Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان مصری با راه اندازی هشتگی در شبکه اجتماعی توییتر خواستار برگزاری تظاهرات علیه دولت در آستانه فرارسیدن سالرزو برکناری محمد مرسی شدند. ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ بین الملل آفریقا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21، در آستانه فرارسیدن پنجمین سالگرد برکناری محمد مُرسی رئیس‌جمهور سابق مصر، فعالان مصری با راه اندازی هشتگی با عنوان  #ارحل_یا_سیسی (ای سیسی برو) در شبکه‌ اجتماعی توییتر خواستار برگزاری تظاهرات علیه دولت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این هشتگ در صدر توییتر در کشور مصر قرار گرفته است.

در کنار دعوت به برگزاری تظاهرات، برخی از فعالان مشارکت کننده در این هشتگ از تصمیمات جدید دولت السیسی برای افزایش بهای کالاها و خدمات و حامل‌های انرژی انتقاد می‌کنند.

همچنین گروه دیگری از فعالان از تبعیض‌های دولت السیسی علیه مردم و امتیازاتی که برخی نیروهای ارتش، پلیس، بازرگانان، اصحاب رسانه و قضات از آن برخوردار هستند، انتقاد کردند.

این در حالی است که برخی فعالان نیز ضمن ابراز نگرانی خود از خشونت نظام و برخورد مسلحانه با تظاهرات کنندگان و صدور احکام سیاسی علیه آن‌ها، راه‌حل‌هایی جایگزین تظاهرات مانند تحریک شرکت‌ها و کانال‌های وابسته به نظام یا نافرمانی مدنی را ارائه کردند.

مرسی در 12 تیر ماه 1392 (سوم جولای 2013) با بیانیه فرماندهٔ ارتش مصر عبدالفتاح السیسی برکنار شد.

از زمان عزل مرسی از قدرت در سال 2013 میلادی، نیروهای پلیس و ارتش این کشور دست‌کم 1400 تظاهرات کننده طرفدار مرسی را کشته و بیش از 15 هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند.

تاکنون صدها نفر از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است.

سازمان‌‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.

انتهای پیام/

R36348/P36447/S8,88,90,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها

فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها

دیگر خبرها

  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • تظاهرات صهیونیست‌ها برای برکناری نتانیاهو + فیلم
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی
  • حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • تشویق ایستاده فعالان فلسطینی جهانی به احترام مقاومت دانشجویان دانشگاه‌های کلمبیا، ییل و... (فیلم)