Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به وضعیت کم آبی در استان همدان اظهار داشت: ما در حال حاضر تغییر اقلیم و خشکسالی را در همه استان ها شاهدیم اما در این استان علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با خشکسالی برای تامین آب شرب نیز مشکل داریم.

وی افزود: بنا بود از سد تالوار 63 لیتر بر ثانیه آب به همدان منتقل شود اما متاسفانه در این رابطه با مشکلات حادی مواجه شدیم و این انتقال صورت نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در سطح استان 107 حلقه چاه داریم که نزدیک 50 حلقه خشک شده و70 متر فرونشست سفره های آب زیرزمینی را شاهدیم ضمن اینکه فروچاله های متعددی نیز در سطح استان رخ داده است.

وی با بیان اینکه سد اکباتان که باید 33 میلیون متر مکعب آب داشته باشد قبل از سال جاری فقط 12 میلیون متر مکعب آب داشته است، گفت: با بارندگی هایی که چند وقت اخیر داشتیم اوضاع تا حدی بهتر شد اما امسال به سختی می توانیم پاسخگوی نیاز آبی استان باشیم.

خجسته با تاکید بر اینکه برای حل معضل کم آبی همدان باید فکر اساسی داشته باشیم، گفت: یکی از کارها مکانیزه کرده 85 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و آبیاری با روش نوین بوده است، چاه های غیر مجاز مسدود شده، با تدبیری که اتخاذ شد نیروگاه همدان که آسیب جدی دیده بود و برای منطقه خشکسالی ایجاد کرده بود اکنون با پساب تغذیه می شود و 30 چاه اطراف نیروگاه نیز مسدود شده است.

وی با بیان اینکه تامین آب پایدار باید جدی گرفته شود، یادآور شد: نشست آب های زیرزمینی و فروچاله ها چالش های جدی استان هستند که هر چه آب کمتر می شود مخاطرات بیشتر می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اکنون بحث انتقال آب شرب در دستور کار است، خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی هایی که داشتیم اوضاع تقریبا بهتر شده اما باز هم باید صرفه جویی داشته باشیم و الگوی مصرف رعایت شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تغذیه صرفه جویی همدان نماینده مردم همدان در مجلس چاه های غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فرج نیا روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب به طول ۱۸۰۰ متر از سوی شهرداری تبریز اجرا می‌شود و این شرکت به منظور توسعه خدمت رسانی به مشترکان شرکت، پروژه جابجایی شبکه فشار ضعیف و ۲۰ کیلوولت این طرح را با جدیت دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۳۷ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح پیش بینی شده است افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده، برای اجرای این پروژه ۱۴ پایه ۱۴ متری، ۱۴ عدد فونداسیون پایه چراغ، چهار اصله تیر ۱۵ متری، ۲۳ اصله تیر ۱۲ متری نصب و جای گذاری و ۷۰۰ متر کابل روکشدار ۱۲۶( آلومینیومی) و ۳۵۰ متر کابل خودنگهدار ۹۵ و یک ست کابل ۲۰ کیلو ولت نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، در ادامه اجرای این طرح ۶۰ اصله تیر ۱۲ و ۹ متری، نصب و جای گذاری خواهد شد.

فرج نیا اضافه کرد: در راستای این پروژه بزرگ ۲ هزار و ۵۵۷ متر کابل و ۲ دستگاه تابلو برق جای گذاری و ۲۸ عدد چراغ ۱۲۰ وات نصب خواهد شد.

کد خبر 6093951

دیگر خبرها

  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز در حال اجراست
  • اجرای شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • خط لوله میلی‌متری ۳۰۰ آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد