Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@21:16:04 GMT

توسعه گردشگری سلسله نیازمند اجرای طرح مطالعاتی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۲۴۱۳

توسعه گردشگری سلسله نیازمند اجرای طرح مطالعاتی

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان سلسله با یکهزار و 500 کیلومتر مربع مساحت به واسطه قرار گرفتن در شمال استان لرستان و داشتن آب و هوایی معتدل، طبیعتی چشم نواز و بکر همواره یکی از شهرهای پر بازدید لرستان در فصول گردشگری محسوب می شود.
داشتن سه منطقه نمونه گردشگری و جوشش بیش از 400 چشمه و سراب باعث شده که این شهرستان همواره یکی از انتخاب های گردشگران استان و کشور برای مقاصد گردشگری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کهمان، گلهو و کاکارضا سه منطقه گردشگری در شهرستان سلسله هستند که از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان مناطق نمونه گردشگری به ثبت رسیده اند و هر ساله در ایام تعطیلات نوروز پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر استان و کشور می باشند.
یکی از مشکلاتی که اکثر مناطق گردشگری شهرستان دارند نداشتن امکانات و زیرساخت های رفاهی برای گردشگران است که تحقق همگی این عوامل در گرو انجام طرح مطالعاتی این مناطق است.

** لزوم اجرای طرح مطالعاتی مناطق گردشگری سلسله
فرماندار سلسله با اشاره به وجود سه منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان گفت: مناطق گردشگری کاکا رضا، کهمان و گلهو سبب جذب گردشگران بسیاری در این منطقه شده اند که این امر لزوم توجه به اجرای طرح مطالعاتی برای این مناطق گردشگری را بیشتر می کند.
قدرت الله فلاح نژاد افزود: اجرا نکردن طرح مطالعاتی برای مناطق گردشگری شهرستان سبب اجرایی نشدن طرح‌ های اجرایی مربوط به رونق و توسعه صنعت گردشگری می‌ شود که این امر در نهایت نارضایتی و اعتراض مردم را به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به فاصله 40 کیلومتری شهرستان سلسله از خرم آباد و اختلاف دمای حدود 15 درجه‌ ای این شهرستان که سبب استقبال خوب گردشگران از این شهرستان می شود، عنوان کرد: طرح آزادسازی حریم رودخانه و جاده‌های منتهی به سراب کهمان از مهمترین اقدامات در حوزه رودخانه‌ های کشور بود که با همکاری دستگاه قضا، امور آب و نیروی انتظامی انجام شد.
فرماندار سلسله افزود: این طرح در آرامش کامل و هماهنگی لازم بین دستگاه ‌ها و مردم منطقه انجام شد ولی چنانچه اقدامات بعدی صورت نگیرد این اقدام عقیم می ماند.
وی گفت: چنانچه برای افرادی که در اجرای این طرح همکاری کرده‌ اند شغل ایجاد نشود سبب نارضایتی آنها می ‌شود.

** تصویب 13 میلیارد ریال برای توسعه گردشگری سلسله
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلسله در این باره اظهار داشت: امسال هفت میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد راه دسترسی منطقه نمونه گردشگری گلهو مصوب شده است.
علی جوانمرد افزود: در حال حاضر منطقه نمونه گردشگری گلهو به دلیل نداشتن راه دسترسی مناسب، اقامتگاه عشایر است و اغلب کوهنوردان از این منطقه دیدن می کنند اما با ایجاد راه دسترسی مناسب تمامی گردشگران می توانند به سهولت از این منطقه زیبای گردشگری دیدن کنند.
وی با اشاره به وجود سه روستای هدف گردشگری هنام، پرسگ، آهنگران و جوانمرد در شهرستان سلسله عنوان کرد: سراب بسیار زیبایی زز در دل روستای زیبای جوانمرد قرار دارد که برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در این روستا 6 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلسله با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی این روستای هدف گردشگری در سال گذشته گفت: ایجاد زیرساخت هایی از قبیل مسجد، پارکینگ، سرویس های بهداشتی، آلاچیق و ایجاد آبخوری هایی برای حیوانات در طرح مطالعاتی این سراب پیش بینی شده است.
وی درخصوص منطقه نمونه گردشگری کهمان اظهار داشت: امسال 400 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح مطالعاتی منطقه نمونه گردشگری کهمان اختصاص یافته است.
جوانمرد افزود: به طور قطع اجرای طرح مطالعاتی و طرح های بوم گردی مناطق گردشگری و روستاهای هدف می تواند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری و افزایش اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان ایفا کند.
به گزارش ایرنا مناطق گردشگری شهرستان سلسله از راه دسترسی مناسب، امکانات رفاهی و گردشگری مناسبی برخوردار نیستند که به طور قطع با اجرای طرح مطالعاتی و اقدامات بعدی می توان شاهد توسعه مناسبی در مناطق گردشگری شهرستان بود.
7265/3022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اشتغال ایام تعطیلات نوروز صنایع دستی و گردشگری صنعت گردشگری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه

معاون استاندار خوزستان از توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه قدردانی کرد.
 
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در نشست ستاد مدیریت بحران، از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به دلیل «کمک به جمع‌آوری و انتقال گندم کشاورزان منطقه به نقاط ایمن» قبل از شروع بارندگی‌ها قدردانی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در پی هشدار هواشناسی مبنی‌بر بارش‌های سیل‌آسا و احتمال سیلابی شدن برخی مناطق خوزستان، شرکت توسعه نیشکر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به یاری کشاورزان شتافت و گندم‌های برداشت شده از مزارع مناطق پیرامونی را جمع‌آوری و به مناطق ایمن انتقال داد.

این اقدام به‌موقع شرکت توسعه نیشکر که از وارد شدن خسارت سنگین به کشاورزان در بارندگی‌های احتمالی جلوگیری می‌کند، مورد تقدیر معاون امور عمرانی استانداری خوزستان قرار گرفت.

محمد خانچی معاون استاندار در این زمینه با خبرگزاری دولت مصاحبه کرده و ضمن قدردانی از این شرکت در کمک به کشاورزان، گفته است: «در سال جاری میزان کشت گندم در استان رقم بسیار خوبی بود که حسب دستور استاندار و با بسیج امکانات همه دستگاه‌ها موفق شدیم قبل از بارندگی‌ها بخش قابل ملاحظه‌ای از گندم‌های برداشت شده را به محل‌های سرپوشیده منتقل کنیم».

نیشکر در کنار مردم

اقدام شرکت توسعه نیشکر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت و در ادامه یاری‌رسانی‌های این مجموعه به مردم خوزستان در شرایط بحرانی صورت می‌گیرد. توسعه نیشکر در بارندگی‌های فروردین‌ماه امسال نیز با بسیج امکانات خود به یاری مردم شتافت.

در بارش‌های روزهای آغازین امسال، این شرکت با استقرار تیم‌های عملیاتی در مناطق مختلف اهواز و شهرستان کارون، اقدام به دفع آب‌های سطحی کرد. اخیراً نیز استاندار خوزستان از تلاش‌های شرکت توسعه در رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها در بارش‌های اخیر قدردانی کرده است.

هشدار سطح زرد هواشناسی

اداره کل هواشناسی استان خوزستان اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی فعال و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری از روز چهارشنبه هفته جاری تا روز یکشنبه هفته آینده، هشدار سطح زرد صادر کرده است.

با توجه به این هشدار، از مردم استان تقاضا شده است که از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و در صورت لزوم، با رعایت نکات ایمنی، به مسافرت‌های ضروری بپردازند.

دیگر خبرها

  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • واژگونی مرگبار خودرو در گردنه اسپژ شهرستان سلسله
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت