Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی که به میزبانی بروکسل طی روزهای 30 و 31 خردادماه تحت عنوان نشست «وزرا برای اقدام زیست محیطی» برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت مسئولیت تاریخی کشورهای صنعتی در خصوص تامین منابع مالی، انتقال تکنولوژی و ظرفیت سازی برای کشورهای کمتر توسعه یافته در زمینه محیط زیست، تصریح کرد: روش های سیاسی سازی در کنوانسیون، مغایر روح حاکم بر همکاری های جمعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری با اشاره به سرمایه گذاری های فراوان ایران در حوزه های زیست محیطی، از اعمال تحریم های ظالمانه هیات حاکمه آمریکا به شدت انتقاد کرد.

ملاقات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با وزرای محیط زیست نروژ، آلمان و لهستان

کلانتری همچنین در حاشیه سفر به بروکسل با اولوا الوستون، وزیر محیط زیست نروژ دیدار و دو طرف بر گسترش همکاری های محیط زیست به ویژه علاقمندی به همکاری در حوزه مدیریت سواحل و آلودگی های دریایی تاکید کردند.

ملاقات با وینجا شولز وزیر محیط زیست آلمان از دیگر برنامه های سفر دو روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بروکسل بود که در آن دو طرف ضمن بررسی زمینه های همکاری های دو جانبه محیط زیستی، تقویت همکاری ها در خصوص انتقال تکنولوژی، بهینه سازی مصرف انرژی، پسماند و گردو غبار و محیط های طبیعی را از جمله اولویت های همکاری برشمردند.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سفر دو روزه خود با وزیر محیط زیست لهستان و میزبان اجلاس cop24 در دسامبر 2018 دیدار و در خصوص گسترش همکاری های دو جانبه گفتگو کرد.

دیدار و گفتگو با میگل آریاس کانیته کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا پیرامون زمینه ها و نحوه گسترش همکاری های دو جانبه از دیگر بخش های سفر دو روزه عیسی کلانتری به بروکسل بود.

گفتنی است؛ عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در روزهای 30 و 31 خردادماه به نمایندگی از  ایران در اجلاس بروکسل برای «تغییرات آب و هوایی» شرکت کرد. این نشست دو روزه تحت عنوان نشست «وزرا برای اقدام زیست محیطی» برگزار شد و هدف از آن، تلاش برای نزدیک کردن مواضع اختلافی و نقطه نظرات کشورهای جهان به منظور دستیابی به توافقی جامع در نشست آتی کنوانسیون تغییرات آب و هوایی بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره لزوم برقی کردن خودروها و وسایل نقلیه در تهران و سراسر کشور اظهار داشت: از هر فعالیتی که منجر به کاهش تراز آلایندگی در تهران و سراسر کشور شود، دفاع میکنیم. از سوی دیگر سوخت بی کیفیت عامل اصلی آلودگی تهران و کلان شهرها است.

وی ادامه داد: در رایزنی ها با شهردار تهران خواستار هرچی سریع تر برقی شدن خودروها و وسایل نقلیه بودیم. چرا که درحال حاضر برقی کردن خودروها بهترین راه حل برای کنترل آلودگی هوا است. بنابراین قرار داد شهرداری تهران با چین مبنی بر واردات وسایل نقلیه برقی، اقدامی خوب و موثر خواهد بود.

کد خبر 849128 برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است