Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@20:19:22 GMT

اصرار بر بومي‌گرايي، به‌جا يه نابه‌جا

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۴۹۱۷

اصرار بر بومي‌گرايي، به‌جا يه نابه‌جا

خبرگزاري آريا - روز گذشته محمود فکري از سمت خود در تيم نفت مسجدسليمان کناره‌گيري کرد که به بررسي عوامل اين موضوع مي‌پردازيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، مسئولان تيم فوتبال نفت مسجدسليمان حدود دو هفته پيش و پس از کش‌وقوس‌هاي فراوان محمود فکري را مجددا به‌عنوان سرمربي خود انتخاب کردند. انتخابي که بي‌شک گزينه محبوب و مدنظر مردم بود و مديران نفت نيز بارها اعلام کردند در انتخاب فکري علاوه بر دلايل فني، نظر هواداران را نيز لحاظ کرده‌اند و البته با توجه به موفقيت وي در آوردن تيم به ليگ برتر، بهترين و منطقي‌ترين گزينه به‌نظر مي‌رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استارت با فکري براي ليگ برتر
با استقرار دوباره فکري در سمت سرمربي نفت و ارائه ليست بازيکنان مدنظر وي به باشگاه، فعاليت نفتي‌هاي زاگرس در بازار نقل و انتقالات آغاز شد و اين تيم شروع به جذب بازيکن کرد. ميلاد فراهاني دروازه‌بان فصل گذشته نفت تهران، ميثم آقايي بازيکن فصل پيش پارس جم، محمود قائد رحمتي هافبک سپاهان و عليرضا عليزاده از مس کرمان چهار خريد نفت مسجدسليمان بوده‌اند و تاکنون جدايي محمد خان احمدي از اين تيم قطعي شده است.
آغاز ماجراي جدايي
اما بعدازظهر روز گذشته، به يک‌باره خبري روي خروجي سايت‌ها درج شد مبني بر اينکه فکري استعفا داده و ديگر تمايلي به ادامه کار در مسجدسليمان ندارد. خبري که باتوجه به چند بار توافق و عدم توافق وي با باشگاه قبل از توافق نهايي، خيلي عجيب نبود اما صحبت‌هاي فکري حاکي از اين است که اين بار داستان چيز ديگري است.
تکه‌هاي پازل جدايي فکري
فکري روز گذشته در مصاحبه‌اي عنوان کرده است که باتوجه به اينکه شش جاي خالي ديگر در تيم داريم، به من گفته‌اند اين جاي خالي را بايد با سهميه بومي پر کني و استاندار به اين موضوع تأکيد دارد. همچنين وي گفته که مديران اين باشگاه دوست نداشتند وي نتيجه بگيرد و به ليدرها خط مي‌دهند که وي را حمايت نکنند تا گزينه مدنظر خودشان سرکار بيايد.
از سوي ديگر کيوان بابادي مديرعامل نفت مسجدسليمان نيز از ابتداي کارش بارها اذعان داشته که سعي در بومي‌گرايي در ترکيب تيمش دارد و ديروز نيز گفته که در ليست بازيکنان مدنظر فکري، بازيکن خوزستاني وجود ندارد.
براي اينکه دقيق‌تر دريابيم ماجرا از چه قرار است نگاهي به بازيکنان جذب شده نفتي‌ها تا اينجاي کار مي‌اندازيم. جايي که هيچ‌کدام از بين فراهاني، آقايي، قائدرحمتي و عليزاده بازيکنان بومي خوزستاني نيستند. علاوه بر اين، حداقل بر اساس عملکرد، به‌جز عليزاده که فصل نسبتا خوبي را در مس کرمان داشته است، عملکرد چشم‌گيري نداشته‌اند هر چند که اين موضوع نقض توانايي و استعداد اين بازيکنان نيست و بايد پرسيد اساسا معيار انتخاب اين بازيکنان چه بوده است.
نگاهي به ليست محمود فکري نيز نشان مي‌دهد واقعا وي اصرار و اعتقادي به بومي‌گرايي ندارد و موضوع ديگر اين است که برخي نزديکان باشگاه مي‌گويند ردپاي يکي از دستياران فکري در جذب برخي بازيکنان خاص ديده مي‌شود.
بومي‌گرايي، توصيه به‌حق، اصرار به‌جا يا نابه‌جا؟
در اينکه يک سرمربي مهره‌هاي تيمش را چطور انتخاب کند قطعا از اختيارات وي است، به‌خصوص وقتي فکري با تيمي که خودش بسته بود موفق شد کار بزرگي کند و نفتي‌ها را به ليگ برتر برساند. اما در استاني که مهد فوتبال است و استعداد فوتبال در آن فوران مي‌کند، قطعا استفاده از بازيکن بومي توجيه‌پذيرتر است، به‌ويژه اينکه از نظر مالي نيز مي‌تواند هزينه‌هاي باشگاه را کاهش دهد.
به‌هرحال، با چيدن تکه‌هاي پازل تيم نفت مسجدسليمان در کنار هم، مي‌توان دريافت اصرار مديرعامل اين تيم بر جذب بازيکنان بومي امري منطقي است هرچند دخالت در کار سرمربي نيز توسط مدير باشگاه جايز نيست.
اينکه آيا مي‌شد دو طرف، در اين اختلاف نظرها انعطاف بيشتري از خود نشان دهند يا خير سوالي است که بايد از فکري و مديران نفت پرسيد اما آن‌طور که به نظر مي‌رسد راه محمود فکري و مسجدسليمان اين بار ديگر واقعا از هم جدا شده و مديران اين تيم به‌دنبال توافق با گزينه ديگري هستند. گزينه‌اي که شايد استفاده از بازيکنان بومي را در دستور کار خود قرار دهد. بابادي و همکارانش براي انتخاب سرمربي جديد وقت زيادي ندارند و اگر مي‌خواهند تيمي موفق را روانه مسابقات کنند، نبايد وقت را بيش از اين از دست بدهند.
انتهاي پيام/72052/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ حجت الاسلام علی اصغر ثنایی به مناسبت شانزدهم اردیبهشت سالروز تاسیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به فرمان امام خمینی در سال ۱۳۵۸ با تشریح فعالیت‌های این مجموعه گفت: فعالیت‌های تبلیغی این مجموعه، عرصه‌های فرهنگی تبلیغی، آموزش، پژوهش، هنر و رسانه را شامل می‌شود. 
وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی در موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه همچون سبک زندگی، اخلاق و خانواده، فضای مجازی، هنر و فرقه‌های انحرافی اقدامات مناسبی داشته است.

دیگر خبرها

  • نگاهی به پدیدهٔ جدید اجتماعی: بِلایند دِیت یا ملاقات کور/ میل سوزان به تجمل خواهی بیمارگونه
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابه‌جا از معلمان
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید ایزدیان در مسجدسلیمان+فیلم
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی