Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضوع اجرای این طرح‌های سرمایه گذاری در نشست ویدیویی به سرپرستی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان بررسی شد.

خبرگزاری فارس: دولت ازبکستان با سرمایه گذاران خارجی در مورد اجرای ۱۸۲ طرح به ارزش کلی ۱۷ میلیارد دلار به توافق رسید.

موضوع اجرای این طرح‌های سرمایه گذاری در نشست ویدیویی به سرپرستی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«شوکت میرضیایف» در این نشست تاکید کرد: توافقات در مورد اجرای ۱۸۲ طرح فقط اول کار است و درحقیقت برای هزینه این سرمایه گذاری‌ها باید برنامه‌های بازرگانی، اسناد فنی و اقتصادی تدوین شود.

همچنین تاکید شد که طی پنج ماه گذشته سال ۲۰۱۸ میلادی در ازبکستان ۷۷۶ واحد شرکت و کارخانجات خارجی ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹۶ شرکت بیشتر است. همچنین برنامه ریزی می‌شود در سال ۲۰۱۸ میلادی با جذب سرمایه گذاری‌های خارجی مستقیم ۳۷۷ طرح مناطقی و ۱۴۸ طرح رشته‌ای اجرا شود.

در این نشست تاکید شد که در آینده نزدیک جذب سرمایه گذاری‌های خارجی آسان‌تر خواهد شد.

«شوکت مرضیایف» در این نشست با اشاره به اینکه «ایرکین توردیم اف» استاندار استان «سرخان دریا» به ارزش ۷۰ میلیون دلار سرمایه گذاری جذب کرده گفت: امید دارم که در آینده تمام استانداران و شهرداران سرمایه گذاری‌های ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون دلاری جذب کنند.

رئیس جمهور ازبکستان از نمایندگان شعبه‌های مناطقی کمیته سرمایه گذاری درخواست کرد که به سرمایه گذاران خارجی در همه مسایل کمک کنند.

وی ادامه داد: استانداران ناحیه‌ها و شهرها، هر از یک رهبر رشته‌های صنعتی باید در جذب سرمایه گذاری‌های خارجی مستقیم سهم خودرا داشته باشند.

«شوکت مرضیایف» در پایان خاطرنشان کرد: فعلا به طور مثال، در استان بخارا با حضور سرمایه گذاران خارجی ۱۰ طرح، در استان «نوایی» ۹ طرح، در استان «قشقه دریا» فقط یک طرح اجرا می‌شود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Uwe

منبع: فردا

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی ازبکستان اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد

بر اساس قانون تامین مالی تولید و زیرساختها دستگاه‌ها مکلفند هر سه ماه یکبار داده‌های این سامانه را به روز بکنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دائماً معرفی بکنند و این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگرازی تسنیم، در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی با مسئله معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در داخل مواجه هستیم. در این قانون تامین مالی تولید و زیرساختها   سازمان سرمایه‌گذاری با همکاری استان‌ها و دستگاه‌های مختلف مکلف شده است که یک سامانه‌ای  برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد بکند.

بر این اساس دستگاه‌ها مکلفند هر سه ماه یکبار داده‌های این سامانه را به روز بکنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دائماً معرفی بکنند  و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان  قرار بگیرد.

بر اساس احکام مندرج در این قانون استان‌ها را و دستگاه‌ها را بسته به اینکه برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چه میزان  تلاش می‌کنند  رتبه بندی خواهند شد.

شرکتهای واسطه قانونی شدند

طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد،  این موارد  به تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی درقالب  یک کارگزاری  تبدیل میشود. بر این اساس برای معرفی فرصت‌ها، آوردن سرمایه خارجی و سهم بری از سرمایه‌گذاری یک سازوکار  قانونی خواهیم داشت که  این موارد تسهیل گری را به رسمیت می‌شناسیم.

بر این مبنا شرکتهایی ثبت می‌شوند  با این کار کرد که میرود سرمایه‌گذار پیدا می‌کند، این شرکتها  سرمایه گذار خارجی را به یکی از فرصت‌های  سرمایه پذیر در استانها متصل خواهند کرد.

خودش هم سهم بری خواهد داشت یا در جریان درآمدی آن سرمایه‌گذاری که اتفاق می‌افتد یا اساسا از همان اول یک قراردادی با سرمایه گذار خارجی دارد و ازش مبالغ را دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان