Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@19:36:56 GMT

موافقت اعضا با افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۴۴۲۴

رویداد۲۴-نشست ١٧٤اوپک که ساعاتی پیش با حضور سران هیئت‌های کشورهای عضو و دبیرکل اوپک آغاز شده بود با تمدید تعهد کاهش تولید و افزایش یک میلیون بشکه‌ای عرضه به بازار با هدف پایبندی صد درصد اعضا به تعهد، به جای پایبندی ١٥٠درصدی به پایان رسید.

بر اساس توافق همکاری کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، کاهش در مجموع روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای (یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه اوپک و ۶۰۰ هزار بشکه کشورهای غیرعضو اوپک) همچنان معتبر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست نوامبر ۲۰۱۶ (۱۰ آذرماه ۱۳۹۵) تصمیم گرفته بودند میزان تولید خود را به سطح ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسانند که این توافق در نشست امروز تا پایان نوامبر ۲۰۱۸ تمدید شد.
از سوی دیگر اعضای اوپک و غیر اوپک در ماه‌های گذشته یک میلیون بیشتر از میزان تعهد خود کاهش عرضه در بازار داشته‌‌اند. به عبارت دیگر به جای یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز، دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش عرضه صورت گرفته است؛ به گونه‌ای که اکنون میزان تعهد و پایبندی آنها حدود ۱۵۰ درصد است.

بنابر تصمیم نشست ۱۷۴ اعضای اوپک، آن دسته از اعضا که در توافق حضور داشته (به غیر از نیجریه، لیبی و ایران) و بیش از میزان تعهد خود کاهش تولید داده‌اند، براساس سهم تعیین شده خود تولید خواهند کرد؛ به گونه‌ای که در این شرایط میزان پایبندی مجموع اعضای اوپک کاهش می‌یابد و به رقم به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

در صورت عملی شدن این تصمیم، در عمل روزانه یک میلیون بشکه نفت بیشتر وارد بازارهای جهانی خواهد شد که این به معنای افزایش تولید نیست و تنها به منزله پایبندی ۱۰۰ درصدی به توافق همکاری اوپک و غیراوپک است. در همین حال ممکن است امکان روانه شدن همه این یک میلیون بشکه به بازار وجود نداشته باشد و میزان کمتری وارد بازار شود.

همچنین مقرر شد اگر یکی از اعضای حاضر در این توافق کاهش تولید قابل توجهی داشته باشد، برای جبران این کاهش تولید، با آن کشور مذاکره و در صورت توافق طرف‌ها، جبران این کاستی انجام شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اوپک نفت زنگنه رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کریم حسینی با تذکر به وزارت نیرو به جهت قطع برق صنایع و چاه‌های کشاورزی در فصل گرما که ضرر‌های اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به وزارت نیرو این دولت ساخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق کشور گوشزد شد چراکه طی دهه گذشته کمتر به این موضوع توجه شده بود، لذا عدم توسعه نیروگاه‌ها تهدیدی برای صنعت کشاورزی و صنایع به شمار می‌آید.   وی افزود: تامین برق صنایع فولادی و حتی محدودیت‌های پیرامون برق این کارخانجات تاثیر بسیار منفی در تولید داشته و ارزش‌افزوده را به شدت کاهش می‌دهد هرچند طبق قانون صنایع می‌تواند با احداث نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند، اما بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری جهت به نتیجه رساندن چنین پروژه عظیمی دارد.   نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید با افزایش تولید برق محدودیت برق صنایع در تابستان را کاهش دهد، گفت: در شرایط فعلی راحت‌ترین استراتژی و راهبرد برای مدیریت برق، صرفا قطع آن است چراکه راهکار‌های دیگر زحمت بسیاری دارند.

دیگر خبرها

  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر