Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@13:10:34 GMT

ساخت ۵مرکز فرهنگی هنری در قرچک

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۴۹۶۵

ساخت ۵مرکز فرهنگی هنری در قرچک

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مرسلپور صبح شنبه در نشست صمیمی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان قرچک اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های دولت در سطح کشور در حوزه فرهنگ و هنر اقدامات خوبی انجام‌شده است و رویکردهای خوب دولت در این زمینه داشته است.

وی بابیان این که هنرمندان در کف جامعه هستند، افزود: هنرمندان شهرستان قرچک می‌توانند در هر زمان انتقادات خود را مطرح کنند و محدودیت در این زمینه وجود ندارد و در هر جا و هرزمانی که نیاز به همکاری باشد، تمام تلاش ما این است تا مشکلات این قشر زحمت‌کش رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرسلپور تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های سیاسی بنده این است که باید بعضی‌ها بدانند، هنر و جایگاه هنر کجا است، نباید یک‌بعدی فکر کرد و هنرمند تنها کسی نیست که ممیزی خاصی داشته باشد، هنرمند کسی است که ودیعه‌ای از طرف خدا به او داده‌شده است و باید به آن توجه شود.

رویکرد شهردار قرچک فرهنگی است

فرماندار قرچک خاطرنشان کرد: سال گذشته تلاش کردیم در شهرستان قرچک چند فیلم بلند و کوتاه ساخته شود و این مهم انجام شد و این فیلم‌ها به جشنواره‌های بین‌المللی رفت و اسم قرچک در آنجا مطرح شد و این اقدامات باید بیشتر در سطح شهرستان انجام شود.

وی با حمایت از شهردار قرچک که فردی باروحیه جهادی و فرهنگی است، اظهار داشت: رویکرد شهردار قرچک رویکرد فرهنگی است و با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، برای هنر و فرهنگ اهمیت زیادی قائل است با رویکرد فرهنگی خوبی که شهردار دارد سامانه نشاط راه‌اندازی شده است و تا ماه محرم برنامه‌های متعددی در سطح قرچک انجام می‌شود و قول مساعد می‌دهیم که در تمامی مراسم‌ها از هنرمندان بومی استفاده شود.

مرسلپور گفت: مجموعه فرمانداری با کمک شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرچک توانسته‌ایم مجوز این را کسب کنیم که جشنواره هفته فرهنگی استان تهران از تاریخ ۳ شهریور الی ۷ شهریور است در شهرستان قرچک برگزار شود.

ساخت ۵ مرکز فرهنگی هنری در شهرستان قرچک

فرماندار قرچک بیان داشت: شهرستان قرچک در حوزه هنری و اعطای تسهیلات در استان تهران رتبه اول را کسب کرد. ولی در بحث شناسایی هنرمندان هنوز مشکل وجود دارد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهد.

وی افزود: مجتمع فرهنگی شهید ستاری که در حال حاضر ساختمان اداری دادسرا شده است، پیگیر هستیم که ساختمان دادسرا که در حال ساخت است هر چه زودتر به اتمام برسد تا این مجتمع فرهنگی به اصحاب فرهنگ و هنر واگذار شود.

کد خبر 4327850

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری فرمانداری قرچک گرگان بوشهر شهرکرد مشهد شیراز عید سعید فطر یاسوج خرم آباد خبرگزاری مهر تبریز کرمانشاه بیرجند سانحه تصادف مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • اختصاص جایزه ۴ میلیارد تومانی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»