Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد به نقل از خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آذربایجان غربی خون بند ناف به عنوان منبعی از سلول های بنیادی در درمان بیماری هایی با منشاء خونی مورد استفاده قرار می گیرد ، تاکنون در جهان ۳۵ هزار عمل پیوند با بهره گیری از سلول های بنیادی انجام شده است. محققان معتقدند امکان درمان حدود ۸۰ نوع بیماری با سلول های بنیادی بند ناف وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از برجسته ترین متخصص زنان  و زایمان در ارومیه درباره ذخیره سازی خون بندناف به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آذربایجان غربی می گوید: یکی از مهمترین و ارزنده ترین اقداماتی که در چند سال گذشته در  آذربایجان غربی تحقق یافته و می توان گفت با استقبال خوب مردم روبه رو بوده است ذخیره سازی خون بند ناف می باشد.

دکتر شاپور منتظر درباره موانع پیش روی این امر و چالشی که بیشتر مردم با آن روبه هستند اظهار کرد: ذخیره سازی خون بند ناف یک هدیه خدادای می باشد که برخی از مردم به لحاظ مشکلات اقتصادی نمی توانند هزینه های اولیه مورد نیاز را تامین کنند که خوش بختانه دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف در  آذربایجان غربی با ارائه تسهیلات  و شرایط اقساطی پرداخت زمینه را برای آینده ای بهتر فراهم کرده اند.

به اعتقاد دکتر منتظر  ذخیره سازی خون بند ناف یک اقدامی جهانی با آینده ای روشن بوده که در آینده نه چندان دور جان بسیاری از بیماران را نجات خواهد داد.

این متخصص زنان  و زایمان با بیان اینکه اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف غیر قابل توصیف است، گفت: مطمئنا در آینده بانک خون بند ناف جهانی تشکیل می شود که به لحاظ اهمیت نمونه های خونی حتی اقدام به خرید و فروش این ماده ارزشمند می شود.

دکتر منتظر افزود:  سلول های بنیادی، پتانسیل درمان دهها بیماری را دارند اما در حال حاضر بیشتر در زمینه درمان بیماری‌ هایی نظیر دیبات و  انواع  بیماری های خونی  بمانند سرطان خون،  کم‌ خونی ‌های مادرزادی ، تالاسمی و نقص سیستم ایمنی که منشاء خونی دارند بکار گرفته می‌شود.

 از نظر وی اطلاع رسانی و تبلیغات در زمینه آگاه سازی مردم خیلی کم بوده و باید این اطلاع رسانی به  زبان های مختلف و در سطوح مختلف  اطلاع رسانی شود تا تمام اقشار  از آن اگاه شوند و از انواع شرایط  آن با خبر شوند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای این شهرستان ضمن اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به استان سمنان و شهرستان دامغان، بیان کرد: مردم انتظار دارند که دولتی‌ها به صورت شفاف میزان اعتبارات و مصوبات را بیان کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شده و مسئولان گزارش عملکرد خود را نیز بیان کنند، افزود: اعلام تعداد مصوبات و میزان اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان و شهرستان دامغان یک مطالبه عمومی است

امام جمعه دامغان در ادامه ضمن اشاره به هفته کارگر و با بیان اینکه اسلام برای این قشر ارزش و جایگاه خاص قائل است، تاکید کرد: مسئولان باید از حق و حقوق کارگران دفاع کنند تا این قشر با انگیزه بیشتری به رشد تولید کمک نمد.

کد خبر 6089141

دیگر خبرها

  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند