Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با شعار «تابستانِ من و کانون» در شهرها، روستاها و بخش‌های این استان به صورت رسمی آغاز شد.

غلامرضا شنبدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با شعار «تابستانِ من و کانون» در شهرها، روستاها و بخش‌های این استان به صورت رسمی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: 54 مرکز ثابت، 6 مرکز سیار شهری و روستایی و یک مرکز پستی کانون استان خوزستان در شهرهای اهواز، ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندرامام، هندیجان، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان، گتوند، رامهرمز، شوش، کارون، هویزه، شادگان، رفیع و هفتکل، با شروع ثبت‌نام کلاس‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی خود به استقبال کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ سال رفتند و رسماً فعالیت‌های تابستانی خود را آغاز کردند.

 

شنبدی، اضافه کرد: این در حالی است که مراکز فرهنگی هنری کانون در استان خوزستان با پایان یافتن کلاس‌های دانش آموزان دوره ابتدایی از ابتدای خردادماه سال جاری، با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خوزستانی فعالیت‌های خود را آغاز کرده بودند.

 

وی تصریح کرد: امسال مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و امکانات موجودشان در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی آمادگی استقبال از 40 هزار کودک و نوجوان خوزستانی در 30 شهر استان، ۵۰ روستای حاشیه دو شهرستان دزفول و اهواز و ۱۹ منطقه شهری مرکز استان را دارند و در حال حاضر به ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان خوزستانی مشغول هستند.

 

وی عنوان کرد: در تابستان امسال مراکز کانون برای کودکان و نوجوانان خوزستانی در تابستان 1397 در بخش فرهنگی، فعالیت‌های چون، کاغذتا، قصه‌گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، معرفی کتاب، بحث کتاب، بحث آزاد، معرفی شخصیت، معرفی سرزمین، معرفی وقایع و ایام، نشریه نگاری، کاردستی، بازی و سرگرمی، نمایش و نقد فیلم، نمایش خلاق، اردو و ... را برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده و اجرا می‌کنند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، اظهار کرد: کلاس‌های، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، سرود، نمایش عروسکی، عکاسی، پویانمایی و هنرهای دستی و بومی نیز فعالیت‌های هنری مراکز کانون در تابستان امسال هستند.

 

وی اذعان داشت: فعالیت‌های نوشتن خلاق، کارگاه داستان‌نویسی، کارگاه شعر برنامه‌های ادبی، نجوم، رباتیک، چرتکه و پژوهش فعالیت‌های علمی و آشنایی با قرآن و حدیث و آشنایی با احکام نیز برنامه‌های مذهبی کانون خوزستان برای کودکان و نوجوانان است.

 

وی ابراز کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین با همکاری استانداری و آموزش و پرورش خوزستان در قالب طرح کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تابستان امسال برای دومین سال متوالی، در مناطق کوی رمضان، کوی علوی، کوی سیاحی، ملاشیه، منبع آب و حصیرآباد، کودکان و نوجوانان این مناطق را به‌صورت رایگان در کلاس‌های کتاب‌خوانی، شعرخوانی، قصه‌گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی، نقاشی، کارگاه نوشتن خلاق و مسابقات ادبی ثبت‌نام کرده است و این فعالیت‌های با حضور مربیان کانون و حضور بچه‌های این مناطق در حال برگزاری است.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت فوتبال مجلس جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ایرانشهر مساجد مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس اوقات فراغت کانون های مساجد فعالیت های تابستانه کانون پرورش فکری خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟