Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، سفیر روسیه در بولیوی اعلام کرد روسیه به بولیوی در احداث یک مرکز هسته‌ای به منظور تحقیقات فن آوری رادیواکتیو در بخش‌های کشاورزی، داروسازی و دیگر صنایع کمک خواهد کرد.
خبرگزاری "‌ای بی آی" بولیوی به نقل از ولادیمیر اسپرینچان سفیر روسیه در این کشور اعلام کرد انتظار می‌رود عملیات احداث این مرکز هسته‌ای اواخر ماه ژوئیه در ال آلتو (دومین شهر بزرگ بولیوی) آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بولیوی سپتامبر گذشته برای احداث یک مرکز فن آوری و تحقیقات هسته‌ای در این کشور، قراردادی را با شرکت هسته‌ای روس اتم روسیه امضا کرد. هزینه اجرای این پروژه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.
اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی هفته گذشته در مصاحبه با خبرنگاران از حضور و فعالیت روسیه در منطقه آمریکای لاتین استقبال کرد.
وی گفت: «حضور روسیه در منطقه آمریکای لاتین به دلایل جغرافیای سیاسی حائز اهمیت است و من از تمایل روسیه برای همکاری با بولیوی استقبال می‌کنم و امیدوارم روسیه به کل منطقه آمریکای لاتین بازگردد.»
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مکزیکوسیتی، رئیس جمهور بولیوی همچنین گفت که با نمایندگان شرکت‌های روسیه دیدار داشته است و آن‌ها به سرمایه گذاری در تولید لیتیوم بسیار علاقمند هستند و موافقت کردند برای گفتگو درباره این موضوع با مقامات وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه در بولیوی دیدار کنند.
وی افزود با نمایندگان وزارت منابع طبیعی و محیط زیست روسیه نیز دیدار کرده است و زمینه‌های مناسبی برای همکاری آن‌ها با بولیوی در زمینه توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی بولیوی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: روسيه بوليوي احداث تحقيقات هسته اي رئيس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه از حضور بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز – پنجشنبه – اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند.

به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که در فعالیت‌های رزمی در طرف اوکراینی شرکت می‌کنند و اکثر آنها از ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و گرجستان آمده‌اند.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، این کمیته افزود: اقداماتی برای شناسایی محل اختفای آنها و مجازات آنها در جریان است.

مسئله کمبود نیروهای اوکراینی در میدان نبرد و احتمال استخدام «مزدوران خارجی» مدتهاست در رسانه‌ها مطرح شده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم چند روز پیش گفت ارتش اوکراین از فوریه ۲۰۲۲ تقریبا ۵۰۰ هزار نیرو از دست داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • روسیه از حضور بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه