Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خبر داد آمریکا از ژاپن خواسته است واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، منابع آگاه اظهار کردند اگرچه مقامات دولت آمریکا این درخواست را در جریان گفت‌وگو با همتایان ژاپنی خود در توکیو مطرح کردند، اما هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که ترامپ ماه میلادی گذشته تصمیم گرفت تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند، دولت وی به خریداران نفت ایران ۱۸۰ روز برای محدود کردن خریدشان فرصت داد. درخواست برای توقف واردات ژاپن موضعی شدیدتر از سال ۲۰۱۲ در قبال ایران را نشان می‌دهد. در آن زمان کشورها در قبال دریافت معافیت از محدودیت‌های مالی آمریکا، اجازه یافتند به خرید نفت از ایران در سطح پایین‌تری ادامه دهند.

هدف گرفتن بخش نفت ایران از سوی واشنگتن، گمانه‌زنی‌هایی را نسبت به احتمال متاثر شدن صادرات نفت ایران از اقدامات آمریکا برانگیخت و کمک کرد قیمت‌های نفت به بالاترین حد در سه سال و نیم گذشته صعود کند. این مساله همچنین عامل اختلاف در نشست روز جمعه اوپک در وین بود.

به گفته نوین ناه، تحلیلگر شرکت "انرژی اسپکتس"، بازارها نسبت به تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران در مقایسه با زمانی که برای نخستین بار اعلام شد آسودگی خاطر بیشتری پیدا کردند، اما اکنون این نظر تقویت می‌شود که ممکن است ایران حدود یک میلیون بشکه در روز از صادرات خود را از دست دهد.

تاکاشی یامادا، مدیر سیاست نفتی در وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن حاضر نشد درباره مذاکرات با آمریکا اظهارنظر کند. ژاپن چهارمین خریدار آسیایی بزرگ نفت ایران است و طبق آمار وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن، این کشور ۵.۳ درصد از نیاز نفتی خود یا معادل ۱۷۲ هزار بشکه در روز را در سال ۲۰۱۷ از ایران دریافت کرده است.

تسوکیوکا که رئیس هیات مدیره پالایشگاه ایدمیتسو است، ماه گذشته اعلام کرده بود این کشور احتمالا تا اوایل ماه اوت درباره واردات نفت خود از ایران تصمیم خواهد گرفت. ژاپن احتمالا واکنش کشورهایی شامل چین، هند و کره جنوبی که سهم‌شان از واردات نفت ایران بالاتر است را نیز مدنظر قرار خواهد داد.

ویل یون، تحلیلگر کالا در شرکت "هیوندای فیوچرز" به بلومبرگ گفت: حتی اگر آمریکا شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران وضع کند تاثیر آنها بدون حمایت سایرین جزیی خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود یک هیات از ۱۸ تا ۲۰ ژوئن برای اعلام سیاست ایرانی دولت آمریکا به توکیو و سئول خواهد رفت.

یک مقام در وزارت بازرگانی صنعت و انرژی کره جنوبی اظهار کرد: آمریکا تمایلش برای اتخاذ یک رویکرد شدید در وضع تحریم‌ها علیه ایران را ابراز کرده است، اما وی درباره‌ مذاکرات پیرامون تجارت نفت هیچ توضیحی نداد. گفته می‌شود این کشور تصمیم نهایی درباره خرید میعانات پارس جنوبی ایران را تنها پس از مذاکرات میان دولت کره جنوبی و دولت آمریکا خواهد گرفت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت نفت نفت نفت خام خرید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین

پادشاه مراکش حمله به نوار غزه را لکه ننگی برای بشریت دانست و توقف این حملات و اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «محمد ششم» پادشاه مراکش روز شنبه در سخنرانی که در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا «احمد التوفیق» وزیر اوقاف و امور اسلامی این کشور به نمایندگی از او داشت، اظهار کرد حمله ظالمانه به غزه که مردم بی‌پناه فلسطین را در شرایطی بسیار خطرناک قرار داده، به منزله لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.

پادشاه مراکش گفت: ما بارها خواسته خود مبنی بر توقف فوری، پایدار و فراگیر این جنگ بی‌سابقه و موافقت با انتقال کمک‌های بشردوستانه به کل نوار غزه را تکرار کردیم، ما در مقابل این فاجعه انسانی بی‌مانند در جهان معاصر، به عنوان رئیس کمیته قدس و بر اساس وظیفه‌مان در سازمان همکاری اسلامی برای همبستگی و نیز در راستای مشارکت در امدادرسانی‌ها و کمک‌هایی که کشورهای دوست و برادر انجام می‌دهند، با هماهنگی مسؤولان مصری و از طریق گذرگاه رفح شروع به ارسال مستقیم مقادیر قابل توجهی از کمک‌های انسانی برای برادران فلسطینی‌مان در غزه و قدس کردیم، و با وجود مشکلات بسیار، فعالیت میدانی آژانس بیت المال قدس را تحت نظارت خود افزایش دادیم تا طرح‌های اجتماعی و اقتصادی مفید برای ساکنان شهر قدس اجرا شده و حمایت‌های لازم از برخی از بیمارستان‌ها به عمل آید.

محمد ششم در ادامه تاکید کرد: صحبت‌های رایج درباره آینده نوار غزه تنها در صورتی محقق می‌شود که حملات متوقف شده و تمامی مشکلات ملت فلسطین برطرف شوند، نوار غزه مساله‌ای فلسطینی و بخشی از خاک سرزمین یکپارچه فلسطین است که در چهارچوب رویکرد راه‌حل ۲دولتی و طبق قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه باید از صلح و استقلال برخوردار شود.

او در ادامه نیز توقف تمامی اقدامات تحریک‌آمیزی که می‌تواند درگیری‌ها را تشدید کند و نیز توقف اقدامات یک‌جانبه و غیرقانونی رژیم صهیونیستی را که علیه مناطق فلسطین اشغالی از جمله قدس شریف و مسجد الاقصی با هدف تغییر وضعیت حقوقی و هویتی شهر قدس شریف انجام می‌شود، خواستار شد.

پادشاه مراکش بار دیگر بر مخالفت همه جانبه این کشور با تمامی اشکال کوچاندن اجباری، مجازات جمعی و اقدامات انتقام‌جویانه‌ای که علیه فلسطینی‌ها انجام می‌شود، تاکید کرده و از کشورهایی که در روند حل‌وفصل این درگیری از نفوذ برخوردار هستند، خواست به مسؤولیت‌های تاریخی خود عمل کرده، خرد و منطق را سرلوحه خود قرار داده و برای توقف این وضعیت فاجعه بار به شکل جدی عمل کنند و منطقه را از گرداب خشونت، سیاست به حاشیه راندن و تحمیل شرایط دور کرده و برای ایجاد شرایط مناسبی جهت آغاز یک روند مسالمت‌آمیز واقعی که به راه‌حل ۲دولتی منجر شود، تلاش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح پایان جنگ علیه غزه
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت
  • پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین