Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوزسرهنگ احسان مؤمنی اعلام کردبا اشاره به اینکه که سرعت غیرمجاز در هفته ای که گذشت جان سه نفر را در تهران گرفت گفت: حادثه دوم نیز درمسیر جنوب به شمال تونل توحید و درپی سرعت غیر مجاز و عدم توانایی موتورسیکلت رخ داد و در این حادثه موتورسیکلت با جدول و دیواره بتنی تونل برخورد ودر اثر ضربه وارده به سر راننده در دم فوت کرد و حادثه سوم نیز در بلوار همیلا در پونک رخ داد و در جریان آن راننده یک دستگاه وانت نیسان با عابر پیاده‌ای که در حال عبور از عرض خیابان بود برخورد کرد و عابر جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در هر سه حادثه سرعت غیرمجاز و بی توجهی راننده به رعایت قوانین و مقررات مشهود است، گفت: این سه حادثه به خوبی سهم هریک از کاربران ترافیک از کل تصادفات را نشان می‌دهد و بیانگر این است که عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هم به اندازه رانندگان و سرنشینان یک خودرو در معرض مرگ در پی تصادف هستند.
مؤمنی با تاکید بر اینکه این سه حادثه به راحتی قابل پیشگیری بود، ادامه داد: اگر راننده وانت سرعت مجاز را رعایت کرده بود، راکب موتورسیکلت نیز ضمن رعایت سرعت مجاز به قانون راهنمایی و رانندگی در خصوص ممنوعیت ورورد موتورسیکلت به تونل های شهری توجه کرده و راننده وانت نیسان هم با سرعت مطمئنه حرکت کرده و به مسیر مقابل نیز توجه کافی داشت، امروز شاهد وقوع این تصادفات نبودیم.
وی با بیان اینکه در رانندگی یک لحظه غفلت، یک لحظه بی توجهی و چند ثانیه قانون گریزی می تواند یک عمر پشیمانی به دنبال داشته باشد، گفت: روزانه در سراسر کشور شاهد تصادفاتی هستیم که به راحتی قابل جلوگیری است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در همین راستا به رانندگان توصیه کرد که با سرعت مجاز و مطمئنه در محورهای بزرگراهی حرکت کنند تا در صورت هرگونه حادثه یا اتفاقی بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را کنترل و از شدت ضربه و حوادث جلوگیری کنند.
مؤمنی افزود: رانندگان موتورسیکلت نیز باید از تردد داخل تونل‌های شهری با توجه به ممنوعیت تردد موتورسیکلت خودداری کرده و در حین رانندگی، راننده و سرنشین از کلاه ایمنی استفاده کنند و رانندگان وسایل نقلیه در حین رانندگی به جلو توجه داشته باشند و از اعمال و رفتاری مانند خوردن وآشامیدن،صحبت کردن با تلفن همراه،شوخی نمودن داخل خودرو و.... که باعث حواس پرتی راننده می‌شود خودداری کنند.


خبر را اینجا بخوانید.

700

سرعت غیر مجاز تصادف فوتی بی توجهی رانندگان حوادث حوادث ترافیکی موتور سیکلت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سرعت غیر مجاز تصادف فوتی بی توجهی رانندگان حوادث حوادث ترافیکی موتور سیکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲

دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۳۷ نفر (۱۳۵ مرد و نا بقی زن) در سال گذشته بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن ۲۰ درصد افزایش داشت.

او افزود:بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۲ به ترتیب شهرستان ساری با ۱۸، آمل با ۱۶ و نور با ۱۳ بیشترین فوتی و شهرستان‌های جویبار و نکا هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

عباسی گفت: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۶۳ نفر (با افزایش ۱۹ درصدی)، برق گرفتگی با ۳۴ (افزایش ۳۱ درصدی)، اصابت جسم سخت با ۲۵ (افزایش ۲۵ درصدی) و سایر موارد با ۱۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

او افزود:بر اساس تفکیک ماه خرداد ماه با ۱۷، (فروردین، آبان، آذر، دی) هر کدام با ۱۳ مورد بیشترین و اردیبهشت با ۷ مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است.

عباسی گفت:سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۳۴ مورد بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۸ فوتی کمترین آمار را داشتند.

او افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۷۱ (۸۱۰ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نفر بیشتر گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت/ مراقب سرعت‌ و سبقت‌ غیر مجاز باشید
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است
  • معابر تهران خلوت و روان است
  • جمع آوری و طرد ۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران
  • رانندگان اسنپ و تپسی، زیر بار کمیسیون