Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@17:23:07 GMT

فعالیت ۱۳ مدرسه صدرا با ۱۰۷۷ دانش‌آموز در یزد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۲۹۲۲

فعالیت ۱۳ مدرسه صدرا با ۱۰۷۷ دانش‌آموز در یزد

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر هزار و 500 گفتمان دینی در مدارس، دانشگاه‌های حوزه‌های علمیه و. .. برگزار شده است.

حسینی کوهستانی، ساماندهی تشکل‌های دینی و مذهبی را نیز از دیگر ماموریت‌های این سازمان برشمرد و افزود: البته اصل کار به شورای هیئت‌های مذهبی واگذار شده ضمن اینکه انجامن مداحان و شعرای آیینی نیز در استان با توانمندی بسیار خوبی در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد مدارس صدرا نیز بیان کرد: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد در سال 86 اعتبار ساخت چهار مدرسه صدرا به استان یزد داده شد و در حال حاضر این استان در مجموع دارای 13 دبیرستان علوم دینی یا همان مدارس صدرا است و هزار و 77 دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند ضمن اینکه 100 درصد دانش‌آموزان این مدارس در آزمون ورودی دانشگاه‌ها پذیرفته شده اند.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه در مرکز استان در حال حاضر دو مدرسه صدرا دایر است، افزود: در حال حاضر بودجه ساخت یک مدرسه دیگر را نیز داریم اما مشکل زمین وجود دارد که برای رفع این مشکل، مکاتباتی با راه و شهرسازی انجام شده است.

وی، فعالیت‌های قرآنی را نیز از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات برشمرد و یادآور شد: اتحادیه ای از موسسات قرآنی در استان یزد تشکیل شده که بالغ بر 150 موسسه در آن عضو هستند و همه بودجه های قرآنی در اختیار این اتحادیه قرار می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به ضعف‌هایی که در زمینه تربیت داور قرآنی در استان وجود داشت،‌ افزود: 10 سال پیش اگر نیاز به داور قرآنی بود، باید از تهران یا دیگر استان‌ها درخواست می کردیم اما با آموزش‌های مختلف و برگزاری دوره های تخصصی متعدد، داورانی با مدرک معتبر آموزشی در استان تربیت شده اند.

وی همچنین از اعطای مدرک به حافظان قرآن توسط سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و یادآور شد: این مدارک دارای اعتبار بالایی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، صادق ستاری فرد افزود: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم. 
او با بیان اینکه برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، افزود: برنامه‌های مختلف در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف‌گذاری کرده‌ایم.
ستاری فرد گفت: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • حمله سگ‌های ولگرد به یک دختر دانش‌آموز+ عکس
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • تصادف اتوبوس با سرویس مدرسه ۴ دانش‌آموز را راهی بیمارستان کرد