Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-05@00:25:40 GMT

تدوین پروتوکل راهنمای عمل مداخله در خودکشی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۳۶۳۷

تدوین پروتوکل راهنمای عمل مداخله در خودکشی

به گزارش پارس نیوز، رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی کشور در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مواقعی که گزارشی مبنی بر تصمیم به خودکشی فردی به یکی از ۴ دستگاه نیروی انتظامی، سازمان اورژانس، آتش‌نشانی و یا به اورژانس اجتماعی اعلام می‌شود، هر یک از دستگاه‌های فوق ملزم هستند اورژانس اجتماعی را نیز برای ارائه خدمات روانشناسی و مددکاری اجتماعی به فرد مذکور مطلع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: تفاهم نامه چهار جانبه‌ای از سال‌ها پیش میان دستگاه‌های مسئول و مداخله کننده در زمان مواجهه با خودکشی افراد در سایر استان‌های کشور وجود دارد اما متاسفانه قوانین تفاهم نامه فوق به خوبی اجرا نمی‌شود و لینک ارتباطی مناسب و ثابتی بین دستگاه‌ها وجود ندارد و باید برای بهبود این رابطه تلاش کنیم.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به نقش مهم و حیاتی تکنیک های روانشناسی و مددکاری اجتماعی عوامل اورژانس اجتماعی در منصرف کردن و نجات فردی که تصمیم به خودکشی گرفته است، یادآور شد: جایگاه هر یک از دستگاه‌های امدادی و مسئول در چنین مواقعی غیرقابل انکار است و در این میان نقش مهم حضور عوامل اورژانس اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای عوامل اورژانس اجتماعی

جعفری در ادامه یادآور شد: نقص روابط چهارجانبه ای که باید میان دستگاه‌های مسئول در زمان مواجهه با موارد خودکشی افراد وجود داشته باشد، به ارائه خدمات ناقص به فرد در معرض آسیب و چه بسا عدم موفقیت عوامل دستگاه‌های فوق در انصراف فرد از خودکشی و در نهایت مرگ وی منجر می‌شود.

وی تاکید کرد: برخی از عدم گزارش دهی‌های فعلی به دستگاه‌های مسئول دیگر در خصوص موارد خودکشی مربوط به خطای انسانی بوده است و از آنجا که یک سیستم یکپارچه در چنین مواقعی وجود ندارد، در افزایش آمار خودکشی‌های منجر به مرگ تاثیر به سزایی دارد و در صدد هستیم تا سیستم منسجم و یکپارچه ای را برای ثبت و اطلاع رسانی موارد خودکشی به دستگاه‌های مسئول در این حوزه راه‌اندازی کنیم.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور در ادامه تصریح کرد: تاکنون کارگاه‌های بسیاری برای آموزش عوامل اورژانس اجتماعی کشور در خصوص چگونگی ارائه خدمات روانشناسی و مددکاری اجتماعی در مواقع حضور در صحنه ای که فردی تصمیم به خودکشی داشته است، برگزار شده و تاثیر آن در انصراف فرد از خودکشی نیز، غیرقابل انکار است

جعفری در تشریح جزئیات تدوین پروتوکل راهنمای عمل مداخله در خودکشی عوامل اورژانس اجتماعی کشور اضافه کرد: بررسی جزئیات پروتوکل تدوین شده، در ماه جاری انجام خواهد شد و پس از تصویب نهایی پروتوکل مداخله در خودکشی در سازمان بهزیستی کشور، آموزش‌های لازم به عوامل اورژانس اجتماعی ارائه می‌شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: خودکشی روانشناسی مرگ بهزیستی خودکشی پارس راهنمای تدوین پارس نیوز عمل مداخله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و سه مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در تکاب

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری رانا در محور تکاب به شاهین‌دژ یک نفر جان باخته و سه نفر مصدوم شدند.

فرزین رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی از وقوع حادثه واژگونی خودرو در محور تکاب به شاهین‌دژ خبر داد.

وی افزود: این حادثه امروز جمعه چهاردهم اردیبهشت در سه‌راهی قلعه و ساعت ۱۷.۳۰ به وقوع پیوست و در آن یک دستگاه خودروی سواری رانا واژگون شد.

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: این حادثه سه مصدوم و یک فوتی داشت که مصدومین توسط سه دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان مهر امام علی (ع) تکاب منتقل شدند.

کد خبر 750367

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • یک کشته و سه مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در تکاب
  • مصدومیت ۲۳ نفر در تصادفات زنجیره‌ای در زنجان
  • ۲ کشته در تصادف زنجیره‌ای در آزادراه خلیج فارس
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • شیوه واکنش به نشانه‌های هشدار دهنده خودکشی
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟
  • واژگونی تیبا یک نفر را به کام مرگ کشاند