Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@06:56:48 GMT

قیمت نفت پس از توافق اوپک افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۵۱۲۲

قیمت نفت پس از توافق اوپک افزایش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از توافق اوپک برای افزایش محدود تولید به منظور جبران کاهش عرضه نفت برخی کشورها در شرایط افزایش تقاضا، بالا رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم پیمانان غیراوپک آن دیروز (جمعه) در وین موافقت کردند تولید نفت را از ابتدای ماه جولای (10 تیر) حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، عراق اعلام کرد، افزایش واقعی تولید نفت اوپک حدود 770 هزار بشکه در روز خواهد بود، زیرا برای برخی اعضای اوپک که با کاهش تولید نفت مواجه هستند، پر کردن سهمیه تولید آسان نیست و برخی دیگر نیز قادر به جبران کاهش احتمالی تولید این کشورها نیستند.

«جان کیلدوف» از شرکت مشاوره ای «اگین کپیتال» واقع در نیویورک نیز گفت: پیش بینی بازار بیشتر به این سمت متمایل بود که نفت جدید زیادی به بازار می آید، اما این اتفاق دستکم اکنون نمی افتد.

وی افزود: ما افزایش تولید 1.8 میلیون بشکه در روزی را انتظار داشتیم، اما در نهایت تولید نفت حدود 600 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 50 سنت یا 3.4 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت پنج شنبه گذشته به 75 دلار و 55 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با سه دلار و چهار سنت یا 4.6 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت پنج شنبه گذشته به 68 دلار و 58 سنت در هر بشکه رسید.

14 کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، گابن، ایران،عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند.

در نشست آخر هفته گذشته اوپک همچنین، این سازمان با به عضویت درآمدن کنگو موافقت کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اوپک قیمت نفت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت