Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم دالوند، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح برنامه‌های نهضت سوادآموزی استان لرستان طی سال ۹۶، همچنین برنامه‌ها و اولویت‌های سال ۹۷ گفت: در جلسه‌ای که اواخر هفته گذشته در خرم‌آباد برگزار شد، مهم‌ترین مسائل و چالش‌ها در حوزه سوادآموزی بحث و تبادل‌نظر شد.
وی افزود: ازجمله مباحث مرکزی این نشست که به تمام مدیران ابلاغ شد می‌توان به ایجاد مراکز یادگیری، آموزش نماز، آموزش توانمندسازی نیروی انسانی، بیمه آموزشیاران، شناسایی، جذب و توانمندسازی سوادآموزان، برگزاری یادواره شهدا، اعتبارات و تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز ادارات سوادآموزی استان، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دالوند ادامه داد: در این جلسه بر تعامل نهضت سوادآموزی با دستگاه‌های اجرایی تاکید شد، ضمن این‌که مدیران شهرستان‌ها ایده‌ها و نظرات خود را در رابطه با هرچه فعال‌تر و پویا نمودن این حوزه اعلام نمودند و نقاط قوت، کمبودها و نیازهای حوزه‌های خود را مطرح کرنند.
وی افزود: تاکید بر حذف بی‌سوادی و حفظ حقوق و مزایای آموزشیاران و تشویق سوادآموزان در جهت آگاهی و بالندگی جامعه‌ای هرچه آگاه‌تر نیز ازجمله مباحثی بود که توسط مدیران نهضت سوادآموزی شهرستان‌های استان لرستان مطرح شد.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان فرهنگی معاونت سوادآموزی هاشم دالوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت مردمی را در تحقق شعار سال محقق کند

ایسنا/فارس به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، یکی از جاهایی که می‌تواند شعار سال رهبر معظم انقلاب و به‌ویژه بخش مشارکت مردمی این شعار را محقق کند، آموزش و پرورش است.

فرشید قاسمی امروز، ۷ فروردین در دیدار نوروزی مدیران و اعضای شورای معاونان ادارات نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهرشیراز، در سالن جلسات اداره‌کل، با تبریک سال نو اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری و انسجام بیشتر در سال جدید امور مربوطه به تعلیم و تربیت را به پیش ببریم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال جدید، افزود: یکی از جاهایی که می‌تواند شعار سال رهبر معظم انقلاب و به ویژه بخش مشارکت مردمی این شعار را محقق کند آموزش و پرورش است و هنرستان‌ها یکی از جاهایی هستند که می‌تواند در تحقق شعار سال و افزایش تولید تلاش کنند.

قاسمی تصریح کرد: علاوه بر هنرستان‌ها با کمک سایر دانش‌آموزان نیز می‌توان در خصوص افزایش تولید، فرهنگ‌سازی کرد.

وی ادامه داد: با انتصاب معاون جدید پرورشی امیدواریم حوزه تربیتی بیش از پیش فعالیت‌های خود را پیگیری کند و مسابقات قرآن دانش‌آموزی پیش‌رو را نیز باشکوه‌تر برگزار خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس بر استمرار بازدیدها از کمپ های مطالعاتی  خبر داد و گفت: امیدواریم  با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد امسال رتبه‌هایی در شأن استان را کسب کنیم.

وی اضافه کرد: در راستای هر چه بهتر شدن برنامه‌ها، پذیرای نظرات همه افراد به ویژه مدیران و شورای معاونان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز هستیم تا بر اساس آن اولویت برنامه‌ها را تعیین کنیم.

قاسمی بیان کرد: تلاش کردیم بخش زیادی از فرایند اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش را یک و نیم تا ۲ ماه پیش از موعد انجام دهیم لذا سعی خواهیم کرد فرآیند ساماندهی نیروی انسانی را تا پایان تیرماه به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: رویکرد ما برای سال تحصیلی آینده این است که؛ در سازماندهی مدارس تغییراتی ایجاد نشود و صرفا در حوزه ساماندهی افرادی که در نقل و انتقالات قرار دارند متمرکز شویم.

قاسمی از تلفیق آزمون‌های تیز هوشان و نمونه دولتی خبر داد و افزود: با وجود مسئولیت‌پذیری که در وجود مدیران آموزش و پرورش فارس سراغ داریم امیدواریم به زودی شاهد رشد و شکوفایی  استان  در عرصه نظام تعلیم و تربیت باشیم و همچنان در قله قرار داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در راستای تکریم معلمان از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی برای برنامه ریزی هفته گرامیداشت مقام معلم بهره‌مند خواهیم شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این باره گفت: نواحی چهارگانه بازوی اداره کل در عرصه ورزش و سلامت به ویژه برگزاری مسابقات ورزشی هستند.

سیدکاظم حسینی افزود: رویکرد ما در مسابقات ورزشی، مهارتی است لذا آموزش شنا به دانش‌آموزان  پایه ششم در دستور کار معاونت تربیت بدنی و سلامت قرار دارد.

وی ادامه داد: طرح «ماهر» را با کمک هلال احمر در دوره دوم ابتدایی اجرایی می کنیم.

مسئول بسیج فرهنگیان استان فارس هم در این نشست گفت: ضروری است موضوع معلم و مدیران مدارس جدی گرفته شود و باید در راستای تکریم آنها و حفظ شأن آنها بیش از پیش تلاش شود.

ایمان ایمانی‌فر افزود: مدیران و معلمان سرچشمه‌های تعلیم و تربیت هستند لذا تکریم این قشر باید در دستور کار قرار گیرند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گفت: ارتقای میانگین نمرات امتحانات نهایی و رتبه‌های کنکوری  در دستور کار قرار دارد.

علیرضا شجاعی‌پور افزود: در اختیار قرار دادن نمونه سوالات امتحانی ویژه دانش‌آموزانی که امتحانات نهایی دارند  از جمله برنامه‌های در دست اجراست لذا ضروری است همه مدیران عضو کانال‌های اطلاع‌رسانی شبکه شاد شوند تا نمونه سوالات را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در راستای توسعه رشته های مهارتی، ضروری است هر یک از نواحی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید به راه‌اندازی هنرستان‌های جدید مبادرت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، در این جلسه مطالبی نیز از سوی مدیران ادارات نواحی چهارگانه ارایه شد؛ بهره‌مندی از ظرفیت انجمن‌های اولیا در تحقق شعار سال، لزوم برنامه‌ریزی سالانه، تجهیز مدارس در تابستان، بازدید از مدارس، ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان کنکوری، ضرورت ایجاد انسجام بیشتر بین مدرسه و منزل و ... از جمله مواردی بود که در این دیدار مطرح شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • بیش از ۲۰۰ یادواره شهدا در اردستان برگزار شد
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • حمایت از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی در قالب برنامه «فن‌تز»
  • بازدید بیش از ۱۹ هزار گردشگر از قلعه «فلک‌الافلاک» لرستان
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی
  • آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت مردمی را در تحقق شعار سال محقق کند
  • حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه حوزه صنایع غذایی
  • یادواره شهدای حاج عمران در لرستان برگزار می‌شود