Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رضا مدرس در نشست ستاد مناسب سازی استان هرمزگان، عنوان کرد: مناسب سازی فضای شهری و مدارس استان، از حقوق شهروندی معلولین است که باید طبق نیاز و اولویت بندی با جدیت پیگیری و عملیاتی شود.

وی افزود: باید مناسب سازی مدارس محل تحصیل افراد دارای معلولیت توسط اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان پیگیری و در حد توان اقدامات لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: باید از تمامی ظرفیت های موجود استان به منظور مناسب سازی مدارس محل تحصیل افراد دارای معلولیت استفاده کرد و برای تحقق این مهم به دنبال ارائه راهکار و برنامه بود.

مدرس با اشاره به نیاز 158 مدرسه در استان به مناسب سازی، گفت: باید با در نظر گرفتن نیاز و ضرورت مدارس آنها را اولویت بندی و برای آنها برنامه راهبردی ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس هرمزگان موظف هستند با توجه به اولویت بندی مدارس،  20 مدرسه که محل تحصیل افراد دارای معلولیت هستند را تا اول مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید مناسب سازی کنند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هرمزگان مناسب سازی از درب منزل تا خیابان اصلی محل سکونت معلولین را امری ضروری دانست و بیان داشت: ارائه چنین خدماتی به معلولین در راستای رعایت حقوق شهروندی آنهاست و به همین منظور ابتدا باید معلولین حرکتی که از منزل تا خیابان اصلی مشکل دارند بر اساس منطقه بندی شهرداری مشخص و اولویت بندی شود تا بتوان برنامه ای برای ارائه خدمات بیشتر به آنها تنظیم کرد.

وی به لزوم فرهنگ سازی در جهت رعایت حقوق معلولین اشاره و اظهار داشت: فرهنگ سازی و ارتقا آگاهی عمومی در جهت رعایت حقوق معلولین در خصوص مناسب سازی یک نیاز و ضرورت است که صدا و سیما می تواند نقش مهمی در این عرصه داشته باشد.

مدرس تاکید کرد: باید بتوان افراد توانمندی که معلولیت حرکتی دارند به جامعه معرفی کرد که در این زمینه نیز صدا و سیمای استان می تواند گام های موثر بردارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان شهرداری معاون هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه بوده و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد (شناسه) یکتا را دریافت کنند. 

به گزارش ایسنا، حمیدرضا رستگار در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت، خدمات الکترونیک است و در این راستا برخی مجوزها از سوی درگاه مجوزها اعطا شده است. همچنین تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد، باید کد یکتا داشته باشند.

وی افزود: کد یکتا به حساب بانکی افرادی که فعالیت اقتصادی دارند متصل می‌شود. پیش‌تر افراد باید از مجوز فیزیکی استفاده می‌کردند یا استعلامی از نهادهای زیربط انجام می‌گرفتند تا اعتبار پروانه کسب بررسی می‌شد، اما با الکترونیکی شدن و ایجاد کد یکتا دیگر نیازی به موارد یاد شده نیست. 

رستگار با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که اتاق اصناف و اتحادیه‌ها دنبال می‌کنند، این است که همه فعالان اقتصادی باید پروانه کسب داشته باشند و این مجوزها مورد تایید درگاه ملی مجوزها باشد، تصریح کرد: با کد یکتایی که افراد دریافت می‌کنند، هم افرادی که مجوز دارند یا مجوز قدیمی دارند و نیازمند به روز شدن هستند، عملیات به‌روزرسانی خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد یکتا را دریافت کنند. افرادی که پروانه کسب ندارند حتما باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران یکی از موضوعات مهم این است که همه مردم تا پایان این ماه باید برای دریافت کد یکتا به آدرس الکترونیکی اقدام کنند. غیر از آن افراد صنفی می‌توانند به اتحادیه مرتبط مراجعه کنند و اتحادیه‌ها نیز این کد را ارایه می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس