Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:35:25 GMT

هلال احمر به موضوع کمبود آب ورود کرد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۳۵۶۲

هلال احمر به موضوع کمبود آب ورود کرد

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر از ورود این ارگان به موضوع کمبود آب در کشور خبر داد و گفت: خشکسالی می تواند از زلزله خطرناک تر باشد.

علی اصغر پیوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به یکی از فعالیت های هلال احمر در موضوع خشکسالی و کم آبی در کشور، افزود: خشکسالی یکی از بحران های کشور است که در یکی دو سال گذشته به وجود نیامده و از حدود بیش از 10 سال است که در کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیوندی با بیان این که برخی از استان های کشور تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفتند، افزود: هلال احمر به عنوان یک نهاد بشر دوستانه به این موضوع ورود پیدا می کند، شاید مانند سیل و زلزله به سرعت موجب مرگ نمی شود؛ ولی در طول مدت زمان می تواند از زلزله و سیل خسارات بیشتری به بار آورد.
پیوندی گفت: هلال احمر به کمک استان ها، کمپینی را به عنوان «نذر آب» در استان ها راه اندازی می کند تا آثار خشکسالی کاهش یابد.
این مسئول هلال احمر، پیشگیری از افزایش خشکسالی و رفع مشکلات حاد ناشی از خشکسالی را از اهداف این کمپین ارزیابی کرد و گفت: با بسیاری از آموزش ها می توان نحو درست مصرف کردن آب را به مردم آموزش داد که از گسترش خشکسالی در کشور جلوگیری شود؛ همچنین ما از مردم می خواهیم به افرادی که دچار مشکلات ناشی از خشکسالی مانند تغذیه و بیماری شدند، کمک کنند.
به گفته وی، اجرایی شدن این کمپین نیازمند حضور دیگر ارگان ها است و جمعیت هلال احمر به تنهایی نمی تواند در این راه به نتایج مطلوب دست یابد.

* دپوی دارو
رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به این که 31 داروخانه هلال احمر در مراکز استان ها آماده ارایه خدمات دارویی تک نسخه ای به بیماران است، افزود: داروخانه هلال احمر در برخی استان ها منبع و مرجع اصلی تامین دارو در استان است تا به حال به دلیل ارتباط خوب و موثر با سازمان غذا و دارو مشکل دارو نداشته ایم.
وی اضافه کرد: برنامه های زیادی برای دپوی دارو داریم تا بیماران دچار مشکل و کمبود آن نشوند.
پیوندی از صدور مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای واردات داروهای مورد نظر خبر داد و گفت: دپوی دارو به سرعت آغاز شده و سعی می کنیم دارو هایی که امکان نگهداری طولانی تری دارد را دپو کنیم.
رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تولید برخی از تجهیزات پزشکی در کارخانجات هلال احمر گفت: حتی با آغاز تحریم ها به نظر نمی رسد در موضوع تولید مواد اولیه آنها دچار مشکل شویم؛ نگرانی های ما تامین دارو های هایتک است که در حال دپو آنها هستیم.
اجتمام*3377 *1569

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خشك سالي نذر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور | ۴۳ مسافر نجات یافتند | اعزام ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات | ببینید

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر گفت: بامداد امروز با تلاش امدادگران هلال‌احمر، ۴۳ مسافر ۲ دستگاه اتوبوس که در جاده کنارک به نیکشهر گرفتار سیلاب شده بودند، نجات داده شدند. براساس آخرین گزارش‌ها، با توجه به شدت سیلاب در سیستان و بلوچستان، ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات سیلاب (شامل ۱۰۰ نجاتگر) از هلال‌احمر استان‌های فارس و یزد به کنارک و زرآباد اعزام شدند.

کد خبر 845193 منبع: ایرنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان هلال احمر حوادث ایران

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی استان‌های جنوبی کشور
  • نهاد‌های بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • نهادهای بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور | ۴۳ مسافر نجات یافتند | اعزام ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات | ببینید