Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر ستاد عتبات عالیات در استان گفت: طی دو سال اخیر ۴۷۰ نفر نیروی متخصص از آذربایجان شرقی به عتبات عالیات اعزام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، علی داداش زاده، مدیر ستاد عتبات عالیات در استان آذربایجان‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های این ستاد در استان پرداخت و اظهار داشت: اعزام گروه های مختلف کاری و هنری از مهمترین برنامه ها در طول سالیان گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اعزام های این ستاد در قالب گروه های داوطلبانه و پیمانکاری انجام می گیرد که اغلب آنها را نیروهای داوطلب تشکیل می دهند که بدون کارمزد، خدمات خود را ارایه می دهند و تنها محل اسکان و تغذیه آنها بر عهده ستاد است.

داداش زاده با بیان این‌که طی دو سال اخیر 470 نفر نیروی متخصص از آذربایجان شرقی به عتبات عالیات اعزام شده است، تصریح کرد: با تاسیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال 1384 و ابلاغ آن به استان های مختلف کشور، دفتر این ستاد در تبریز نیز راه اندازی و فعالیت های خود در حوزه های خدماتی و عمرانی را به طور رسمی آغاز کرد.

مدیر ستاد عتبات عالیات در استان با بیان اینکه این ستاد نهادی غیردولتی و مردمی بدون ردیف بودجه خاص است، افزود: تمامی درآمدها و هزینه های این ستاد از طریق کمک های مردمی تامین می شود و بر اساس برآوردهای صورت گرفته سرانه هر ایرانی جهت کمک به این ستاد سالانه حدود 800 تومان می باشد که رقمی بسیار اندک و پایینی به شمار می رود.

وی با رد برخی شائبه ها درباره هزینه های ستاد عتبات، یادآور شد: تمامی این هزینه ها به وسیله رایزنی و عقد تفاهم نامه های مختلف با سازمان ها و نهادهای مردمی همچون هیات های مذهبی، مساجد، تکایا، اصناف و اتحادیه های صنفی جمع آوری می شود و با توجه به عشق و ارادت قلبی آحاد مردم به ائمه اطهار (ع) کمک های نقدی و غیرنقدی بدون هیچ چشم داشتی به ستاد ارسال می شود.

داداش زاده با بیان اینکه آذربایجان شرقی به عنوان اولین استان در ایران به عرصه بازسازی عتبات عالیات در سال 1382وارد و ستاد خودجوش مردمی در تبریز راه اندازی شد، گفت: مردم ولایی و متدین آذربایجان شرقی حتی در دوران جنگ داخلی عراق و حضور گروه های تکفیری در عتبات نیز فعالیت هایی را انجام دادند.

وی فعالیت اصلی ستاد در سال های اولیه تشکیل را جمع آوری نذورات مردمی دانست و خاطرنشان کرد: با فعال شدن دفتر ستاد در تبریز، این نذورات با چاپ قبوض همراه شد و فعالیت های ستاد سایر حوزه های خدماتی از قبیل پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی و نیز فعالیت های عمرانی در عتبات را شامل شد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت مساجد اوقات فراغت جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مجلس خبرگزاری شبستان کانون های مساجد ایرانشهر سیاسی اخبار تبریز ستاد بازسازی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: سامانه بارشی از روز پنجشنبه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و علاوه بر بارش‌های رگباری، وزش به نسبت شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر صبح امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: شدت فعالیت سامانه از شب پنجشنبه تا شب شنبه خواهد بود.

وی نسبت به آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن رواناب در مسیل‌ها و کوهپایه‌ها، بارش تگرگ در نواحی مستعد استان به دنبال فعالیت این سامانه هشدار داد و افزود: شهروندان از اتراق در کنار رودخانه‌ها و حضور در ارتفاعات پرهیز کنند.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به کاهش مختصر دمای هوا با فعالیت این سامانه خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دما از ورزقان با سه درجه بالای صفر و بیشینه دما از میانه و جلفا با ۳۲ درجه بالای صفر گزارش شده است.

امیدفر گفت: دمای هوای تبریز در زمان یاد شده بین ۱۶ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد بود و در زمان حاضر ۲۲ درجه بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته سه درجه خنک‌تر شده است.

کد خبر 749682

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند