريزه است، حتمي مي توانيد خودتان در منزل با کمک فرزندانتان بستني هاي مورد علاقه خود را درست کنيد. به جاي اين نوع بستني زغالي مي توانيد از بستني هاي رولي که در حضور شما با ميوه دلخواه چرا تهيه مي شود استفاده کنيد.
براي شما آرزوي سلامتي و تن سالم داريم.
منبع : rgsanat.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

ایسنا/گیلان رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان در حاشیه برگزاری دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی گفت: هدف نهایی از این طرح آموزش دانش آموزان به عنوان همیار و سفیر نجات غریق است تا بخش زیادی از هم استانی ها با ابتدایی‌ترین موضوعات مربوط به پیشگیری از غرق شدگی آشنایی پیدا کنند.

هاشم اسماعیلی در حاشیه دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی استان گیلان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این طرح مشترک بین هیئت نجات غریق و غواصی گیلان با معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در جهت کاهش آمار غریق در سطح استان به عنوان استان ساحلی در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به وجود ۳۴ منطقه آموزش و پرورش در استان، مسئولین انجمن شنا و سرگروه‌های آموزشی از هر یک از مناطق در کارگاه پیشگیری از غرق شدگی حضور دارند.

اسماعیلی تصریح کرد: مطالب این دوره توسط اساتید و مدرسین حوزه نجات غریق و غواصی استان تولید و ارائه می شود.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان تاکید کرد: شرکت کنندگان در این طرح به عنوان سفیران و مدرسین دوره‌های پیشگیری از غرق شدگی در مدارس سطح استان مخصوصاً مدارس متوسطه اول و دوم دانش آموزان را تحت آموزش قرار می‌دهند.

اسماعیلی در خصوص هدف اجرای این طرح گفت: با توجه به حضور گردشگران در سواحل گیلان همچنین عدم آشنایی و اطلاع برخی از هم استانی های خودمان با مسائل حوزه نجات غریق و پیشگیری از غرق شدگی و اینکه هر ساله بخشی از مغروقین سواحل گیلان از بومیان استان اعم از کودکان، جوانان و حتی بزرگسالان هستند لذا سعی کردیم این طرح را به عنوان یک طرح پیشگیری در گیلان عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به طرح دانش آموزی همیار پلیس تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان به عنوان همیار و سفیر نجات غریق، موارد فرا گرفته در این دوره‌ها را به خانواده‌هایشان انتقال دهند تا با ابتدایی‌ترین موضوعات مربوط به پیشگیری از غرق شدگی آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • خواص آب هویج بستنی
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها