Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@09:00:57 GMT

تداوم زندگی کانکسی در سرپل ذهاب

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۲۴۱۴

تداوم زندگی کانکسی در سرپل ذهاب

ساعت24 - فرهاد تجری، نماینده قصرشیرین، درباره وضعیت زلزله زدگان سرپل ذهاب می‌گوید: «الان دیگر در موارد خاصی، زلزله‌زدگان به کانکس نیاز دارند». نماینده قصرشیرین در توضیح این گفته خود افزود: «آنهایی که توانستند خانه‌ای تهیه کنند، زیر سقف رفته‌اند و بخشی هم چون چاره‌ای ندارند و خانه‌شان تخریب شده، فعلا در شرایط کانکس هستند و عمدتا کانکس تهیه کرده‌اند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه شرق: فرهاد تجری، نماینده قصر‌شیرین، درباره وضعیت زلزله زدگان سرپل ذهاب می‌گوید: «الان دیگر در موارد خاصی، زلزله‌زدگان به کانکس نیاز دارند». نماینده قصرشیرین در توضیح این گفته خود افزود: «آنهایی که توانستند خانه‌ای تهیه کنند، زیر سقف رفته‌اند و بخشی هم چون چاره‌ای ندارند و خانه‌شان تخریب شده، فعلا در شرایط کانکس هستند و عمدتا کانکس تهیه کرده‌اند». او ادامه داد: «در موارد استثنا هم ازسوی خیرین پوشش داده شده‌اند».

او با انتقاد از سیاست‌های بنیاد مسکن در تقسیم‌بندی برای اختصاص کانکس، این دسته‌بندی را این‌گونه توصیف کرده بود: «تعمیری نوع ١، ٢، ٣» و «تخریبی نوع ١ و ٢» که کانکس‌ها فقط به «تخریبی نوع ١» داده شده و بقیه گروه‌ها از داشتن کانکس محروم‌اند و این باعث شده عده زیادی در زیر چادرها مستقر باشند و در این سرما کانکس به آنها تعلق نگیرد».

حالا تجری می‌گوید: «بخشی از کانکس‌هایی که خالی می‌شود، باعث ارزان‌شدن کانکس می‌شود یا اینکه افرادی که کانکس دارند و دیگر نیازی به آن ندارند، به افرادی که ندارند، اهدا می‌کنند». نماینده قصرشیرین در مجلس، با بیان اینکه وسایل سرمایشی مورد نیاز مردم است، درباره علت کندشدن ساخت‌و‌سازها گفت: «افزایش قیمت مصالح و آهن، فشار مضاعفی به مردم آورده که باید به مردم کمک شود». او ادامه داد: «در مقطعی هم نبود مصالح ساختمانی مثل سیمان، ماسه و آهن‌آلات و... در کار وقفه ایجاد کرد که با تدبیر مسئولان برطرف شد و الان روند ساخت‌وساز ادامه دارد». او در پاسخ به اینکه آیا همچنان کسانی هستند که هنوز ساکن چادر باشند، گفت: «بله، هنوز در مواردی هستند؛ اما فضا برای تحمل زیر چادر نیست». تجری اضافه کرد: «الان تقریبا می‌توانند کانکس تهیه کنند و با وسایل سرمایشی و کولر فضا را خنک کنند».

نماینده قصرشیرین با اشاره به ساخت‌وسازهایی که سپاه داشته است، گفت: «بخشی از این خانه‌ها با کمک خودشان (سپاه) ساخته شده و بخشی هم با کمک بسیج سازندگی و نیروهایی که به منطقه اعزام شدند». او درباره نوع کمک‌ها هم گفت: «خیلی از خدماتشان رایگان است و به موردش بستگی دارد». تجری ادامه داد: «خدمات خوبی در حوزه بسیج سازندگی صورت گرفته و حتی در اهدای کانکس‌ها از ظرفیت خیرین استفاده کردند. تعداد زیادی از نیروها و دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)، بسیج سازندگی و نیروهای کار مجانی و بخشی از مردم کمک کردند». او در ادامه به ساخت‌وسازهای دیگری هم اشاره کرد: «واحدهایی هم با هماهنگی بهزیستی و کمیته امداد بوده که بخشی از هزینه‌های آنها را تأمین کردند».

تجری به کمک‌ها و خدمات دولت هم اشاره کرد و گفت: «دولت کمک‌های خودش به‌صورت عمومی و کلی را دارد. دولت ساخت مسکن را برای آنها که تأمینی یا تخریبی هستند، طبق ضوابط انجام می‌دهد و پرداخت می‌کند». او ادامه داد: «فقط با توجه به افزایش قیمت‌ها ممکن است این کمک‌ها جوابگو نباشند، ولی بالاخره دولت در این حوزه خدمات مؤثری انجام داده است».

منبع: ساعت24

کلیدواژه: زلزله زدگان سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تمسخرآمیز سرمربی پرسپولیس به مهم‌ترین سوال تاریخ فوتبال

به گزارش همشهری آنلاین در بخشی از برنامه فوتبال برتر، محمدحسین میثاقی از اوسمار ویه را خواست تا به سوالات او پاسخ کوتاه و تک کلمه ای بدهد که اغلب این سوالات مربوط به فوتبال بود و البته در بخشی از آن مجری برنامه درباره غذای مورد علاقه اوسمار هم پرسید که او به شکلی جالب از کشک بادمجان نام برد.

با این حال شاید بخش مورد توجه جایی بود که میثاقی درباره دوگانه رونالدو و مسی سوال کرد که ابتدا سرمربی پرسپولیس به نظر تصور کرد که بحث رونالدوی برزیلی است اما زمانی که متوجه شد کریستیانو رونالدو در این نظرسنجی آمده، با کنایه و تمسخر گفت که رونالدوی واقعی، رونالدو نازاریو است.

این بخش از مصاحبه را بخوانید:

* مسی یا رونالدو؟
مسی. من فکر کردم درباره رونالدو نازاریو یا رونالدینیو صحبت می‌کنید. رونالدوی اصلی اوست.

* لیگ برتر یا لیگ قهرمانان آسیا؟
سخت است. لیگ ایران زندگی ماست و در آن زندگی می‌کنیم و لیگ قهرمانان آسیا آرزوی همه است.

* قهرمانی لیگ یا برد دربی؟
قهرمانی لیگ.

* گواردیولا یا کلوپ؟
کلوپ.

* تیکی تاکا یا دفاع- ضدحمله؟
میکس.

* بازیکن جوان یا باتجربه؟
بازیکن خوب.

* آزادی یا ماراکانا؟
ماراکانا.

کد خبر 846554 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • پاسخ تمسخرآمیز سرمربی پرسپولیس به مهم‌ترین سوال تاریخ فوتبال
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آمادگی کامل سرپل‌ذهاب برای برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم
  • دستبند پلیس سرپل ذهاب بر دستان ۴۳ مجرم