Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویکتوریا هاسبر که در راس یک هیات 10 نفره برای بازدید علمی از مواهب و جاذبه های طبیعی و گردشگری به کشورمان سفر کرده است شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آبشار مارگون از جمله جاذبه هایی است که به تنهایی زیبایی همه آبشار های جهان را دارد ، ترکیب کوهستان و جنگل و آب و همزیستی جوامع محلی و بومی و تامین معیشت برخی از این جوامع از جاذبه های گردشگری مارگون نماد زندگی سخاوتمند دراین منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سازمان حفاظت و پارک های ملی وزارت محیط زیست اتریش اضافه کرد:ما در بازدید از مناطق گردشگری اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد نیز به صحنه هایی از طبیعت برخوردیم که در همه جهان منحصر به فرد است.
هاسبر گفت: این مواهب طبیعی می تواند منشاء کار و تلاش باشد و بسیاری از جوامع محلی ساکن دراطراف این جاذبه ها می توانند از وجود چنین مناطر بدیع و کم نظیری امرار معاش کنند.
این مقام اتریشی افزود:طبیعت در این مناطق سخاوتنمدانه زیبایی ها خود را گسترده است که هوای خوب ، آفتاب روشن و دمای مناسب از جمله این مواهب است که می توان در بازدید از زیبایی های طبیعی زاگرس از آن بهره مند شد.
هاسبر بیان کرد: بهره مندی استان فارس از چشم انداز های طبیعی فرصتی برای توجه بیشتر به محیط زیست و حفاظت از آن است و اینکه در این مناطق با گروه های مختلف مردمی مواجه می شویم که برای حفظ محیط زیست دلسوزی می کنند ، زباله ها را بدون هیچ چشمداشتی جمع آوری می کنند و نسبت به پاکیزه نگه داشتن عرصه های طبیعی حساسیت دارند جای امیدواری دارد که بدانیم همچنان حفظ محیط زیست یک اولویت اساسی در جهان است.
معاون سازمان حفاظت و پارک های ملی وزارت محیط زیست اتریش گفت: توسعه مراودات علمی و مطالعاتی بین ایران و اروپا و به ویژه بین کشورهایی که جاذبه های کم نظیر طبیعی دارند و شناسایی بیشتر تنوع زیستی و مطالعه پیرامون تهدیدها و مواردی که طبیعت و محیط زیست را مخدوش می سازد اولویت ما در سفر به مناطق زیست محیطی استان فارس و سایر استان ها است.
این گروه 10 نفره از کارشناسان و محیط بانان محیط زیست کشور اتریش پنجشنبه 31 خرداد وارد استان فارس شدند و از آبشار مارگون واقع در منطقه حفاظت شده مارگون بازدید کردند.
دکتر سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس نیز گفت: مجری کلی این برنامه این اداره کل است و هدف اصلی بازدید علمی از مناطق ارزشمند محیط زیست فارس به منظور مبادله اطلاعات و به اشتراک گذاشتن تجربیات علمی برای صیانت و حفاظت از مناطق چهارگانه محیط زیست است.
محمودی افزود: این گروه در پی انعقاد تفاهم نامه بین کشورهای ایران و اتریش در سفری علمی و عملیاتی به مدت 10 روز به ایران سفر کرده اند که این گروه درمسیر سفر ابتدا ازمناطق تحت مدیریت محیط زیست استان های اصفهان و کهگیلویه وبویراحمد بازدید کردند و سپس به منظور بازدید از مناطق طبیعی و بکر استان فارس راهی استان چهار فصل فارس شدند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس ادامه داد : استان فارس ایرانی کوچک است و تنوع اقلیم ایران بزرگ را در استان فارس یکجا می توان نظاره گر بود.
وی درباره ارتباط دوجانبه و تعامل علمی و تحقیقاتی بین اتریش و ایران و به ویژه استان فارس اظهار تمایل و امیدواری کرد: این همکاری و تعاملات ادامه دار باشد و منجر به ارتباط قوی و مستمر بین ایران و به ویژه فارس و محیط زیست اتریش باشد.
آبشار مارگون در شهرستان سپیدان در حدود 150 کیلومتری شمال غرب شیراز است.
6113 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جاذبه های طبیعی جاذبه های گردشگری جنگل زباله گردشگری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ عبدالرحمن زحمتی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.
معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.
روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.
وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

به علت نبود آگاهی ،بسیاری از نوزادان وحوش از چرخه طبیعت خارج می‌شوند
معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.
لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.
در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه پستانداران زیست می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم